R5 GTT aanschaffen

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
DennisGTT

hallo mensen,

ik ben nieuw hier sins vandaag.
ik bezocht regelmatig deze site,
toen besloot ik me ook maar eens aan te melden.
ik bven van plan een R5 GTT aan te schaffen.
mijn BMW 325i staat nog in de verkoop maar zodra die weg is ga ik echt serieus aan de gang met een R5je.
ik wilde er altijd al 1 hebben toen ik me rijbewijs nog niet had wilde ik hem al.
me oom heeft er ook 1 gehad ik was er helemaal weg van.
maar me oom raad het mij af,hij zegt wil je sleutelplezier koop dan een R5 GTT.
ik denk zelf dat het wel meevalt zoals hij het zegt.
ik zat zelf wel te denken aan een fase 2.
dit omdat het er veel mooier uitziet met die meegespoten bumpers en skirts.
en ook nog eens omdat het elec.ramen heeft en centrale vergrendeling.en zo`n mooie middenconsole.haha.
maarja ik ben wel hier en daar aan het rondkijken op verschillende site`s zoals marktplaats en 2ehands.nl
er staat wel wat op maar nog best aan de hoge kant met de prijzen.5000 euro bijv.
ik heb er wel 1 gevonden en nog bij me in de buurt ook.ben er ff wezen kijken zag er wel leuk uit een fase 2 uit 88 met 190 dznd op de teller.
gereviseerde turbo,nieuwe koppeling,nieuwe hiiteschilden om de turbo heen en nog een aantal dingen vernieuwd met natuurlijk alle rekeningen.
het is wel een liefhebber,hij heeft er nog 1 in zijn bezit.en wist er veel over te vertellen.
maar helaas had ie hier en daar wel zijn roestplekken. :(
onder het voorraam zatten behoorlijke plekken en bij de deur op de dorpel ook.het heeft dus wel zijn enige aandacht nodig.op zicht geen probleem voor wat geld kan ie er wel weer leuk bij gaan staan.
hij wilde er uiterlijk 1500 euro voor hebben maar onder de kap was ie dus wel als nieuw.

maarja nu eerst maar even wachten totdat de bmw de deur uit is en dan gaan we voor de renault.
morgen komt er al iemand kijken voor de bmw.dus ik hoop dat ie snel weg is. :smoke:

nou clubleden jullie horen nog van me wat het is geworden.

m.v.g Dennis

[edit Tino : Dik gedrukt weg gehaald]
-PAZ-
Über-Spammer

roest onder het voor raam is riskant, bij mijn gtt zat dat er ook, nadat ik men voorruit eruit gehaald had zaten er gewoon gaten in (N) , doe je daar nix an dan krijg je geheid problemen met water en vocht in de auto, verder als je hier rond kijkt zal je wel genoeg punten vinden waar je goed op moet letten bij de gtt, ik geloof dat er hier of daar wel een hele lijst met punten staat waar je op moet en kan letten. gebruik de zoek functie maar eens. in elk geval veel succes met de eventuele aankoop
R5GTT. Drive it like you stole it
DennisGTT

hallo paz-maniac.

bedankt voor je snelle reactie.
ja ik heb hier en daar al een topic gevonden met een hele lijst waar ik op moet letten bij aanschaf van een reanault 5 gt turbo.
maar dat het zo riskant was met dat roest onder het raam wist ik niet.
ik vind het niet echt erg een auto aan te schaffen met wat roest maar het moet niet te extreem worden.
iets werk mag er wel aan zitten kwa carroserie.
motorish liever niet,maar dat zien we dan wel weer als ik iets zie staan wat me wel aantrekt.

gr dennis

[edit Tino : Dik gedrukt weggehaald]
-Ray-
Contacteer:

je hoeft niet alles in dikke letters te doen hoor ;)

hoeveel wil je uitgeven?
Immer wieder die verdammte Holländer
Bram (vospower)

Als je de roest toch gaat weghalen maakt het niet zoveel uit hoeveel roest er zit, want als je toch bezich bent.... Maar hoe minder hoe beter natuurlijk.
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Dikgedrukt gebruiken we om tekstjes te highlighten. Niet complete posts in te schrijven.

Verder welkom op de site en stel je even voor in het wie is wie topic.
.:: TurboPowerr ::.
-PAZ-
Über-Spammer

als je dan toch de roest gaat bij werken dan zou ik idd gewoon zoeken naar een auto waarvan de binnenkant en de motor goed is, en dan kan je de buiten kant altijd nog een lekker opfrissen, ben ik ook mee bezig, zie mijn project topic
R5GTT. Drive it like you stole it
Dennis VK

Maar heeft je oom destijds ook flink gesleuteld? Want als dat wel is, dan kan hij je natuurlijk enorm helpen :wink:

En zoiezo kan je van een auto beneden de 90'er-jaren roest verwachten. Destijds werden ze nog niet verzinkt. Dus met een beetje roest moet je genoegen nemen. Uiteraard als het de spuigaten uitlaten loopt is ook niks. In meerdere topics kan je de voornaamste roestplaatsen vinden. Daar zou ik als ik jou was even goed naar kijken bij een volgend bezoekje. En neem je oom dan mee :D

En als je zelf technisch genoeg bent en zin hebt om te sleutelen dan lukt dat altijd wel met behulp van hand- en werkplaatsboekjes die je kan aanschaffen.

Eerlijk gezegd had ik er zo nu en dan behoorlijk de pest in (in het sleutelen, dan dit weer kapot, dan dat weer verrot etc...) maar als ie het dan weer doet!! Het rijplezier neemt alle negatieve gedachtes weg :D en het geeft voldoening om toch in je eigen opgeknapte autootje te rijden he (Y)
Plaats reactie