Welke accu aanschaffen

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Emiel

Ik wil voor mijn 19 16v een nieuwe accu aanschaffen, maar wil hier wat info over. Niet zozeer over merk, maar over Ah.

Ik dacht zelf neem een iets zwaardere 50-55Ah, maar bij de automaterialenzaak vertelde de verkopen dat dit onzin was, want je dynamo laad dat niet bij etc. een heel verhaal dus.

Wat is de beste keuze?
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

gewoon orgineel renault (Y)
Daniël W.
Car: 5TL-T

zwaardere accu kan wel! en dat merk je ook zeker wel, en het zal ook zeker goed bijladen...ik heb vorig jaar mn accu vervangen (R5) door een 66Ah exemplaar, mede omdat ik toendertijd ook een aardige install had. Maar zeker ook met koude start zul je geen problemen meer krijgen en het schijnt nog beter te zijn voor je auto ook.

Ik heb een Opel accu gekocht ( :worship: ) zijn wel de beste 'gewone' accu's (opel is General Motors btw), onderhoudsvrij, dus lekker makkelijk. Je kan ook voor een gel accu kiezen, deze zijn nóg beter, maar véél duurder als je em nieuw koopt. 2e hands nog wel te doen...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Bram (vospower)

Het schijnt wel zo te zijn dat het slecht is voor je startmotor. Je startmotor trekt namelijk altijd het maximale van je accu. Dus als je accu zwaarder is zal de startmotor zwaarder belast worden dan wat de bedoeling is en dus sneller slijten en het begeven. De auto zal wel iets makkelijker starten idd. :)
Daniël W.
Car: 5TL-T

hmm ja ik weet t zo ook niet...dit lijkt me wel zo'n opmerking van boer harms (no offence!) kweenie of je dit heb meegemaakt ofzo?

maar als het zo is, lijkt me dat daar ook weer bepaalde marges voor zijn...je kan niet eindeloos met accu's lopen kloten natuurlijk...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
H8bal

AREXSTYLE schreef:hmm ja ik weet t zo ook niet...dit lijkt me wel zo'n opmerking van boer harms (no offence!) kweenie of je dit heb meegemaakt ofzo?

maar als het zo is, lijkt me dat daar ook weer bepaalde marges voor zijn...je kan niet eindeloos met accu's lopen kloten natuurlijk...
Ik heb zelfs een 75A in mijn andere liggen. Doet het perfect. Start enorm snel.
Bart V

Emiel schreef:Ik wil voor mijn 19 16v een nieuwe accu aanschaffen, maar wil hier wat info over. Niet zozeer over merk, maar over Ah.

Ik dacht zelf neem een iets zwaardere 50-55Ah, maar bij de automaterialenzaak vertelde de verkopen dat dit onzin was, want je dynamo laad dat niet bij etc. een heel verhaal dus.

Wat is de beste keuze?
66 ah is perfect, heb ik zelf ook, start hij lekker snel rond, en jou dynamo krijgt die prima vol, beetje vreemd verhaal van die verkoper.

Om toch nog even op het merk terug te komen....VARTA (Y) (Y)
Emiel

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik kan mijn keuze wel maken nu :D
Riël
Über-Spammer

AREXSTYLE schreef:hmm ja ik weet t zo ook niet...dit lijkt me wel zo'n opmerking van boer harms (no offence!) kweenie of je dit heb meegemaakt ofzo?

Bram heeft gelijk. En ik ben boer harms niet ;) Als je de startmotor aanzet gaat ALLE stroom die je accu KAN geven je startmotor in. Je accu en startmotor zijn fabrieksaf op elkaar afgestemd. Een te zware accu zorgt voor veel rappere slijtage!

(Ik doel hier NIET op de Ah maar op de A aangaven op de accu. Het aantal Ah is gewoon de capaciteit. Zorg dat het aantal max Ampere gelijk blijft!)

Het heeft echt niet veel nut een zwaardere toe te passen.

Wat je dynamo betreft, dat boeit niets tov je accu.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
che

Om maar even verder te borduren op de accu's.
Heb net een accu bij Brezan gekocht, maar op deze nieuwe accu zitten niet die accupolen waar je iets op kan schroeven (zoals bij mijn oude accu wel zit). Kan ik die schroefdoppen van mijn oude accu overzetten, of hoe moet ik dan doen?

Gracias
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

che schreef:Om maar even verder te borduren op de accu's.
Heb net een accu bij Brezan gekocht, maar op deze nieuwe accu zitten niet die accupolen waar je iets op kan schroeven (zoals bij mijn oude accu wel zit). Kan ik die schroefdoppen van mijn oude accu overzetten, of hoe moet ik dan doen?

Gracias
Gewoon overzetten, die schroefdingen zitten er alleen maar op geklemd. Of als ze erg slecht zijn, ff een paar nieuwe halen bij de brezan. 8)
Plaats reactie