gas blijft hangen bij nieuwe(!) clio

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Hagalious

Ik heb sinds een week mijn nieuwe zwarte clio dynamique luxe phase 3 1.4i 16V. Heel erg blij hoor ermee. Maar nu heb ik het volgende probleem. Als ik mijn gaspedaal totaal loslaat om te koppelen (aleen bij opschakelen en vooral bij schakelen boven de 3000 toeren)lijkt het net alsof mijn gas een tiende van een seconde blijft hangen. Je ziet GEEN uitslag van de toerenteller MAAR ik hoor wel een geluid. Verder rijdt de auto perfect. Eigenlijk merk je niets maar het is wel aanwezig en dus irritant als je het weet. Heef iemand dat probleem ook wel is gehad en of kan iemand mij helpen. Alvast bedankt, Kevin
-PAZ-
Über-Spammer

zal iets in de elektronica zijn dat niet helemaal lekker werkt denk ik, ik dacht dat deze al waren uitgerust met een elektronisch gaspedaal helemaal zeker weet ik dit niet, zou ook nog met kabel kunnen zijn.maar in geval van elektronisch gaspedaal zou hetkunnen dat de sensor die je pedaal slag meet niet goed functioneerd. heb dat om men werk wel eens gehad bij een nissan, daar was toen ook de sensor defect die de stand van het pedaal registreede, en dat gaf ongeveer de dezelfde storing. maar omdat het hier om een nieuwe auto gaat zou ik gewoon even informeren bij de dealer die kunnen de auto gewoon even uitlezen en zo de storing snel en eenvoudig vinden
R5GTT. Drive it like you stole it
Maus

Verschilt 't nog als de motor koud of warm is? Of gebeurd 't constant?
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Loopt het toerental op, of lijkt het alsof het toerental niet gelijk het loslaten van het gaspedaal volgt?

Dat laatste komt door de afstelling van de motor, een langzame toerenval is beter voor de uitstoot van schadelijke stoffen. Veel moderne motoren hebben hier last van. Het went wel, maar écht fijn wordt het nooit.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Hagalious

nee het gebeurt niet alleen bij een koude motor maar constant. Ik laat me gas los om te gaan koppelen en HOOR alleen een tiende van een seconde dat het geluid van ŽgasŽ aanwezig blijft. GEEN uitslag van me toerenteller. Vind het echt vaag. En wat ik wel merk is dat als ik m optrek tot boven de 3000 toeren dat het dan erger wordt. In het boekje staat wel dat je tijdens het inrijden (eerste 1000 km) niet boven de 3000 toeren moet komen dus misschien ŽslijtŽ het nog of is dit niet zo?

Adviseren jullie me toch even naar de dealer te gaan of even af te wachten.
evo
Contacteer:

Hagalious schreef:Adviseren jullie me toch even naar de dealer te gaan of even af te wachten.
Je kan daar altijd vragen of het een bekende "probleem" is.
Thadarkraven
Contacteer:

Van de nieuwe auto's met fly-by-wire dus zonder
gaskabel is het wel bekend dat ze een btje laten
we zeggen tussengas geven bij overschakelen, blijkbaar reageerd de smoorklep met elektra toch wat
trager op sluiten.
Mocht je bedoelen dat de motor af en toe 3000 tpm
blijft draaien constant dan mag je een bezoekje aan
de dealer gaan brengen en mag de kabelboom vanaf je
gaspedaal tot je smoorklephuis latenb vervangen.
Dit is een bekend probleem bij die dingen. Last van invloeden van buitenaf. (magnetisch veld e.d. van andere bedrading bijv.)

Grtzz Tony
:smoke:
-PAZ-
Über-Spammer

bij sommige motoren wil de stappenmotor die zorgt voor de stationair regeling nog wel eens mankeren, dat zou bij jou dus ook het geval kunnen zijn, want bij het schakelen staat de gasklep dicht en zou de stationair motor het toerental moeten regelen, hoewel dit meestal alleen gebeurt bij oudere motoren zou dit ook een oorzaak van je klacht kunnen zijn
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie