Even voorstellen: Victor R19 Phase II cabrio 16V

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Victor

Hoi, zal me ff voorstellen. Woon in Amersfoort en sinds jan 2004 weer in bezit van een renault.

heel wat auto's gehad. ff snel vanaf 1996 chronologisch:
1. 2CV6 rood
Sja een eend als 1e auto. lekker eenvoudig. Dus mooi voor de beginnende sleutelaar.
2. Fiat Uno 55S
Rotzooi, maar goedkoop. We zijn dr de halve wereld mee over geweest en hij rijdt nog steeds. (weggegeven in '98 in Jordanie)
3. Ford Mustang V6
Een Mustang II dus niet de echte. Voor 500 gulden gekocht en helemaal opgeknapt. Ben ik in getrouwd. Maar is toch eigenlijk niet mijn type auto.
4. Mits. Lancer diesel
Zeer traag. Hier heb ik vooral in Polen mee rondgereden (daar werkte ik een aantal maanden)
5. VW Jetta phase I
roestbruin van een boer uit Friesland. Ding was nooit die provincie uitgeweest. In tiptop staat, met automaat (leek wel een vliegtuig). maar oerlelijk.
6. Toyota Landcruiser V6 diesel
Heb ik 6mnd in Ethiopie gebruikt. Vele lekke banden (zaten verkeerde banden op). Ook 1 keer met 4 wielen de lucht in geweest. Maar ging niet stuk. toyota he.
7. Oer 5
1 vd laatsten. Uit 1984. knalblauw. zelfde als mn moeder vroeger had (kocht ze in 1972). Zelf de bak vervangen maar uiteindelijk stond ie heel scheef op zn wielen
8. 2CV6 blauw
Omdat ik de rode eend miste. Uiteindelijk is hier nog een vriend in getrouwd. Auto roestte alleen als een gek.
9. Talbot Samba Cabrio
Leek leuk: goedkoop, veel pk's en cabrio. Zag er ook schitterend uit (britisch racing green) maar bleek onderhuids vooral roest te zijn.
10. Peugeot 405 break diesel
een bak met 4ton op de teller voor 1500 piek gekocht. Helemaal mee naar Gambia gereden en daar voor vette winst (4500 piek) verkocht en teruggevlogen.
11. Volvo 480
Heerlijke auto. Mijne was rood en was nr 256 ooit gemaakt (dus uit 1986). Bumpers waren meegespoten, zag er erg goed uit. Wel veel onderhoud aan gehad. ES=electrische storing. Dat klopte wel. Blok was erg fijn(renault blok). Ik reed 1:14.5 door de boardcomputer.
12. Audi 80
De ommeslag voor audi. Geweldige auto. Ik had echter de 1.6 diesel zonder turbo. 54pk. in 22 seconde naar de 100. Retetraag maar daar wen je aan. Had ook al bijna 4 ton gelopen. Maar nergens roest en stoelen zaten als nieuw. Helemaal mee rond de oostzee gereden (via st petersburg). Rijdt momenteel rond in Andorra.
13. BMW 316
Gebruikt voor een scheurweekend. Blijven geweldige auto's ondanks t imago. Vooral dankzij de achterwielaandrijving. Ook deze auto rijdt nog steeds rond, een dierenarts in Utrecht. Ongelooflijk, gezien wat wij er allemaal mee gedaan hebben.
14. roze oer5
Ook al gebruikt om te scheuren. Mooie schans gebouwd en gaan maar. Uiteindelijk naar de sloop gebracht. Hoop herrie want hij liep op zn velg en uiteindelijk schoot t wiel vast (band zat opgepropt in de wielkast)
15. peugeot 205
en weer 1 die over de schans gegaan is. Heeft mooi filmmateriaal opgeleverd.
16. BMW 528 (type uit 1984)
Deze auto een tijdje dr bij gehad. Dr klopte nix van maar dat vermogen was prachtig. Een oude 528 is ook veel lichter dan de nieuwere. Uiteraard gouden honinggraadvelgen, verlaagd, spoiler, zwart en een rotte uitlaat. Na een maand vloog de koppakking er uit. einde verhaal
17. Volvo 360
Deze auto van de volvo dealer gekocht. Was van een opa geweest. In smetteloze staat. Heerlijke bak met 2 liter motor en achterwielaandrijving. Zijn we mee naar roemenie geweest. Loopt 230 berg af (teller loopt tot 210).
18. Mercedes 380 SE V8
gekocht met zelfde idee als bij de BMW. Voor weinig en met alflopende APK. Dus voor enkele maanden en dan als onderdelenbak verkopen. Hij was van 1984. Prachtige slee. Helaas met Automaat.
19. Fiat Ritmo
Deze auto gekocht voor een offroad avontuur in de ardenne. Moest een auto zijn die je niet meer ziet en dus wat uitstraling heeft. Hij was blauw en met wat verf wat witte strepen aangebracht. Enorme roestbak. trok bij t slepen mn hele kofferbak eruit. Gekocht voor 50 euro en met volle tank. later in rotte staat voor 55 euro aan ritmoclub (Voor onderdelen) verkocht. Zie ook myreview autoweek.
20. Rover 620Di uit 1996
Heerlijke auto die ik nu al 3 jaar heb en dagelijks gebruik voor mn vele km's. De auto is een koopje en is technisch gelijk aan de honda accord (en daardoor degelijk) de diesel was in 1996 hypermodern, nu is ie dat niet meer, maar nog steeds fijne auto met ook alle luxe (zoals airco). Zie ook myreview autoweek.
21. Triumph Spitfire 1500TC uit 1978
Deze auto heb ik gekocht van t geld wat ik had van de mustang. Een heerlijke klassieker en toch betaalbaar. Simpele techniek, laag gewicht, Laag op de weg (beetje superseven achtig). Hij is in perfecte staat, maar helaas rijd ik er te weinig in doordat ik 2 kids heb en er geen achterbank in zit. Ik twijfel of ik m moet verkopen (zie ook http://www.spitfire.nl en dan markt)
22. R19 Cabrio 16V phase II
Zie ook myreview van autoweek. R19 Cabrio 16V is geweldig. De cabrio is niet zo gek veel duurder dan een gewone R19 16V en vergeleken met andere vergelijkbare cabrio's (golf 3, peut 306) veel goedkoper en veel sneller. Ruimte achterin en kofferbak is ook gewoon goed. Heb m ook nog bij een hobby club verzekerd, lekker voordelig.
Ik had wel de pech dat er wat onderhoud aan zat. Dr zit inmiddels een nieuwe bak in, nieuwe koppeling, nieuwe uitlaat, nieuwe kachelradiator, nieuwe remmen rondom. Hij is geheel in orginele en technisch en optisch goede staat.

