Grootte velgen Twingo?

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
EddyBibi

Ik heb een Twingo uit 1994. Nu wil ik hem langzaamaan gaan tunen.

Om te beginnen met velgen. Mijn vraag is dus wat de maximale velgmaat is wat zou moeten passen. Is dat 14 of 15 inch?

Ik hoor het graag!
Stefan S.

Ik zou hem 13"/14" T-Line, Steffan of Smoor velgen geven en 6cm omlaag zetten >-)
Laatst gewijzigd door Stefan S. op di 24 aug 2004 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan S.

Douwe

Stefan s schreef:Zoiets >-)

[img]http://home.in.tum.de/~kriegbau/Twingo/twingo1.jpg[/img]
Maar dan omlaag dit is net 4*4 :wink: :lol: :p
oldskool

EddyBibi schreef: Ik heb een Twingo uit 1994. Nu wil ik hem langzaamaan gaan tunen.

Om te beginnen met velgen. Mijn vraag is dus wat de maximale velgmaat is wat zou moeten passen. Is dat 14 of 15 inch?

Ik hoor het graag!

Stefan s schreef:
Ik zou hem 13"/14" T-Line, Steffan of Smoor velgen geven en 6cm omlaag zetten
het gaat er hier niet om wat jy er van vindt .
en je moet ff goed lezen ?
gaat hier om de et waardes en hoe breed en grote velgen er onder kunnen niet om welk merk velg er onder kan .
maar er is hier over wel iets te vinden via de zoek functie
marcel
Stefan S.

Jezus man, beetje ongesteld vandaag (N) . Als iemand effe een search doet, ziet hij dat men 13" t/m 16" velgen onder een twingo kan monteren. Qua breedte kan het van 5.5J tot 9J. Tis net hoeveel je zelf wilt verbouwen aan de wielkasten.
Rontwingo

Stefan s schreef:Jezus man, beetje ongesteld vandaag (N) . Als iemand effe een search doet, ziet hij dat men 13" t/m 16" velgen onder een twingo kan monteren. Qua breedte kan het van 5.5J tot 9J. Tis net hoeveel je zelf wilt verbouwen aan de wielkasten.
Precies, maar de meest gangbare maat waar de meeste mee rijden is toch wel 14". Als je breed wil gaan moet je denken vanaf 7j/8j. Hou er dan wel rekening mee dat waarschijnlijk je wielen naar buiten komen te staan (ligt ook een beetje aan de ET) en dat de boel kan aanslepen op je wielkasten.

Maar dat hoeft natuurlijk niet als je wat smallere velgen neemt of een goeie demperset neemt :wink:
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ben ut met Stefan eens, 13/14 inch 7J breedt, et waarde 20/25, dan 4 a 6 cm omlaag en hij ligt erg strak!!!!!

Zou nooit 15 inch onder een Twingo leggen!!
Max. 14 inch(kijk naar de velgen van de Twingo van Douwe)(nu de velgen van Stefan :p ) ziet er erg vet uit, Het is maar net wat je zelf wilt, strak tussen de wielkassen of net iets erbuiten!!!
oldskool

juist de zoek funtie word op heel het forum gewoon te weinig gebruikt .
vandaar myn reactie.
er is genoeg over te vinden , over byna alle onderwerpen zyn ondertussen wel meerdere topics aan gemaakt.maar de meeste mensen hebben geen zin om even door het forum te kyken.
en het is ook niet leuk voor de rest van de gebruikers die steeds het zelfde zien opduiken hierzo.
en over velg grote en banden maten heeft idereen zyn eigen idee. (F)
dat wilde ik even kwyt.
marcel.
Twingo Sport

Heb zelf 15inch onder mijn twingo met 195/45/15 .
Kan alleen niemand meer achterin nemen maar ja je moet er wat voor over hebben . :wink:
Plaats reactie