Lekke koppakking

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Jan gtt5

:@ Na 129000KM op de teller en 15 jaar oud is het me toch ook gebeurd Koppakking door ongelovenlijk en net nog met mijn colega staan te praten dat het blok nix mankeerd.Maar nu een nieuwe pakking maar welke (ook met oog op de toekomst ivm tunen)een dikkere mischien? welk merk matriaal? Iemand?En nu de kop er toch af moet wil ik hem misschien ook laten bewerken grotere kleppen ofzo kan iemand me daar ook advies mee geven

GR Jan..
laguna2
Contacteer:

Ik heb mijn verstevigde koppakking en verstevigde kopboten bij JL tuning vandaan, gegevens kun je makkelijk met de search vinden.

Hij kan je ook verder helpen met het bewerken van je kop, (die van je auto dan... :D )
Abel
Über-Spammer

grotere kleppen hebben eigenlijk helemaal geen extra nut bij een gt

sterkere koppakking is eigelijk ook pas boven 1.2 bar nodig en dan moet je al veel meer aanpassen.

dus mijn tip ga naar de dealer en koop daar een koppakings set voor een 50 euro. ben je gelijk weer klaar en ga maar alvast sparen voor het serieuze tunings werk. koppakking van 50 euro maakt iig dan geen verschil. (Y)
Jeroen Lubking
Contacteer:

Abel schreef:grotere kleppen hebben eigenlijk helemaal geen extra nut bij een gt
Bull shit, enige technische meetgegevens die dit ondersteunen??
sterkere koppakking is eigelijk ook pas boven 1.2 bar nodig en dan moet je al veel meer aanpassen.
Net zo goed onzin, koppakking vervang je het liefst maar 1 malig beter gelijk iets goeds voor in de toekomst.Als je het toch vervangt doe het dan met iets wat beter is als origineel.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Riël
Über-Spammer

Het blijkt dat de originele het 15 jaar en 2 ton uithouden voor 50 euro...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Michel S.
Contacteer:

Grotere kleppen bij een orginele setup zullen echt geen zoden aan de dijk zetten.
Dus de prijs/vermogen verhouding is gewoon te laag om hier geld in te stoppen.

Wel zou ik aanraden om de kleppen en zittingen opnieuw te laten slijpen. Bij koppakkinge wat kapot gaan trekt het 1 en ander wel eens een beetje krom.

Dus kop helemaal uit elkaar. Grondig schoonmaken, miscshien nieuwe klepgeleiders, en eventueel de poorten een beetje bewerken met schuurpapier om de grofheden enigzins eruit te krijgen en het grondig schoon te krijgen.

Koppakking zou ik wel een beetje een uprated pakken. Ik bestel mijne altijd bij Improve Tuning. 1.9mm Spesso pakkingen. Bijna altijd op voorraad, en niet te duur.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Riël
Über-Spammer

Joa dat bedoel ik met origineel eigenlijk, ik heb ook altijd die koppakking besteld :)
Abel
Über-Spammer

Jeroen Lubking schreef:
Abel schreef:grotere kleppen hebben eigenlijk helemaal geen extra nut bij een gt
Bull shit, enige technische meetgegevens die dit ondersteunen??
Net zo goed onzin, koppakking vervang je het liefst maar 1 malig beter gelijk iets goeds voor in de toekomst.Als je het toch vervangt doe het dan met iets wat beter is als origineel.
Auto op je duim gevallen jeroen?

ik quote alleen jou maar.. jij bent bezig met een geflowde kop en vermeld dat er geen grotere kleppen inkomen om dat dat voor de prijs prestatie geen meer waarde heeft..

en dat van die koppakking ok misschien is 1.2 wel heel veel voor een orgineel maar wat wil je voor 50 euro man. daar koop je al haast geen ijsje meer voor :lol:
Jan gtt5

Hoi,de auto is niet meer geheel standaard ook ik wil wel eens op hogere druk rijden (zit er niet voor nix op he)en nog wat andere aanpassingen.Ik ben ook iemand die als het dan toch moet gebeuren het ook gelijk goed wil gaan aanpakken teminste er op vooruit gaan dan.zit er zelfs aan te denken om hem te schorsen teminste als ik een stalling heb he en dat duurt nog tot volgend jaar Junie of zo, nee echt ik wil er echt meer vermogen (koppel) in hebben en natuurlijk wel een beetje betrouwbaar.voor nu heb ik maar 1 woord (shit) :evil: haha ik lach wel maar vindt niet echt leuk..
Evt jullie ideëen voor upgrades worden gewaardeerd(scheeld weer zoeken)

