Renault Scenic 2.0 slaat telkens af
Onze auto slaat heel soms af bij het minderen van vaart, bv voor een stoplicht, of vandaag zelfs op midden op een kruising. Hij is twee keer geserviced bij de garage, maar dat heeft niks geholpen. Het lijkt ook frequenter voor te komen. Iemand een idee waar dat aan ligt?
-
- Contacteer:
hee welkom op dit forum
hier is het de gewoonte dat je je als nieuwe forummer voorstelt in het topic wie is wie .
dat kan je zoeken via de search functie
maar om even terug te komen op je probleem
heb ik iets meer info nodig over je auto
is het nog een 2.0 8 v van '96 tm '98 ?
of is het de nieuwe 16v motor die vanaf '99 wordt gebruikt ??
hier is het de gewoonte dat je je als nieuwe forummer voorstelt in het topic wie is wie .
maar om even terug te komen op je probleem
heb ik iets meer info nodig over je auto
is het nog een 2.0 8 v van '96 tm '98 ?
of is het de nieuwe 16v motor die vanaf '99 wordt gebruikt ??
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Contacteer:
Smoorklephuis is vervuilt en moet goed schoongemaakt worden. Als je m eraf hebt dan zul je waarschijnlijk zien dat er een zwarte aanslag rondom je gasklep zit.
Als je dan afremt en je toeren vallen naar beneden dan wordt dat normaal opgevangen door je smoorklephuis. Door de vervuiling kan hij deze toerenval niet goed opvangen en zal je motor afslaan.
In gevallen als deze wordt er al snel naar de stappenmotor gekeken omdat veel van mening zijn dat deze de toerenval opvangen maar in de praktijk blijkt dat toch anders uit te pakken.
Grtzz Tony

Als je dan afremt en je toeren vallen naar beneden dan wordt dat normaal opgevangen door je smoorklephuis. Door de vervuiling kan hij deze toerenval niet goed opvangen en zal je motor afslaan.
In gevallen als deze wordt er al snel naar de stappenmotor gekeken omdat veel van mening zijn dat deze de toerenval opvangen maar in de praktijk blijkt dat toch anders uit te pakken.
Grtzz Tony

Of je post ff de link.....Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:hee welkom op dit forum
WIE IS WIE
OK,ik ben nieuw op dit forum, maar heb inmiddels mijn lesje geleerd. Ik heb mij voorgesteld op de wie is wie.
Wat betreft de auto. Het is een Scenic, 2 liter van maart 1999. Hij is nieuw geleverd in Zwisterland, en we hebben hem geimporteerd in 2001 naar NL.
Wat betreft het smoorklephuis. Dat zal ik dit weekend eens naar (laten??) kijken.
Bedankt voor jullie reacties.
Groet, Jack
Wat betreft de auto. Het is een Scenic, 2 liter van maart 1999. Hij is nieuw geleverd in Zwisterland, en we hebben hem geimporteerd in 2001 naar NL.
Wat betreft het smoorklephuis. Dat zal ik dit weekend eens naar (laten??) kijken.
Bedankt voor jullie reacties.
Groet, Jack