Montageprobleem powerflex, help!

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
MarcoG
Contacteer:

Ik heb net geprobeerd die powerflex meuk voor de stabilisatorstang te monteren, maar dat lukte niet helemaal.
Waar de stabilisator aan de draagarmen zat ging nog makkelijk, maar die twee dikke blokken die de stabilisatorstang aan het subframe verbindt krijg ik niet vast omdat die blokken echt goed hard zijn en ik die klemmen niet ver genoeg eromheen krijg zodat ik het boutje erdoorheen kan zetten...
Zit hier een bepaalde volgorde in montage?

Ik heb zelf als oplossing dat ik een touw om dat stukje stabistang net naast dat poly-u-blok bindt, en iemand trekt daaraan (schuin naar beneden), dan moet ik misschien genoeg ruimte hebben om dat klemmetje om dat blokje polyurethaan te zetten en een boutje erdoorheen te jagen, en vastdraaien...moe kunnen.

Iemand een subtielere oplossing?
Laatst gewijzigd door MarcoG op vr 12 nov 2004 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Begin met het telefoneren voor een derde hand.Anders gaat dit bijna zeker NIET lukken.Zorg voor een goede grip/waterpomptang en probeer het dan nog eens.
MarcoG
Contacteer:

Ok, zal morgen effe een hulpje regelen.
Sander
Contacteer:

MarcoG schreef:... maar die twee dikke blokken die de stabilisatorstang aan het subframe verbindt krijg ik niet vast omdat die blokken echt goed hard zijn en ik die klemmen niet ver genoeg eromheen krijg zodat ik het boutje erdoorheen kan zetten...
Zit hier een bepaalde volgorde in montage?
Ik heb er een stuk van af gezaagt en toen met een lijmtange het zaakje naar elkaar toe getrokken.
Het is een pokke karwij die twee, ze passen voor geen meter.

suc6

gr s :D nder
MarcoG
Contacteer:

D'r staat (als je ze volledig, zonder gezaag monteert) vervloekte veel spanning op, maar ik denk dat dat blokje nep-rubber met een touw en een "gewichtig" persoon wel overtuigd kan worden om genoeg mee te geven! Takke werk, maar, ik geef niet op. (Y)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

doe er een langer boutje door en trek daarmee het zooitje eerst een s in vorm
daarna pat het gewone boutje vast wel..
als het al nodig is om die langere te vervangen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Sander
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:doe er een langer boutje door en trek daarmee het zooitje eerst een s in vorm
daarna pat het gewone boutje vast wel..
als het al nodig is om die langere te vervangen
Dat met een langer boutje werkt niet omdat het zaakje zover van elkaar zit en daarom helemaal scheef,krijg je er geen boutje in.

Ik heb gewoon met een gezaagt en d.m.v. de schuurband het zaakje op maat gemaakt.

gr s :D nder
MarcoG
Contacteer:

Inderdaar Sander, dat klemmetje staat wat schuin omhoog te wijzen, dus als je daar een langer boutje doorheen steekt, mist hij finaal het tegenover liggende gaatje. Maargoed, ik neem een langer boutje mee, en flink wat ringetjes, en misschien dat ik toch iets ermee kan doen.
MarcoG
Contacteer:

't Is me gelukt, om die dikke blokken te monteren (de inner mount bushes).

Hier een foto met een deel van de oplossing:
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... pijltj.jpg[/img]
Die dikke griptang bleek erg handig (en ik heb een sleeptouw gebruikt om die om de handgrepen te binden omdat het bijna niet te doen was dat ding de hele tijd goed te houden).
Montage:
Die dikke griptang klemt hem zo vast als op de foto (moet je je even voorstellen zonder boutje boven de tang, nog net te zien)
Dat boutje krijg je er, als die griptang als op de foto opzit niet in.
Met een waterpomptang, en wat sterke handjes, knijp je de klem (die om het rubber zit) vast op de punten van de groene pijlen.
Nu kan de griptang weg.
Bout er snel in, en de griptang er weer op, eventueel touw om de handgrepen. En nu kan de waterpomptang weg.
Als het goed is, (de griptang zit er stevig omgeklemt) kun je nu rustig via de andere kant frutsen, tot je dat fuckmoertje aan de achterzijde erop hebt gefrunnikt. Lukt het niet, kan iemand nog altijd met de waterpomp tang de klem "bijknijpen" zodat het boutje er verder doorheen kan. Dan heb je aan de achterkant meer draad waar het moertje opkan.

editors note: Als je die griptang erop hebt geklemt, weet je ook hoeveel druk er op dit stukje nep-rubber zit. Dus ALS het losschiet, heb je grote kans dat je een vinger breekt (Y) en dat zorgt natuurlijk voor het sportieve element :wink: .
Plaats reactie