Connecteren van MP3 Speler met standaard Megane Radio/CD

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
vettigeswa

Hallo,

Ik heb juist mijn Renault Megane 1.9dCi Grandtour Dynamique Luxe gehaald in de garage. Standaard is deze uitgerust met een Radio/CD speler.

Graag had ik geweten of er iemand in is geslaagd om een iPod of andere MP3 speler op de standaard Megane radio aan te sluiten. Kan je hiervoor bij de garage terecht voor een kabeltje of is dit niet mogelijk?

Ik ben niet geinteresseerd in FM transmitters of zo, maar via een AUX/LINE IN connectie.

Alle tips zijn welkom, ik ben geen technieker dus liefst de simpelste manier.

Ik kijk er al naar uit,
Swa
H8bal

vettigeswa schreef:Hallo,

Ik heb juist mijn Renault Megane 1.9dCi Grandtour Dynamique Luxe gehaald in de garage. Standaard is deze uitgerust met een Radio/CD speler.

Graag had ik geweten of er iemand in is geslaagd om een iPod of andere MP3 speler op de standaard Megane radio aan te sluiten. Kan je hiervoor bij de garage terecht voor een kabeltje of is dit niet mogelijk?

Ik ben niet geinteresseerd in FM transmitters of zo, maar via een AUX/LINE IN connectie.

Alle tips zijn welkom, ik ben geen technieker dus liefst de simpelste manier.

Ik kijk er al naar uit,
Swa
Als er echt géén ingang is, kan je altijd zo'n speciaal tapeje gebruiken dat dienst doet als line-in. Kwalitatief iets minder, maar ja..
vettigeswa

Het gaat hier over een Radio/CD dus kan ik niet met zo een Tape-Adapter werken.

Toch bedankt
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Is het niet dat die nieuwe iPods ook op de FM-band uitzenden (ergens rond de 108), zodat je deze gewoon via de tuner-functie van de radio kan ontvangen?
Marcel B.

vettigeswa schreef:Ik ben niet geinteresseerd in FM transmitters of zo, maar via een AUX/LINE IN connectie.
Ik zou zeggen, heb je een line-in op die radio/cdspelert zitten, koop een male jack -> mail tulpstekker, ram de jack in je ipod/mp3speler en doe de tulp in de line-in van je radio.
Don't walk the grass... smoke it
vettigeswa

Tja, het grote probleem is nu net dat ik liefst niet met een FM transmittor wil werken omdat de kwaliteit daarvan niet super is. In het uiterste noodgeval wil ik dit wel doen.

Het andere probleem is dat de wagen niet is uitgerust met een AUX/IN connectie zodat ik die zelf zou moeten leggen of tussenzetten. Er zijn manieren om dit te kunnen bereiken (zie hier: http://www.connects2.com/), maar heeft iemand dit al gedaan?

Thanx,
Swa[/list]
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

hehe... trouwens, erg coole nickname. :lol: Als ik 'm op de goede manier lees tenminste.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

vettigeswa schreef:Tja, het grote probleem is nu net dat ik liefst niet met een FM transmittor wil werken omdat de kwaliteit daarvan niet super is. In het uiterste noodgeval wil ik dit wel doen.
Zowieso heeft MP3 al geen cd-kwaliteit, en dat kleine beetje wat daarna via een fm-transmitter verloren gaat is echt niet te merken, mits op de juiste manier aangesloten en afgesteld.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Tom
Moderator
Car: MB

heeft dat ding een uitgang voor een Cd-wisselaar? Zo ja, dan zijn daar voor de meeste merken wel Aux verloopjes voor.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jeroen
Contacteer:

Nope, ik ben er ook mee bezig geweest.

Dan had je direct van de fabriek uit een CD/MP3 wisselaar er bij moeten bestellen.
vettigeswa

Nope, ik ben er ook mee bezig geweest. Dan had je direct van de fabriek uit een CD/MP3 wisselaar er bij moeten bestellen.
Ik heb gevraagd dat ze een optie hadden voor een MP3 speler, maar dat was in Belgie niet zo. Maar als ik het goed begrijp kan je met het kabeltje van http://www.connects2.nl wel eender welk toestel aansluiten. En Renault staat bij de lijst.