GR Jan..
pierre

Riël schreef:Het blijkt dat de originele het 15 jaar en 2 ton uithouden voor 50 euro...
ik heb 16 jaar en 400.000 km gedaan met de eerste koppakking, maar die begon al wel olie door te zweten na zo'n 100.000 km.
wat voor pakking er nu in zit weet ik niet, komt bij Heuts Roermond vandaan, in ieder geval is de kop nu eindelijk droog.
Rudo

Het ziet er naar uit dat bij mijn GT ook de koppakking eruit ligt. :evil:
Om te bepalen of ik een standaard erin zal zetten of een sterkere wil ik graag weten of iemand mij kan vertellen met hoeveel druk ik rij, bij benadering dan.

Mijn standaard turbodruk metertje komt tot aan het een na laatste streepje voordat het rode gebied begint. Iemand een idee hoeveel druk dat ongeveer is?
Riël
Über-Spammer

0,8 bar schat ik. Niet serieus opgedraaid. Is hij wel opgeschroefd -> zit de borging van de actuatorstang er nog in? (spietje wat je door kan boren, echt klein).
Rudo

Riël schreef:0,8 bar schat ik. Niet serieus opgedraaid. Is hij wel opgeschroefd -> zit de borging van de actuatorstang er nog in? (spietje wat je door kan boren, echt klein).
Dat van die borging weet ik niet. Steven is bezig geweest met het opschroeven van de druk dmv de actuatorstang te verstellen. Ik zal es vragen of hij iets met die borging gedaan heeft. Hij levert in ieder geval meer druk dan dat hij eerst deed, want eerst kwam het metertje amper tot de helft. En het leek mij ook al niet schokkend dat hij nu tot het een na laatste streepje komt voordat het rode gebied begint, dus 0,8 bar klinkt wel geloofwaardig.

Waarschijnlijk was die pakking dus al een tijd verrot en heeft hij nu met dat beetje meer druk echt de geest gegeven.

Als we met de hele club patat gaan halen heb ik in mijn koelvloeistofvaatje genoeg mayonaise zitten om iedereen hiervan te voorzien. :@
Riël
Über-Spammer

Ai. Maargoed, alleen de koppakking ben je nog niet zo ver van huis, da's toch relatief makkelijk en goedkoop te fixen :) Mijn advies luidt, koop een van originele dikte. Ik denk dat de tegenwoordige aftermarket koppakkingen allemaal van prima kwaliteit zijn. Beter dan die van 15 jaar geleden i.e.g.
Meteen de kop even laten controleren op rechtheid. Koelsysteem uitspoelen, fris water en olie met filtertje erin en gaan met de banaan :)
Laatst gewijzigd door Riël op zo 16 jan 2005 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Car: M536

Die actuator is 720 graden ingedraaid, nu is 360 graden draaien ongeveer 1/10 bar, dus issie iets van 2/10 gestegen. Verder zakt de druk meestal ook weer 1/10 door de cupstand.

Dus die 0.8 bar klopt wel, verder ben ik echt nog nooit zo'n spietje tegengekomen hoor :p

De koppakking zweette al een beetje en die lichte drukverhoging zal wel de druppel geweest zijn.

Helaasch...
Rudo

Voor de mensen die het woord mayonaise op het forum diverse malen voorbij hebben zien komen maar dat eigenlijk nooit hebben gezien:

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0WgAIAz8c ... 4854572536[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0WgAIA0Ic ... 4857477206[/img]
Rudo

Riël schreef:Ai. Maargoed, alleen de koppakking ben je nog niet zo ver van huis, da's toch relatief makkelijk en goedkoop te fixen :)
Dat geeft de burger weer moed, Riel. heb ook aan Steven wat advies gevraagd, en zo op het eerste gezicht moet ik het zelf kunnen doen, al ben ik niet de meest technische persoon die er op het forum rond loopt. :p

