Donkere achterlichten

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
LotuzClioWilliams

Ik kwam op Ebay Clio achterlichten tegen die donker gemaakt zijn. Ik vind ze er goed uitzien vergeleken met zelfgespoten achterlichten.

[img]http://www.heckleuchten-tuning.com/rgs1.JPG[/img]
[img]http://www.heckleuchten-tuning.com/rgs3.JPG[/img]
[img]http://www.heckleuchten-tuning.com/rgs5.JPG[/img]

De advertentie is van dit bedrijf: http://www.heckleuchten-tuning.de

Nu vind ik € 50 exclusief verzendkosten (het bieden gaat inmiddels ook die kant op :s ) toch wel prijzig worden voor bijna standaard achterlichten. Weten jullie een bedrijf in Nederland dat hetzelfde doet?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik zou mooi zelf met een spuitbusje in de weer gaan. :) Paar keer oefenen en het resutaat is hetzelfde, denk ik.

Als je toch iemand zoekt die het doen, dan moet je maar een seintje geven. Ik weet wel iemand, denk ik.
LotuzClioWilliams

Aber das ist doch niet lasieren, Merijn. :p
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Mijn duits is slecht... Dus nu ff in het nederlands? ;)
LotuzClioWilliams

Ik denk dat ik mijn Duits ook maar eens moet gaan oppoetsen, want ik heb het vermoeden dat "lasieren" toch iets anders betekent dan ik dacht. Ging ik op m'n mondeling Duits op de HAVO ook al mee de mist in, diverse talen door elkaar gooien. |:
Frits Clio 16v

Zijn wel mooi inderdaad,
laat het effe weten als je meer weet :)

Gr, Frits.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Ik heb hier nog wel een setje waar jullie op kunnen "Oefenen" :wink: , hoeft niet al te veel te kosten. Eerste PM is de winnaar :D

Gr.Frits
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

LotuzClioWilliams schreef:lasieren
schilderen toch?? Riël?
PatrickG

het betekent volgens mijn prisma boekje:

een vernislaag aanbrengen...

ach HAVO is voor jou toch ook al 10 jaar geleden marc?...

en wat wil je nou allemaal gaan doen aan je willie?
LotuzClioWilliams

Nog wel langer ook, Pat. Ben al een ouwe knar. :wink:

En zoveel doe ik ook weer niet aan m'n Williams, hoor. Ik vind donkere achterlichten niet echt een gigantische mod. Makkelijk ongedaan te maken ook als je de originele achterlichten bewaart.
Ad van Haperen
Contacteer:

zelf met achterlichtenspray spuiten ziet er exact hetzelfde uit hoor!
Chris@R5

ik wil niet veel zeggen maar die dingen zijn gewoon gespoten hoor. Ik heb ook zelf een setje gespoten achterlichten liggen die nog zwarter zijn.

Koop lekker zo'n busje achterlichtenspray en je doet het gewoon zelf voor 10 euro.
LotuzClioWilliams

Okee, gooi er maar een slotje op dan. [img]http://www.synthforum.nl/forums/images/ ... slotje.gif[/img]
Ad van Haperen
Contacteer:

[img]http://home.wanadoo.nl/haperensound/fot ... achter.jpg[/img]

niet echt heel goed te zien maar hier zie je mijn achterlichten met lampenspray gespoten
LotuzClioWilliams

Er zullen vast wel wat wagens met donker gespoten achterlichten aanwezig zijn op de meeting bij AC De Meern. Effe checkuh... 8)
Turbo-Peer

Zo mooi als die achterlichten op e-bay kun je ze zelf ook spuiten... echt een eitje
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Anonymous

Het is voor de APK niet toegestaan om je achterlichten te spuiten.

Artikel 2.10.12

Niet toegestane beschadigingen/bewerkingen

Regeling Permanente Eisen, Permanente eisen keuringsplichtige voertuigen, Verlichting, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen, Beschadigingen en bewerkingen van de glazen van verlichtingsarmaturen van aanhangwagens met een toegestane maximum massa van meer dan 3500 kg, personenauto's, bedrijfsauto's en driewielige motorrijtuigen.

1. De glazen van de verlichtingsarmaturen mogen niet zijn bespoten, geverfd of beplakt.
2. De glazen van de verlichtingsarmaturen aan de achterzijde van het voertuig, met uitzondering van de achteruitrijlichten, mogen geen barsten of gaten vertonen waardoor wit licht naar achteren kan worden gestraald.

