Motorische tuning Twingo 1995?

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
EddyBibi

Zijn er mensen die ervaring hebben met het motorisch tunen van een Twingo uit 95? Tis dus een 1.2 8V en geen 16V.
Het effect van een luchtfilter en uitlaat ken ik wel. Maar hoe zit het met chiptuning en andere zaken? Heeft het enig nut of kan ik dan beter een andere auto kopen met meer pk's....?
Juno

Jep! Gewoon een Clio RS 182pk kopen, is veel leuker! :D :D :worship: :worship:
Ferdy
Über-Spammer

EddyBibi schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met het motorisch tunen van een Twingo uit 95? Tis dus een 1.2 8V en geen 16V.
Het effect van een luchtfilter en uitlaat ken ik wel. Maar hoe zit het met chiptuning en andere zaken? Heeft het enig nut of kan ik dan beter een andere auto kopen met meer pk's....?
moet je speedline vragen, die weet er alles van af
Steven
Car: M536

JL Tuning heeft een complete conversiekit voor een TwingoTurbo! Das dan met 5GTT blok, ophanging, remupgrade etc. dus alles erop en eraan.

Als ie over 2 weekies terug is van vakantie moet je es bellen of ff contact opnemen met Speedline.
Steven
Car: M536

Kost wat, maar dan gaat ie ook gelijk serieus hard en das serieuze sjit ipv uitlaat, luchtfilter en chippe :p

http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=2324
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Steven schreef:Kost wat, maar dan gaat ie ook gelijk serieus hard en das serieuze sjit ipv uitlaat, luchtfilter en chippe :p

http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=2324
Ik dacht dat je er dan nog niet was toch?
Je moet nog veel meer upgraden of ben je klaar voor die 1500-2000 euro??
* Stefan T-SPORT *
Marcel B.

Arbeid?
Don't walk the grass... smoke it
PatrickG

andere remmen....
-jacco-
Über-Spammer

Remmen? :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-jacco-
Über-Spammer

Damn, te laat :lol:
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Jacco Twingi schreef:Damn, te laat :lol:
Boem is ho he, Jacco :lol: :D

PTTM
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-jacco-
Über-Spammer

Plons is water :D

En... En... En...

Wat is de derde??? :)
Stefan S.

EddyBibi schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met het motorisch tunen van een Twingo uit 95? Tis dus een 1.2 8V en geen 16V.
Tunen heeft bij een Twingo weinig nut, tenzij je een groot kapitaal hebt (zo ja, dan had je vast geen twingo gekocht :D )
[verkoopmodus aan]Gewoon effe mijn RSi kopen :wink: :D [verkoopmodus uit] :p
speedline

Voor een Twingo met een D of E-motor is de beste upgrade een 1400E7J of een 1600K4M.

Die enkelnokkers reageren ook goed op andere nokkenassen, verhoging van de compressie en een ander uitlaatsysteempje (4-2-1 spruitstuk en minder restrictie). (66kW/90pk uit de 1400 - 115pk uit de 1600) Uiteraard moet de afstelling wel worden gewijzigd.

Een C-motor past uberhaupt niet 1,2,3 in een Twingo van de latere bouwjaren met (D of E motor). Te veel aanpassingen benodigd aan carrosserie, motorophanging en het turbotorretje zelf (emissie!).

Een 1400 is relatief plug and play. Een 1600 vergt wat meer aanpassing. Maar reken al gauw op een prijskaartje wat de € 2.5k overschrijdt...

Dus in combinatie met een afdoende onderstel en remmerij op de vooras.

Dus de regel is dat een gt turbo C1J blok alleen ingebouwd kan worden in Twingo's van de eerste bouwjaren met een C3G motor.
Laatst gewijzigd door speedline op do 9 dec 2004 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ferdy
Über-Spammer

Stefan S. schreef: Tunen heeft bij een Twingo weinig nut
precies, dat is mij ook verteld over de clio,

steek je geld maar in een 2.0 RS ofzo

:lol:
speedline

Een Twingo is conceptueel een interessant voertuig om een strak sturend voertuig van te bouwen.

