Aangezien ik nu tijdens mijn opleiding bezig ben met nog een aantal personen om een klein bedrijf, ofwel een mini onderneming op te starten.
Dachten wij aan een product om een band te verwisselen bij een verlaagde auto. Want mijn ervaring is dat dit vaak niet lukt als de auto verlaagd is, en al helemaal niet als je een platte band hebt.
Daarom willen hiervoor iets gaan produceren.
Wie kan me helpen bij enige tips ?
Het moet dus als het ware een oprijblok zijn waarbij niemand hoeft te helpen.
Alle tips en meningen zijn van harte welkom.
Band verwisselen bij een auto die 5cm van de grond ligt ?
Daar heb je zakken voor, die leg je onder de auto, slang aan de uitlaat, en dan blaast ie op. Kun je zo kopenErnie E. schreef:Aangezien ik nu tijdens mijn opleiding bezig ben met nog een aantal personen om een klein bedrijf, ofwel een mini onderneming op te starten.
Dachten wij aan een product om een band te verwisselen bij een verlaagde auto. Want mijn ervaring is dat dit vaak niet lukt als de auto verlaagd is, en al helemaal niet als je een platte band hebt.

Ja dat lijkt vanzelfsprekend maar de meeste krikken zijn niet voor dit soort auto's gemaakt. Zelfs de verlaagde krik niet. Heb het zelf namelijk gezien bij iemand met een verlaagde polo waar de verlaagde krik niet onder paste en de oprijbokken die er zijn voldoen hier weer niet voor.Tom schreef:mis ik iets of is een krik niet gewoon de oplossing. Verlaagd of niet, maakt toch niet uit
Als je een platte band hebt is je velg meestal een maatje groter dan standaard. Dus de wielomtrek blijft redelijk gelijk, de hoogte vd wagen dus ook, verlaagd of niet.
Soms is t een probleem om een krik onder een auto te krijgen, vooral garagekrikken. standaard schaarkrikjes passen altijd wel. Rij de auto een stoeptegel op en de krik rolt er zo onder.
Maar om nou speciaal een product op de markt te introduceren voor een verlaagde auto? De oplossingen zijn te simpel om speciaal een product voor aan te schaffen. Denk weinig marktkans
Als het plan verder klopt, valt er zowiezo wel een voldoendutje uit te slepen
Soms is t een probleem om een krik onder een auto te krijgen, vooral garagekrikken. standaard schaarkrikjes passen altijd wel. Rij de auto een stoeptegel op en de krik rolt er zo onder.
Maar om nou speciaal een product op de markt te introduceren voor een verlaagde auto? De oplossingen zijn te simpel om speciaal een product voor aan te schaffen. Denk weinig marktkans

Als het plan verder klopt, valt er zowiezo wel een voldoendutje uit te slepen
Mrtn = Maarten
Die standaard renaultkrik past eigenlijk altijd wel...die kan hem dan wat hoger zetten voor de garagekrik!
ZIe het probleem ook niet zo 
Bij de kwikfit en dergelijke gaat hij op de brug dus ook geen probleem...
Denk inderdaad niet echt dat dit een levensvattend product zal worden

Bij de kwikfit en dergelijke gaat hij op de brug dus ook geen probleem...
Denk inderdaad niet echt dat dit een levensvattend product zal worden