(c) RDW (opgemaakt door RDW)

En het is een werk om die verf er weer af te krijgen met thinner en in het ergste geval, indien je reflectoren niet oplsmiddel bestendigd zijn, kost het je twee nieuwe achterlicht units.
Mrtn
Car: R5GTT

of je bent lang bezig met commandant om die rommel eraf te boenen :lol:
Mrtn = Maarten
LotuzClioWilliams

Je denkt toch niet dat ik iedere keer voor de apk de achterlichten weer verfvrij ga maken en dan na de apk ze weer opnieuw ga spuiten? Dan zorg ik wel voor een extra "apk setje". 8)

Maar opvallend dat dit Toims eerste post is. Wel handige informatie overigens.
Thierry

Je achterlichten zelf spuiten zoals op die foto's moet niet al te moeilijk zijn :)
Ik heb zelf toevallig nog een busje van dat spul staan, want dat heb ik vroeger ook bij mn scooter gedaan :D
Laatst gewijzigd door Thierry op di 25 jan 2005 9:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Thierry

Hier nog wat foto's van een clio met zulke lichten :)

[img]http://www.cliosport.net/gallery/clio16v/2581-2.jpg[/img]

[img]http://www.cliosport.net/gallery/clio16v/2581-3.jpg[/img]

Is wel erg mooi moet ik zeggen :worship:
Jasper16v

Ik heb nog wel een paar ph.1 achter lichten liggen, kan ze wel eens aan een test onderwerpen :p
Anonymous

Dat ik voor het eerst post, heeft te maken dat ik zelf druk ben met mijn werk en anderzijds dat ik iets zocht over versnellingsbaklekkages... vandaar.

De reden om iets te posten is dat ik me verwonder over het het gemak van sommige mensen om hun auto zo te verbouwen dat ze hetzij iets doen dat de techniek van hun auto niet echt recht doet en anderzijds niet eens wettelijk is toegestaan.

Ik ben verbaast dat het verlagen zo in is, terwijl er alleen maar meer drempels bijkomen en ondertussen half rijdend Nederland een terreinauto als enige optie ziet.
Het verlagen van een voertuig heeft alleen zin als de rijeigenschappen hierdoor verbeteren. Bij max 120 km per uur maakt 3.5 cm ook niet echt veel uit. Wel maakt het uit dat de negatieve veringkarakteristieken, schade door drempels, andere wegoneffenheden en ophangingproblemen alleen
maar schade en daarbij horende financiële nadelen opleveren ten koste van een visueel genot.

Datzelfde geldt dus ook voor zwarte/donkere achterlichten of zo je wilt het wekelijks afspuiten van je motor. Al die dingen brengen schade toe aan je auto - en over smaak valt te twisten - maar ik vindt dat de meeste toevoegingen aan een ontwerp eerder afbreuk doen dan dat het iets toevoegt.

Mijn stelling is: Als je iets aan een auto veranderd, zorg dan dat het ook echt iets toevoegt, behalve dan wat make-up of mishandeling... en dat is volgens mij de essentie van tuning.
Mrtn
Car: R5GTT

Zoooo.... lekkere binnenkomer als newbie :lol:

Maar ik ben het helemaal met je eens (Y) alleen over dat verlagen niet, ik vind het nog lekker rijden ook, in mn vaders VW wordt ik zeeziek :p
Mrtn = Maarten
LotuzClioWilliams

Een beetje oogschaduw in dit geval kan geen kwaad, lijkt me. 8)
CChris

beetje rouge en lippenstift dr bij en tis helemaal compleet :lol:
R 5 Convertible Rulezz
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Maar jongens, wel opletten!

gebruik alleen Make-up die niet op dieren getest is hé :p :lol:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
TURBODJ
Contacteer:

stelletje sletten :D
Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
Tom
Moderator
Car: MB

Toim schreef:Bij max 120 km per uur maakt 3.5 cm ook niet echt veel uit. Wel maakt het uit dat de negatieve veringkarakteristieken, schade door drempels, andere wegoneffenheden en ophangingproblemen alleen
maar schade en daarbij horende financiële nadelen opleveren ten koste van een visueel genot.
Pardon, Ten eerste heeft verlaging idd weinig nut op een rechte snelweg ja, maar er zijn genoeg bochten (ja, ook onder de 120 km per uur) die een stuk leuker worden met een wat aangepast onderstel. Prutsers houd je altijd, maar koop je een goede set dempers en veren dan is daar helemaal niets negatiefs aan met betrekking tot veringskarakteristieken
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gabri van der Veen
Über-Spammer

ga eens een rondje om een rotonde, merk je snel genoeg wat beter/leuker is :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Bart GTE
Contacteer:

Gabri schreef:ga eens een rondje om een rotonde, merk je snel genoeg wat beter/leuker is :p
:D :D zekerste weten :D :D
LotuzClioWilliams

Met donkere achterlichten kun je id veel sneller bochten pakken. :lol:
Erik (Schepjes)
Contacteer:

dan lijkt het sneller omdat ze je dan minder hard zien remmen.. :wink: :p
Chris@R5

Dat je minder ziet is ook de reden dat ik ze er niet meer op heb zitten.
Ik had ze echt gitzwart gespoten en dan zie je overdag echt veel minder bij remmem bijvoorbeeld.
Anonymous

Zit ik me af te vragen waar je hier in NL een bocht kan nemen met 120 km/h?
De meeste die ik ken (entrees voor 120 km zone) gaan niet harder dan 80 km/h.
Overigens hebben alle Duitse auto's een harde vering die niet echt comfortabel is, in tegen stelling tot de Franse wagens. Mijn moeder werd al zeeziek op een vliegdekschip... het is maar of je zebenen hebt.

Ik denk dat de simpelste tuning om je voertuig strak op de weg te krijgen is, bijv 200 kg oud ijzer over je voertuig te verdelen. Lig je lekker laag en geen last van klapperende achterwielen. Volgens mij de goedkoopste oplossing. :smoke:
Plaats reactie