Dit vanwege de werkelijk gargantueske spoorbreedte van het ding.

[melig]Alleen is de voorzijde wat motor en wielophangingbevestiging betreft niet sterk genoeg geconstrueerd voor krachtige motoren.

Daar komt nog eens bij dat de carrosseriestijfheid grote overeenkomsten heeft met een mora frikadel... :D

Ook de gewichtsverdeling wordt al gauw een probleem met een ander (zwaarder) motortype. Dit is niet 123 op te lossen met verplaatsen van andere onderdelen want behalve de accu zijn die er niet.

Ook het zwaartepunt komt door toepassing van een multikleps motor al snel een stuk hoger te liggen wat iig aanpassing van de rolstijfheid vraagt.

En last but not least; het ding ziet er niet uit standaard, het is een vreselijke vrouwenbak en je wil er nog niet in begraven worden... >-)[/melig]
Stefan T-SPORT
Contacteer:

speedline schreef:Dus de regel is dat een gt turbo C1J blok alleen ingebouwd kan worden in Twingo's van de eerste bouwjaren met een C3G motor.
Laat ik die nou net hebben, aan welke prijs denken we dan? All in?
* Stefan T-SPORT *
Rontwingo

Stefan T-SPORT schreef:
speedline schreef:Dus de regel is dat een gt turbo C1J blok alleen ingebouwd kan worden in Twingo's van de eerste bouwjaren met een C3G motor.
Laat ik die nou net hebben, aan welke prijs denken we dan? All in?
Denk dat je wel minimaal rond de €5000 a €6000 moet rekenen :beer:
-jacco-
Über-Spammer

Koopje toch :p

Als student zijnde ;)
speedline

Jeroen van JL Tuning heeft nog een complete ombouw set voor een Twingo liggen. Complete aandrijflijn inclusief modificaties (oliekoeler, kachelunit, etc.), KW onderstel, turbo uitlaat, brede 14" velgen.

jeroen@jltuning.nl

06-29571950

Torretje kon een tijd geleden weg voor € 1500,-. Dus ik zou gewoon maar eens ff informeren... Je kunt hem ook 's avonds bellen...
Ralf

heb ik ook voor gemaild.. totaalbedrag werd wel ff ietsje hoger. (wat logisch is)even een stukje uit de mail:

Dit betekent dat een minimaal prijskaartje van zo'n € 3000,- voor de inbouw van de gt turbo aandrijflijn (dus nog zonder aanpassing remmen en onderstel)

MAAAR dan is het nog steeds erg vet :worship: :worship:
Jammer dat ik vorige week dat ongeluk heb gehad en ik geen auto meer heb..
EddyBibi

Heb de topic hier gestart maar genoeg gelezen. De Twingo is maar een 2e auto dus wil het simpel houden. Uitlaat, filter, chip. Dagelijks rijd ik ermee op de snelweg en heb gemerkt dat ik totaal NIET serieus genomen word door andere weggebruikers terwijl ik toch sportief rij. Men ziet een Twingo en irriteert zich bij voorbaat al aan het langzame tempo. Dit kan ik dus niet uitstaan! Nu sta ik voor een dilemma. Heb weer een en ander gespaard. Andere auto kopen of de Twingo een brutere look geven incl. vermogen.... Heeeele moeilijke keuze!
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Gewoon schijt aan hebben wat andere denken en gewoon lekker door blijven karren. Maar als ik zou moeten kiezen tussen een andere wagen of geld qua motorische tuning dan zou ik gaan voor een standaard snellere wagen.

Andere auto kopen :wink:

Een mooi clio Fase II 1.6 16V Wordt je vast wel serieus genomen (ik rijdt zelf trouwens ook een Twingo)
Plaats reactie