Maar er zijn vast wel mensen die me met raad en daad bij willen staan als ik er echt niet meer uit kom. :)
-jacco-
Über-Spammer

Frietje Derbij? :D

Ziet er lekker uit, die smurrie :)

Koppakking is bij mij vorig jaar gedaan...
Werd alleen nie so blij van de rekening (N)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-PAZ-
Über-Spammer

altijd minder natuurlijk, maar bij een gtt is de koppaking redelijk eenvoudig te vervangen, simpel kopje en geen geklooi met distributie riem ofzo. ik zou net als riel aanraden om je kop te laten afpersen en vlakken en dan koelsysteem doorspoelen en olie verversen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven

Ach Rudo je kan altijd ff bellen he, moet je alleen wel een volle batterij hebben :p
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Ik zou altijd voor iets beter gaan als het er is, zeker als het nou niet de wereld scheelt qua geld en helemaal als het met de koeling van een GT te maken heeft.

Voor ik meen 125 euro ex heb je een versterkte koppakking, plus de andere normale pakkingen die je nodig hebt voor een koprevisie zoals waterpomp,spruitstuk enz.

Voor ik meen 40 euro heb je er ook nog versterkte kopbouten bij.

Wat is dat geld nou, op 5 jaar of langer ?

En dan kan je altijd als je ooit nog wil op hogere drukken gaan rijden.

Voordat je het weet gebeurd dat ..... :wink: :lol:
Steven

Al deze info is al bekend bij Rudo :p
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:Al deze info is al bekend bij Rudo :p
Weet ik wel jongen :wink: , het is ook voor de rest van de malle pietjes :lol:
Marc

ff een vraagje, ik ga m'n koppakking binnenkort vervangen. Welke dikte moet ik nemen 1,6 of 1,9 mm. Het is de eerste koppakking van deze motor.

Bij dutchpowertrading bieden ze Spesso pakkingen aan voor €73,- zijn dit ook versterkte pakkingen of moet je dan de duurdere van €179,- nemen met losse ringen?
http://www.dutchpowertrading.nl/Koppakk ... enault.htm

Cheers
Marc

Oh ja, ik rij op max 0,9 bar, kweet niet of dat iets uitmaakt? :s
Riël
Über-Spammer

Een originele koppakking heeft zich bewezen om ongeveer 15 jaar, op niet standaard druk en toendertijd minderwaardige vloeistoffen tov nu, heel te blijven. Ik persoonlijk ga dan ook nooit niet 180 euro aan een koppakking uitgeven, als ik toch niets raars van plan ben met de auto :)
Abel
Über-Spammer

als je op orginele druk blijft rijden zou ik voor 1.6 gaan, maar dan word het in een later stadium een probleem als je met een hogere druk wilt gaan rijden gewoon voor de spesso gaan an 73 euro 1.9mm je kop minimaal laten vlakken

maar je kun bij de dealer een complete koppakking set kopen voor 50 euro

die van spesso is dus een kale koppakking
Riël
Über-Spammer

Ik heb ook altijd die spesso gebruikt. Is 1.9 niet de originele maat?
-PAZ-
Über-Spammer

1.9mm is volgens mij ook gewoon de origenele maat
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven

Nope, das 1.8 :)
mike16v

vraagje
ik zit zo is van alles te lezen over koppakkingen, koppen en koeling.. af en toe denk ik zou dat bij mij ook gebeurt zijn???

mijn auto is wel is heel heet geworden... tegen de laatste 3 4 streepjes... dus net niet rood, toen snel de auto uit gedaan met de kap open, loop ik dan het risico dat mijn koppen stuk zijn of mijn koppakkingen? hoe merk je op je koppen stuk zijn?
CChris

kijk anders ook eens bij mbcarperformance, heb ik mijn complete kopset besteld, zitten alle pakkingen voor je kop bij dus voor waterpomp, koppakking (sterkere als normaal), kleppendekselpakking, voor de carburateur en carburateurvoet, waterpomppakking en nog 1 voor de waterpomp en nog een paar dingetjes en ohja ook nog sterkere kopbouten :D ik was maar 79 euri kwijt daarvoor........
R 5 Convertible Rulezz
mark 5t
Contacteer:

dat is goedkoop en idd is 1,9 mm de standaard maat voor een gt turbo
Plaats reactie