ik heb onderstaand autootje "gevonden" en heb er wel interresse in, maar ik ben helemaal niet autotechnisch.
Mijn laatste R5 je automaat heb ik in 1987 nieuw gekocht, dus ervaring heb ik niet meer met deze autootjes
Kan iemand mij aangeven wat hij waard is, en waar ik op moet letten??
Ik wil zo'n 5je puur voor de fun, en stadsverkeer.
Ik heb zelf een megane classic voor dagelijks gebruik
Leuke zwarte bj"89
Renault 5 1.7 gtx 3 deurs Apk september 2005
Lm velgen met goede banden
137.000 km
nieuwe distrubutie riem
Grote beurt, olie, bougies etc
Nieuwe remblokken
Renault 5 GTX 1989 advies gevraagd
-
- Contacteer:
Wat ie waard is... wat de gek er voor geeft
en ja waar op te letten, voornamelijk ROEST

en ja waar op te letten, voornamelijk ROEST

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
voor een auto als dit zou ik nooit meer dan 800 euro betalen. Voor 500 of minder moet je een goede GTX kunnen krijgen.
Pluspunten van deze auto: de nieuwe distributieriem. Maar controleer wel of dat ook echt zo is. Als het netjes gedaan is staat ergens op de afdekplaat van de distribtie-riem de kilometerstand genoteerd waarbij dit is gebeurd, controleer dit even met de daadwerkelijke km-stand van de auto.
Verder is de kilometerstand mooi laag, en een nieuwe APK is altijd mooi.
En dan inderdaad letten op de roest:
- dorpels
- onder de voorruit
- onder de achterruit
- onder de achterste zijruitjes wil ook nog wel es
- in de achterbak
Daar houd ik het ff bij.
Pluspunten van deze auto: de nieuwe distributieriem. Maar controleer wel of dat ook echt zo is. Als het netjes gedaan is staat ergens op de afdekplaat van de distribtie-riem de kilometerstand genoteerd waarbij dit is gebeurd, controleer dit even met de daadwerkelijke km-stand van de auto.
Verder is de kilometerstand mooi laag, en een nieuwe APK is altijd mooi.
En dan inderdaad letten op de roest:
- dorpels
- onder de voorruit
- onder de achterruit
- onder de achterste zijruitjes wil ook nog wel es
- in de achterbak
Daar houd ik het ff bij.
Bedankt he
Ik heb er ook nog een uit 1990 met 5 deuren en apk en riem en die mag wel wat meer opbrengen dan 500...

Ja joh?
Ik zie het er niet in. Leuke auto hoor, maar voor 500 euro heb je een R19 met dezelfde motor...
Ik zie het er niet in. Leuke auto hoor, maar voor 500 euro heb je een R19 met dezelfde motor...
Jah maar een standaard 19 ziet er dan ook echt niet uit met ongespoten bumpers etc. (16v's zijn wel ok).
Een 5je heeft tenminste nog een beetje design, goedkopere vaste lasten en is iets zuiniger door het lagere gewicht.
Tis maar net hoe je het bekijkt
Een 5je heeft tenminste nog een beetje design, goedkopere vaste lasten en is iets zuiniger door het lagere gewicht.
Tis maar net hoe je het bekijkt

Ja ik hoef ze allebei niet

Maar je hebt gelijk dat een R5, en zeker een GTX/GTE/GTT, er een stuk leuker uitziet
Maar ik ben dan ook een true 5 lover

Maar je hebt gelijk dat een R5, en zeker een GTX/GTE/GTT, er een stuk leuker uitziet

Maar ik ben dan ook een true 5 lover

De GTX is de op één na luxeste ŽgewoneŽ R5
Een R19 met dezelfde motor, das een vergelijking die je eigenlijk niet mag maken Mathijs
Voor een knappe GTX kan je in mijn ogen echt hetzelfde vragen als voor een GTT.
Het enige wat verschilt zijn de bumpers qua design en de motor, een 2traps 1700carb is geen straf om mee te rijden hoor

Een R19 met dezelfde motor, das een vergelijking die je eigenlijk niet mag maken Mathijs

Voor een knappe GTX kan je in mijn ogen echt hetzelfde vragen als voor een GTT.
Het enige wat verschilt zijn de bumpers qua design en de motor, een 2traps 1700carb is geen straf om mee te rijden hoor

Mrtn = Maarten
Daar verschillen we dan van mening... En jammergenoeg roest een GTX ook net zo hard als een GTT. De R19 heeft op dit gebied een veel betere naam, en dat is ook wat waard.Mrtn schreef:Voor een knappe GTX kan je in mijn ogen echt hetzelfde vragen als voor een GTT.
GTX roest niet zo. Skirts zijn iets minder watergevoelig, bovendien mist de gtx skirts aan de wielen.
Ja maar dan roest de rest nog net zo hard