Renault 5 SL start niet

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
PepijnErkelens
Berichten: 1
Lid geworden op: di 31 aug 2004 19:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

mooi. een forum :)
Okay, ik zit met het volgende probleem.
Sinds een flink warme zomer is mijn renault 5 een beetje gestopt met euh, starten.
Het ging als volgt. Gedurende de zomer stopte mijn startmotor steeds vaker met draaien, tot dat een probleem werd en hij gewoon op een gegeven moment er niet meer mee begon. ANWB erbij gehaald, tikje op de startmotor, starten maar.... Rijden rijden rijden, afzetten, starten in 1 keer. Mm. Vreemd.
Vervolgens 5 dagen later gaan rijden, zelfde probleem. Uurtje rijden, afzetten, kwartier later starten in 1 keer.
Nou het plaatje is dus wel duidelijk.
Koude motor = duwen maar, warme motor is starten maar. Nou zou dat andersom een stuk handiger zijn.

Wat is HIER mee aan de hand? Wie kan me hiermee helpen? En vooral, is het duur? ;)

Alvast bedankt....
Ohja, mailen is ook fijn :) pepijn@rockt.nl
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

klinkt als versleten koolborstels. kost zeer weinig, mits je een beetje handig bent en het zelf kan doen...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

startmotor lijkt me defekt, vervangen.
Rica-5sl-powerrr!!!
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:05

jah idd startmotor defect bij warme motor start idd nog wel door koolborstels die uitzetten en bij koude motor krimpen dus probleem s duidelijk.
Turbo-Peer
Berichten: 424
Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
Locatie: Noord-Brabant

Kan van alles zijn.
Koolborstels - zelf te vervangen.
Versleten collector (kun je vlak maken door heel licht op te schuren)
Of bijvoorbeeld wikkelingen kapot/doorgebrand etc.

Interesse in setje koolborstels? Ik heb hier nog wel een setje liggen voor diverse typen paris-rhone startmotoren. Wilde ze gebruiken voor één van de drie kapotte startmotoren die ik heb liggen. Helaas alle drie wikkelingen kapot/doorgebrand.

Ik zou sowieso ff de startmotor uit elkaar halen. Is een fluitje van een cent, en dan kun je tenminste zien of de koolborstels daadwerkelijk op zijn.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Plaats reactie