Verschillen 70 t.o.v. 110A dynamo Clio 16V

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Jordi - Clio 16V

Nu rij ik al 3 weekjes met een knipperend accu lampje.
Alles door gemeten, geen breukjes etc.
Als m'n accu lampje blijft branden en je geeft een klap op de dynamo dan doet ie het weer, de borstels versleten dus :( gisteren bleef ie branden, maar nu moet ik dus maandag weer terug naar Noord Holland (vanuit Zeeeland) en wil ik het risico niet lopen om onderweg stil komen te staan.
Nieuwe electrische verdeler met borstels dus alleen de man die er over gaat is er maandag pas weer en ze hebben een nummer van de dynamo en/of electrische verdeler nodig van een Clio 16V
je begrijpt dat er spoed achter zit, mr renault is dicht

b.v.d. gr Jordi
Laatst gewijzigd door Jordi - Clio 16V op di 19 okt 2004 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Jordi - Clio 16V

Zijn alle dynamo's het zelfde?
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Jordi - Clio 16V

Heel de dynamo is aan gort dus dat word een nieuwe (ruil dus) maar ik heb de keuze 70A of 110A ik zou voor de 110A gaan maar er zouden aanpassingen op het blok moeten komen i.v.m. een andere poelie wie weet dit? ik dacht dat het gewoon andere dynamo was en draaien maar
Jordi - Clio 16V

dankje bram
Laatst gewijzigd door Jordi - Clio 16V op di 19 okt 2004 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Bram

als je de eerste post van je topic edit kan je ook de naam wijzigen (I)
Donleben
Contacteer:

Naar mijn weten is 110A niet standaard, maar wel nieuw te leveren. Naar mijn weten moet dat gewoon passen, want ook voor een Williams is deze leverbaar. Ik zou er wel voor gaan als het gewoon allemaal past. Zat er nog een verschil in prijs in?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Heino

Maakt opzich geen donder uit wat voor dynamo je neemt,als de aansluitingen en de poelie maar gelijk zijn.
Met een 70A duurt het laden van de accu iets langer dan met een 100A dynamo.Als je vermogen wilt besparen neem je een lichtere.Bij de sloop kosten ze meestal iets van €35.
Riël
Über-Spammer

Niet waar wat je zegt.

De accu trekt van de dynamo, de dynamo duwt niet in de accu. De accu trekt ook nooit niet die 70A. Tenzij je een geluidsinstallatie boven de 70A in je auto hebt is die 110A dynamo niet aan te raden, en bovenal nutteloos. Hij is waarschijnlijk ook wat zwaarder en kost je dus een paar tiende kw'tjes.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jordi - Clio 16V

Niks sloop anders sta ik over een paar maanden weer te kloten, ik wil juiste een zwaardere dynamo van wegen m'n geluids installatie ik heb het idee dat m'n accu (voordat de dynamo stuk was) heel langzaam oplaaide dus wat is wijsheid?
Plaats reactie