Leek mij ideale auto: waardevast, niet te duur in aanschaf, goedkope verzekering, ruim, cabrio, lekker veel pks's. Dat klopt ook allemaal maar helaas heb ik mn Renault nu te koop. De reden is dat ik zelf in mn rover rijdt (moet nu eenmaal diesel zijn met mijn hoeveelheid km's) en de renault vooral voor mn vrouw is. Die is echter nogal klein en ze wil dr niet in rijden vanwege zicht. Balen dus.
Hij staat te koop (zie RTC markt, en speurders) maar zolang die niet verkocht is blijf ik er lekker in rijden :)

Ik heb geen foto's geplaatst, misschien doe ik dat nog later. Bij vragen PM me maar

Groetjes
Victor
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Zo, da's een aardig lijstje, zeg! :) Jouw auto's hebben heel wat van de wereld mogen meemaken. (Y)
Monica

Hoe oud was je ook alweer ??? :wink:

Zoveel auto's (22) ga ik dit leven niet redden denk ik :p (Y)
Victor

ben 29, mn eerste auto was in 1996, toen was ik 20.

mn auto's zijn een beetje in 3 categorieen in te delen: Aantal zijn vooral voor transport geweest:
de 1e eend, uno, jetta, 1e R5, volvo 480, de audi, en nu de rover 620 diesel. Deze heb ik ook allemaal een paar jaar gereden. Dr zit ook een stijgende lijn in.

Aantal zijn puur als hobby geweest: mustang, spitfire, een eend en enigzins de R19 cabrio 16V. Ook allemaal wat langer gehad maar altijd als 2e auto erbij. In klassiekerverzekering en eigenlijk geen afschrijving.

En een aantal zijn puur tijdelijk geweest. Dus of voor een vakantie of voor wat lol.
voor de lol een BMW 316, 528, een R5, een 205je, fiat ritmo, mercedes 380SE en voor vakantie een peugeot 405 en een volvo 360.

Dr stond een aantal jaren geleden een artikel over in autoweek.

Ben van plan om op de zelfde manier door te gaan:
1e auto moet degelijk zijn en goedkoop in verbruik en onderhoud.
2e auto moet laag in de vaste lasten zijn en leuk om te rijden.
3e auto moet apart zijn maar goedkoop (tussen 50-500 euro) en tijdelijk en gaat weg bij grote gebreken.

Wat betreft reizen naar buitenland: is echt leuk (als je van auto rijden houdt). Je kan eigenlijk zonder problemen naar bestemmingen rijden als bv Dakhar, Tunis, Damascus, Istanbul, Amman, st Petersburg, Helsinki, Moscou, Odessa, Bukarest, etc etc. Een rondje kan leuk zijn maar dan rijd je wel 2x een lang stuk door westeuropese landen. Daarom is t interessant om de auto ergens achter te laten en met vliegtuig terug te gaan. Veel bestemmingen zijn toch hardstikke goedkoop door al die low budget maatschappijen (bv istanbul of zo). De regels voor achterlaten van een auto verschillen wat per land maar meestal is dr wel wat te regelen.
Victor

Goeiemorgen allemaal.
Vandaag een trieste dag. Over 1.5 uur ga ik mijn Renault overschrijven bij t postkantoor. Hij is verkocht.

De reden staat hierboven al: De auto was niet echt voor mij bedoelt maar voor mn vrouw en die rijdt er gewoon niet fijn in. Ik wel maar ik heb al een andere auto (diesel).

Ik heb mn renault nu ruim 9 maanden gehad en ondanks enkele flinke reparaties (versnellingsbak, koppeling, remmen rondom, uitlaat, kachelradiator) er erg veel fun aan gehad. T is een prachtige auto en daarnaast ook erg praktisch doordat hij ruim is. Ik heb er ook een hoop zooi mee vervoerd dankzij de neerklapbare achterbank.

Goed nu gaat ie weg. Ik weet iet wat ik nu voor mn vrouw ga kopen, maar ik ben bang dat ik er nu minder invloed op heb :-). Misschien een renault, maar waarschijnlijk niet. Dus voorlopig zullen jullie me hier veel minder zien.

Ik wil iedereen bedanken die de afgelopen maanden geholpen heeft bij mn technische probleempjes. Speciaal dank aan Bart V. voor de tips en onderdelen.

T leuke van de renault tuning club vind ik t diverse karakter. Zo veel verschillende leden, zo veel verschillende auto's. Juist wel heel erg aangepast of juist niet. Kan allemaal. Uiteraard heb ik de nieuwe eigenaar op de renault tuning club gewezen. Dus misschien dat jullie de auto daar weer terug zullen zien.

Groetjes
Victor
Plaats reactie