Heeft iemand dit al geprobeerd?
Jeroen
Contacteer:

Hmm, dit ken ik niet:

Volgens mij is er voor de Megane2 de volgende nodig:
Renault Megane Tuner list VDO ARNS003 MRNS003 na

Ik ga dit eens uitzoeken, want zoals het nu is is het 3x niks.
Jeroen
Contacteer:

Heb het 1 en ander ff uitgezocht:

De MP-3 kabel Renault-Sony, type:MRNS003 kost 169,00 euro.
Met behulp van deze kabel kan de Sony CDX-T70MX aangestuurd worden

[img]http://www.hifi.nl/gfx/Sony_CDXT70MX_06122002.jpg[/img]

Naast de Sony autoradio’s met MP3 playback biedt Sony nu ook de mogelijkheid om de standaard fabrieksradio uit te breiden met een supercompacte MP3 wisselaar. Veel vanuit de fabriek gemonteerde autoradio’s zijn radio-cassettespelers terwijl autobezitters hun favoriete muziek vaak op CD of zelfs in MP3 formaat hebben staan. Zelf opgenomen CD’s met MP3-bestanden bevatten ongeveer 10 uur muziek en bieden daarmee een compacte opslagmogelijkheid, ideaal voor in de auto. Omdat de fabrieksradio’s vaak een afwijkend formaat hebben is het plaatsen van een andere radio niet altijd mogelijk.
Sony heeft hiervoor de ultieme oplossing in de vorm van een 6CD-wisselaar, CDX-T70MX, die naast CD-R/RW’s ook CD’s met MP3 bestanden kan afspelen. Met zes MP3 CD’s in de wisselaar heeft men een muziekbibliotheek van maar liefst 60 uur!

Plug & Play
Voor een groot aantal automerken heeft Sony intelligente interfaces ontwikkeld die aansluiting van de Sony CDX-T70MX 6CD-wisselaar op diverse merken fabrieksradio’s mogelijk maakt. De autoradio moet voorzien zijn van CD/MD-wisselaarbediening. Dankzij een duidelijke installatiehandleiding is het aansluiten een kwestie van plug & play. Een extra voordeel is dat de wisselaar eenvoudig meegenomen kan worden naar een volgende (lease-) auto, waarbij eventueel alleen een andere interface nodig is.

Veelzijdig
De CDX-T70MX is bijzonder compact en neemt daardoor weinig ruimte in beslag. Natuurlijk speelt hij naast MP3 CD’s ook normale CD’s en CD-R/RW’s af. Naast het voordeel van 60 uur MP3-muziek in de auto is het ook prettig dat de originele CD’s gewoon thuis kunnen blijven. Dankzij advanced ESP (Electronic Shock Protection) is ononderbroken muziekweergave gegarandeerd, zelfs op het slechtste wegdek.

vettigeswa

Ziet er interessant uit, maar ik zou eigenlijk enkel een kabel systeem willen. Dat van "connects2" ziet er wel interessant uit en ik denk toch dat mijn radio een "tuner list" is, dus dat zou moeten werken.

Zal het eens navragen in de garage. Het voordeel is dan dat ik een draagbare MP3 speler kan connecteren en deze ook overal meenemen, wat ook de bedoeling zou zijn en met 40GB aan muziek kom je al ergens.
Jeroen
Contacteer:

2 topics hierover heeft geen zin.

Ik heb ook een Tunerlist radio/cd speler in mijn Meg2.
Mijn inbouwstation dacht ook dat het simpel moest zijn om hier een wisselaar aan te hangen.
Maar er zit gewoon geen aansluiting voor.
Ben ook bij de dealer geweest, die hebben het ook uitgezocht en hetzelfde antwoord.

Het connect2 kabeltje is alleen om er een cd/mp3 wisselaar aan te hangen.
Dus wat ik hierboven beschreven heb.

Is dit niet wat je wilt dan rest er niets anders dan een fm tuner of een compleets nieuwe set.

Ik neem aan dat je de stuurbediening wilt blijven gebruiken, dan moet je zoeken naar een merk waarvoor een interface beschikbaar is voor de stuurbediening
vettigeswa

Dat klopt, maar het gaat over de AUX interface adapter (VRNX001) en niet de CD Wisselaar adaptor.
De AUX-adapter maakt het mogelijk om op een goedkope manier allerhande audio-apparatuur aan te sluiten op de bestaande autoradio. Te denken valt oa. aan het aansluiten van een walkman, draagbare CD/MD/MP3 speler of een Memorystick MP3 speler.
Link:http://www.connects2.com/pdfFiles/holla ... olland.pdf
He belangrijkste voor mij is dat het geluid goed overkomt en dat de aansluiting gemakkelijk is zonder te moeten solderen/breken. De bediening aan het stuur zal uiteraard zich beperken tot het veranderen van de SRC en de bediening zal op het MP3 apparaat moeten gebeuren.

Sorry, voor de meerder topics maar ik wist niet zeker onder welk forum ik moest posten en ik vind hier dan ook nergens info over enkel op dit forum krijg ik toch wel nuttige reacties.

Bedankt
Plaats reactie