-
Wat ik altijd doe is ik rij me auto met 1 voorwiel op een blok hout en dan past me krik er net onder en
daarna kan je dus gewoon krikken.
Zo'n zak is allemaal leuk en aardig maar om daar nou al die moeite voor te doen,
je moet je auto voor en bepalde tijd laten lopen en je moet nog zo'n zak aanschaffen.
Beetje zonde geld, kan je wel wat beters mee doen.
Zo'n blok hout is een simpele en goedkope oplossing, maar ik neem aan dat het voor jouw project er wat professioneler uit moet komen te zien.
Misschien kan je hier meer denken aan een platte hydrolische krik die op zijn krikpunt is bekleed met rubber om zo je dorpels/krikpunten niet te beschadigen.
suc6 met je project.
Zo'n zak is allemaal leuk en aardig maar om daar nou al die moeite voor te doen,
je moet je auto voor en bepalde tijd laten lopen en je moet nog zo'n zak aanschaffen.
Zo'n blok hout is een simpele en goedkope oplossing, maar ik neem aan dat het voor jouw project er wat professioneler uit moet komen te zien.
Misschien kan je hier meer denken aan een platte hydrolische krik die op zijn krikpunt is bekleed met rubber om zo je dorpels/krikpunten niet te beschadigen.
suc6 met je project.
Die simpele oplossing is wel vaak de beste en dat hadden wij dus ook al in gedachten, maar dat je hem dan ook verder nog voor meerdere dingen zou kunnen gebruiken. Zo'n blok hebben we al gemaakt en gaan hem nu verder ontwikkelen dat het voor elke auto te gebruiken is, al dan niet verder ontwikkelen voor het gebruik bij een caravan. (dit is wel niet de hoofdintentie).jnjansen_r5gtturbo schreef:Wat ik altijd doe is ik rij me auto met 1 voorwiel op een blok hout en dan past me krik er net onder en
suc6 met je project.
Maar zo'n blok waar zou je die nog meer voor kunnen gebruiken ? simpele suggesties ?
-
Deelt degene die met "HET" idee komt dan ook mee in de copyright opbrengsten?

One clio to rule them all
-
Hehe, dan moet het wel een econimisch rendabel project zijn en dat is 1,2,3 nog niet te realisren denk ik zo en meerdere met mij. 

serieus, lumineus of grap ?Riël schreef:Daar heb je zakken voor, die leg je onder de auto, slang aan de uitlaat, en dan blaast ie op. Kun je zo kopenErnie E. schreef:Aangezien ik nu tijdens mijn opleiding bezig ben met nog een aantal personen om een klein bedrijf, ofwel een mini onderneming op te starten.
Ja zoals ik hier wel een beetje uit kan opmaken is er dus vrij weinig tot geen vraag naar, maar daarom was het maar een vraag en een soort van klein marktonderzoek onder de mensen van RTC.
Toch bedankt voor jullie meningen.
Toch bedankt voor jullie meningen.
-
- Moderator
- Car: MB
tja, er is hier blijkbaar geen vraaag voor. Wellicht omdat er hier een hoop jonge mensen zitten met de handen op de goede plek, die doen het liever zelf (al dan niet primitief). Van de andere kant, ik zie de meeste idiote producten op de markt komen, dus zeg nooit dat er geen markt voor zou kunnen zijn
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
zijn van die airjacks op de markt die je onder je auto kunt bevestigen. Eeen druk op de knop en je auto komt omhoog. 

Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
pierre schreef:serieus, lumineus of grap ?Riël schreef:Daar heb je zakken voor, die leg je onder de auto, slang aan de uitlaat, en dan blaast ie op. Kun je zo kopenErnie E. schreef:Aangezien ik nu tijdens mijn opleiding bezig ben met nog een aantal personen om een klein bedrijf, ofwel een mini onderneming op te starten.
http://www.heuts.nl/B2C/winkel.php?sche ... =002578510
[img]http://www.heuts.nl/prod_pics/002578510.gif[/img]
Aansluiten op de uitlaat
kost een tientje

Ik heb gewoon een balkje in de achterbak liggen. Auto met 1 wiel op het balkje rijden en dan kan de garagekrik eronder. En de standaard krik kan inderdaad behoorlijk laag. Heb ook wel eens gekeken voor een extra lage krik, en die kan je krijgen tot 50 of 45mm, dus daar kom je ook wel een heel eind mee. Zijn alleen wel een stuk duurder dan het krikkie van de Halfords.
-
- Contacteer:
had overlaatst met de 21 ook eenlekke band, kreeg de krik er ook niet onder, maar had nog een stel remschijven in de koffer liggen, heb die dan maar gebruikt, denk dat alles wel goed is, zou desnoods zelfs een tegel uit de straatstenen vissen denk ik.
maarja, been ook wel een beetje aan de gierige kant.
maarja, been ook wel een beetje aan de gierige kant.