Vlammen uit de uitlaat. (GEEN VLAMMENKIT OFZO)

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Douwe

Heeft iemand ervaring hier met vlammen uit de uitlaat van een GTT? En dan bedoel ik niet van een vlammenkit ofzo maar van de motor zelf :smoke:

Gister reed ik met een maat een stuk in het buiten gebied van Apeldoorn toen opeens iemand als een waus achter ons aan ging en knipperen.....wij dus kijken wat er aan de hand was.....bij hard optrekken kwam er af en toe een steek vlam uit de uitlaat van een x aantal cm (+/-15cm).......als ik de auto uitzette duurde het een paar seconden en dan knalde die als een gek met weer een steekvlam :worship:

Is wel cool maar betekend dit dat er iets goed fout is?

Vandaag weer kijken of het nog steeds zo is.
Riël
Über-Spammer

Onsteking staat niet goed (vacuumslang niet of niet goed aangesloten)

Te rijk mengsel?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Douwe

Ontsteking is nog niet door mij afgesteld maar gaat wel binnenkort gebeuren. Vacuumslang tja daar zit ik nog steeds over te twijfelen ik zal vandaag een paar foto's maken en posten.
Riël
Über-Spammer

Doe dat. Onsteking afstellen gaat niet.
Douwe

Riël schreef:Doe dat. Onsteking afstellen gaat niet.
:s afstellen gaat niet? Waarom niet heb ik samen met m'n beun bij andere auto's ook gedaan met zo'n strobe lampje (Y)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Bij de Gt wordt de onsteking elektronisch geregeld door het renix bakje.

Als je ziet naar het stokje waar de rotor op zit, kun je zien dat er geen marge op zit om te verstellen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
jeroen.k

Douwe schreef:
Riël schreef:Doe dat. Onsteking afstellen gaat niet.
:s afstellen gaat niet? Waarom niet heb ik samen met m'n beun bij andere auto's ook gedaan met zo'n strobe lampje (Y)
Elke auto is anders he ;)
Steven
Car: M536

Ik heb ook wel eens flink vlammen en ploffen gehad.
Was op zich niet zo fijn gezien ie voor geen meter meer reed. Schokken, bokken, knallen maar vooruit ging het niet.

Bleek achteraf een vacuumplug van de carterontluchting te zijn die openstond.

Enige stoere eraan was dat ik terugkwam van de meeting en ik stond in een winkelstraat precies voor de coffeeshop en hij deed het weer.
Al die louche figuren buiten kijken en ik al lichtjes zenuwachtig gasgeven om door te rijden.

Ik gaf volgas, sputteren, vlammen en maar heel langzaam boven de 2500 toeren klimmen. Alleen zagik wel langzaam de turbodruk opkomen.
Totdat ie 0,5 bar had, toen schoot ie opeens vol in toeren. Snel koppeling los en whoei dikke zwarte streep van 1 wiel en weg was ik :lol:

Was een mooie launchcontrol :worship:
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

maar loopt ie nog wel goed stationair, dus slaat ie niet af als ie stationair loopt. anders is de co-schroef er uit.
5gt8vturbo

grote knallen en vlammen bij gas los laten in hoge toeren?

het kan ook een verstopte sproeier zijn dat was het geval mijn die van mij de sproeier die je van de buiten kat los kan draaien.
Douwe

Gister carb afgesteld en toen een stuk teerachtig spul erin gedaan zodat de co2 schroef op zijn plek bleef...stukje gereden maar geen mer baar verschil sloeg weer af....en bokken :@

Vandaag een stuk gereden, moest plotseling naar Nijkerk en geen tijd om de Twingo op te halen. Dus ik een heel stuk gereden over de snelweg, toen van de snelweg af en merkte dat die veel lekkerder reed.....hij bleef zelfs stationair opeens goed lopen, 2500 eerst en toen dit na beneden gedraaid naar +/- 900.......heel stuk gereden....niks aan de hand geen bokken meer niet afslaan.....rijd als een trein............terug weg de 190 aangetikt toen vondt ik het wel hard genoeg.........weer thuis heel stuk in de stad gereden perfect......geen knallen niet afslaan.......rustig rijden zonder bokken :worship:
Laatst gewijzigd door Douwe op wo 6 okt 2004 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Car: M536

Gooi eens een blikje carbreiniger door de tank...
Douwe

Had ik idd. al nagekeken maar hadden alleen injectie reiniger staan....ga morgen ergens anders kijken. (Y)
Riël
Über-Spammer

Kijk die vacuum maar eens na, ben er 80% zeker van.
Douwe

Plaats reactie