Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Rudo

Hier even een vraagje voor een maat van mij:

Hij is bezig om mijn oude GTT blue sport weer op de weg te krijgen, maar komt nu het volgende probleem tegen!
Hij heeft Žm vorige week aan de praat gekregen nadattie 1,5 jaar stil heeft gestaan. Hij heeft 10 min. stationair gedraaid maar sloeg daarna af. :sad: Eerste gedachte: benzine filter verstopt. Maar bij latere pogingen blijkt nu dat de benzinepomp geen stroom meer krijgt. De pomp zelf doet het wel gewoon als je er extern stroom op zet, dus daar ligt het niet aan.
Nu is de vraag dus: a) waar zit de zekering die dit geheel zekert, en b) als deze nog goed is, wat zou het nog meer kunnen zijn?

Zo ver het is na te gaan is de bekabeling nog goed, ook is de auto niet voorzien van een startonderbreker die bijv. de benzinepomp afknijpt.

Graag jullie bevindingen! :smile:
jnjansen_r5gtturbo

Als de brandstofpomp het doet, maar geen brandstof oppompt,alleen damp, kan ook de vlotter uit elkaar liggen, heb ik namelijk ook onlangs gehad.

Suc6
ed_pret

ik had ook prop dattie geen benzine meer gaf. Wist ik niet dus anwb gebeld. manneke gekomen. Heeft plus minus 30 min. zich de tering gezocht naar slangen die ik wel kende maar niet wilde zeggen omdat ik me voor dommie probeerde te houden :smile:

ma goed uiteindelijk bleek dus me brandstofpomp relais te zijn. Ik heb deze zelf weer vastgesoldeerd (binnen was koperdraadje los) et voila!
Marius

Pomprelais zit rechtsachter onder je dashboard bij je zekeringen.
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Kosten van een brandstofpomp relais 300,-- piek. :sad:
Abel
Über-Spammer

Als je een beetje handig bent kun je een relais meestal wel weer fixen. *behalve* als hij ietsjes gesmolten is :wink:
Rudo

Hé jongens, bedankt tot zo ver!!

Het probleem is nog niet opgelost, maar nu weten we in ieder geval in welke richting we het (waarschijnlijk) moeten zoeken!

Morgen even naar de sloop om een ander relais te halen.
Plaats reactie