Stuurhuis Twingo

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Stephan!

Hallo Allemaal, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Mijn moeder heeft een Twingo uit 95, fijn gebakkie, totdat het stuurhuis naar de klote ging.
Nu heb ik een goede gekocht op de sloop, en wou hem vandaag gaan vervangen. Dit had ik al eerder gedaan (niet bij een Twingo :wink: ) dus ik dacht dat het zo gepiept was.

Na alle bouten en moeren los te hebben gehaald lag het stuurhuis los, inclusief de bout bij de voetenruimte. Nu blijkt dat er veel te weinig ruimte is om het deel wat naar binnen steekt (bij de voetenruimte) naar buiten te duwen, het stuurhuis komt namelijk tegen de wisselbak aan.

Wie heeft er tips voor mij, en wie heeft dit toevallig eerder gedaan, voordat ik de wisselbak eronder vandaan haal (lijkt me een beetje onlogisch)

Heeft er toevallig iemand een vraagbaak van een Twingo, en wil voor mij het stukje inscannen voor het uitbouwen van het stuurhuis, en naar mij mailen?

Alvast bedabkt!

MvG Stephan
Riël
Über-Spammer

Heeft een twingo een apart subframe? Misschien kun je dat laten zakken.

Je kan wellicht ook de motorsteunen losmaken en zo de motor opkrikken/laten zakken, een beetje, zodat je wat ruimte hebt?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Stephan!

Daar zat ik ook aan te denken, maar het lijkt mij zo gek dat het op die manier "moet", zal er stiekum toch geen andere mogelijkheid zijn?
Stephan!

Helemaal niemand met de gouden oplossing?? (F) :smile:
Plaats reactie