vandaag eens bij Halfords gekeken voor ruitenwissers voor mijn renault 5 gt.
blijken ze niet de juiste te hebben, er moet een bochtje in zitten.
ze hadden bosch en halfords ruitenwissers.
bij renault hebben ze valeo, maar die rubbers vind ik nogal hard.
ik wil geen valeo, automaterialenzaak ?
wat voor merk gebruiken jullie kunnen jullie aanbevelen behalve bosch en valeo ?
ruitenwissers
wat voor bochtje? gewoon renault wissers van 500mm toch (450 is std.)?
wel voor zorgen dat de bogen op de wisser zelf de juiste configuratie hebben, ik heb per ongeluk BMW wissers in de handen gedrukt gekregen, die ik later niet kon ruilen...nu is ie aan de binnenkant van de wisserarm te strak en aan de buitenkant te slap. met één woord K*T te noemen...
wel voor zorgen dat de bogen op de wisser zelf de juiste configuratie hebben, ik heb per ongeluk BMW wissers in de handen gedrukt gekregen, die ik later niet kon ruilen...nu is ie aan de binnenkant van de wisserarm te strak en aan de buitenkant te slap. met één woord K*T te noemen...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
bosch 450 en halfords passen niet omdat ik een rechte aansluiting heb.AREXSTYLE schreef:wat voor bochtje? gewoon renault wissers van 500mm toch (450 is std.)?
Ik heb nu ruitewissers bij de Praxis vandaan en die bevallen prima. Heb al eerder Bosch gehad en die vond ik niets.
Overigens vind ik het tot nu toe altijd een probleem bij de GT dat de wissers met meer dan windkracht 6, of als je harder rijdt dan 100 beginnen te schrapen over het raam ipv dat ze goed wissen. Dat heb ik nu, dat had ik met Bosch en dat had ik met Champions.
Overigens vind ik het tot nu toe altijd een probleem bij de GT dat de wissers met meer dan windkracht 6, of als je harder rijdt dan 100 beginnen te schrapen over het raam ipv dat ze goed wissen. Dat heb ik nu, dat had ik met Bosch en dat had ik met Champions.
Praxis ? ik ga eens kijken daar, goed idee.Rudo schreef:Ik heb nu ruitewissers bij de Praxis vandaan en die bevallen prima. Heb al eerder Bosch gehad en die vond ik niets.
schrapen kan aan de arm liggen, de hoek waaronder het rubber op het raam staat is dan te recht.
je hebt wel van die spoilertjes maar die doen weinig.
ik heb originele Renault ruitenwissers gehaald bij Renault Amsterdam (die grote bij de Arena) 
ze zaten als ik me niet vergis gewoon in een Renault doosje.. ik ging ervan uit dat dat niet Valeo was, ik zal morgen is kijken wat er op de ruitenwissers zelf staatpierre schreef:en...valeo toch ?