olie temperatuur sensor
Nou vaak is het gewoon de bedrading die slecht contact maakt.
De sensor zit als ik me niet vergis samen in de oliepeilsensor, die weer aan de voorkant schuin in de carterpan zit.
Dus onder je inlaatspruitstuk in het midden van het carter zo'n beetje
De sensor zit als ik me niet vergis samen in de oliepeilsensor, die weer aan de voorkant schuin in de carterpan zit.
Dus onder je inlaatspruitstuk in het midden van het carter zo'n beetje
Heb wat gezocht, maar kwam het niet echt tegen: gaat wel over olie en temperatuur hiervan...\
Met normaal rijden is mn olietemp vaak iets boven de 100 graden. Is dit normaal? Bij de peugeot 205 van mn broertje komt die bijna nooit in de buurt van de 100 graden.
Is boven de 100 graden normaal? Hoe kan ik deze temperatuur omlaag brengen zonder oliekoeler?
Met normaal rijden is mn olietemp vaak iets boven de 100 graden. Is dit normaal? Bij de peugeot 205 van mn broertje komt die bijna nooit in de buurt van de 100 graden.
Is boven de 100 graden normaal? Hoe kan ik deze temperatuur omlaag brengen zonder oliekoeler?
-
Rond de honderd graden is wel normaal ja.
En die metertjes zijn niet al te nauwkeurig, dus daar kan ook het verschil met je broertje aan liggen.
Gr, Frits.
En die metertjes zijn niet al te nauwkeurig, dus daar kan ook het verschil met je broertje aan liggen.
Gr, Frits.
-
zo'n 100 graden is echt wel een normale temperatuur hoor
de blokjes van een clio bereiken hoge temperaturen tegenover een 205 gti
ik heb 2 clio 16v en alle twee worden ze zo tussen de 90 en 110 graden ligt er ook aan hoe je ermee rijd als je echt vet ermee gaat scheuren wordt hij natuurlijk iets warmer he maar bij mij is ie nog nooit boven de 110 graden geweest
de blokjes van een clio bereiken hoge temperaturen tegenover een 205 gti
ik heb 2 clio 16v en alle twee worden ze zo tussen de 90 en 110 graden ligt er ook aan hoe je ermee rijd als je echt vet ermee gaat scheuren wordt hij natuurlijk iets warmer he maar bij mij is ie nog nooit boven de 110 graden geweest
Prima waardes, niets om je zorgen over te maken. Zo nauwkeurig overigens zijn die waardes niet hoor...zijn slechts indicaties. vergelijken met een 205 levert uiteraard verschillen op, niet zo vreemd, aangezien het 2 compleet verschillende motoren zijn. Appels met peren vergelijken dus.
-
Bij mij blijft het temperatuur metertje af en toe hangen van de olie (geeft kouder aan dan ie is gelukkig
), als ik dan op het plastic tik bij de meter, dan schiet ie omhoog.
, keetje dachboard openmaken en wat schoonmaken ofzo? lol zie net dat de post al 4 jaar oud is
, was aan het zoeken naar wat voor olie er in clio 1.8 16v moet
Iemand?

-
10 of 15 w 40?
-
De metertjes willen wel es blijven hangen ja, heb ik ook wel eens last van.
Moet 10W40 in inderdaad.
Gr, Frits.
Moet 10W40 in inderdaad.
Gr, Frits.