Ander motorblok in een R19 1.4

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Bad Boy

1. Is het mogelijk om van een ander R19 het motorblok ( 1.8 of iets anders ) te zetten in een R19 1.4
2. Hoe kan je 1.4 nog iets sneller maken

Groetjes Bad Boy :smoke:
*Stephan_RSI*

Ligt eraan hoeveel geld je erin wilt pompen >-).
Bad Boy

Dat maakt niet uit, ik wil hem gewoon harder laten gaan ( meer pk's, meer koppel ) en het motorblok moet passen ( niet te veel aanpassingen ), mag wel luchtfilter zijn of dergelijke

Bad Boys 4 Life :smoke:
Bart V

Bad Boy,

Welkom op het forum. Stel je allereerst even voor in het WIE IS WIE topic.

Wat betreft dat vermogen. Een 1.4 is niet geschikt om te gaan "tunen" Ga je geld dus niet uitgeven aan powerfilters, "snelle" bougies etc etc. Als je echt snel wilt gaan moet je gewoon een andere auto kopen, bijvoorbeeld een 1916V. Een andere motor in je huidige 19 kan uiteraard ook, maar dat kost een hoop tijd en geld wat je er nooit meer uithaalt, en uiteindelijk koop je alsnog een 16V. Hiervan zijn meerdere voorbeelden te noemen op dit forum, waaronder ikzelf :)

Succes
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

of je lepelt er een renault 5 gt turbo blok in,dat is nu in de mode :p :D

2 r19 leden zijn al aan het plannen ect....
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
marcel16v

Als je echt eens iets anders wilt proberen;

[img]http://www.f7p.de/g-lader/motor.jpg[/img]

Dit zit in een 19 RT die technisch is omgebouwd naar een 16v, maar met een Volvo 1.7 turbo blok, en dit blok is te tunen tot 200pk.

Meer info
Calle

Ik heb nog wel een 1.7 multipoint injectie motor (F3N) die nu nog in een GTE zit die je voor de spreekwoordelijke habbekrats op mag komen halen. Deze motor is ook op de 19 GTX en TXE geleverd en duwt er ongeveer 95 pk uit, wat iets meer is dan de 60 tot 80 pk die uit een de twee mogelijk 1.4's die in de 19 geleverd zijn komt.
Bart V

Dat is een fijn motortje in een 19 (Y) heb zo'n blok ook ooit eens in mijn eerste 19 1.4 gebouwd, en zeker de moeite waard.
ReneMegane
Contacteer:

Heb je ook foto's van dat blok en hoeveel moet die dan kosten?

Groetjes René
Calle

rene19 schreef:Heb je ook foto's van dat blok en hoeveel moet die dan kosten?

Groetjes René
De R5 GTE waar hij nu inzit gaat de APK aan het eind van de maand zeker niet halen in zijn huidige toestand (N) (N) (vooral roest op de technisch belangrijke plekken en enkele andere gebreken). Ik ga eerst proberen de auto in zijn geheel aan iemand te slijten als sloop/cross/opknapper, maar als niemand hem wil hebben gaat hij in stukken. (U) Volgens de teller heeft het blok 207 dkm gedraaid en het zweet wat olie bij het kleppendeksel, maar draait nog erg soepel. Ik heb nog geen foto's, ik zal binnenkort eens kijken of ik iets kan regelen.

Prijs? wat de gek er voor geeft, 60 euro voor het blok en ook zoiets voor de versnellingsbak? Zeg het maar...
chris-mc
Contacteer:

Jeroen K heeft ook een 1.7 mpi in zn toemalige 19 gelepelt,ik meot zeggen,die mpi was echt rap.
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
edwin19
Contacteer:

zou een 2 liter turbo uit de nieuwe espace niet passen ??? 8)
Riël
Über-Spammer

Persoonlijk zou ik voor minder dan een turboblokje het werk niet verrichten. 16v/turbo lijken me de enige opties die het klussen wel waard zijn.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bad Boy

Stel dat ik nou 16v erin zet, wat moet ik allemaal veranderen aan de auto zelf en wat kost ongeveer dat allemaal

Greets Bad Boy 4LIFE :smoke:
Riël
Über-Spammer

Ophanging remmen electronica banden en velgen en nog wat prullerij en natuurlijk de motor en uitlaat.

1500 euro moet lukken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
chris-mc
Contacteer:

leg er 1000 bij en je hebt een 19 16v.

maar aan de andere kant,tis een leuk hobby project :)
*Stephan_RSI*

Riël schreef:Ophanging remmen electronica banden en velgen en nog wat prullerij en natuurlijk de motor en uitlaat.

1500 euro moet lukken.
Moet lukken ja, maar dan moet je wel een goed blokkie kunnen vinden ;).
En versnellingsbak, is dat niet nodig dan?
En ik zou aantal onderdelen nieuw op het blok zetten zodat je als er later wat stuk gaat niet helemaal opnieuw het blok eruit moet halen, denk bv aan koppelingsplaten.

Misschien handig om een sloop 19 16V te kunnen bemachtigen en alles over zetten, of gewoon een goeie 19 16V kopen ;).
Plaats reactie