Hallo iedereen,
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Renault Twingo Autentique (2002). Direct vanaf het begin viel het mij op dat na het schakelen de auto licht begint te stotteren totdat hij goed op toeren is.
Ik weet niet of dit normaal is bij een Twingo. Het is niet of ik te vroeg schakel, maar m'n gevoel zegt dat hij anders teveel toeren maakt.
Wanneer ik bijvoorbeeld naar z'n 3 wil schakelen (zonder dat hij daarna licht stotterd), dan moet ik in z'n 2 doortrekken naar zeker 50km/u.
(in z'n 4 op ong. 85km/u)
Heeft er iemand ervaring met dit 'euvel'. En wat ik hieraan zou kunnen doen?
Vriendelijke groet,
BekkemaB
Ps. ook heb ik geen boekje gekregen bij de Twingo, kan ik die ergens downloaden?
Lichte stottering na schakelen en gas geven
Lijkt me niet normaal ik zou er even mee langs een garage gaan.
Zelf trek ik z'n 1 tot 20 z'n 2 tot 50 z'n 3 tot 75/85 z'n 4 tot 110/120 en dan de 5 dit is dan wel dus portief rijgedrag maar zonder dat die teveel toeren maakt. Maar als ik rustig rij schakel ik veel eerder zonder problemen kan bijvoorbeeld ook zonder problemen optrekken in z'n 2 i.p.v. 1 zonder stotteren.
Oh ja Welkom
en stel je even voor in dit wies is wie topic: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=183
Zelf trek ik z'n 1 tot 20 z'n 2 tot 50 z'n 3 tot 75/85 z'n 4 tot 110/120 en dan de 5 dit is dan wel dus portief rijgedrag maar zonder dat die teveel toeren maakt. Maar als ik rustig rij schakel ik veel eerder zonder problemen kan bijvoorbeeld ook zonder problemen optrekken in z'n 2 i.p.v. 1 zonder stotteren.
Oh ja Welkom

Laatst gewijzigd door Douwe op zo 1 aug 2004 8:22, 2 keer totaal gewijzigd.
probeer eens met een spuitbus remreiniger een plek te zoeken waar hij vals lucht aan zuigt(dit punt zit tussen de benzine toevoer en de cylinderkop).. als je met de spuitbus remreiniger op het inlaatspruitsuk spuit en liefst met een warme motor en hij slaat plots af of gaat opeens anders lopen dan weet je, een lek bij het inlaat spruitstuk. (is het een mono point injectie of een multipoint?)
heb je ook het idee dat de motor stationair veel toeren maakt?? dus in zijn vrij zonder gas te geven boven de 1000 toeren komt? en slaat de motor makkelijk af bij het wegrijden?? want dat zijn kwaaltjes die temaken hebben met valse lucht (inlaat spruitstuk lek of ergens anders misschien)
Het is niet gezegd dat 100% zeker dit het probleem is hoor
heb je ook het idee dat de motor stationair veel toeren maakt?? dus in zijn vrij zonder gas te geven boven de 1000 toeren komt? en slaat de motor makkelijk af bij het wegrijden?? want dat zijn kwaaltjes die temaken hebben met valse lucht (inlaat spruitstuk lek of ergens anders misschien)
Het is niet gezegd dat 100% zeker dit het probleem is hoor
Hey,
Bedankt voor jullie snelle reacties.
Zelf ben ik geen autokenner en zal dat ook zeker nooit worden :) . Omdat ik verder niet wist waar ik het kon posten heb ik dat op deze website maar gedaan.
Morgen zal ik een afspraak maken met de garage, er zit immers nog 2 jaar garantie op. Ik denk dat het gewoon een instelling moet zijn. De auto is nu 2 jaar oud en is altijd een demo geweest.
Ik laat nog wel weten wanneer het opgelost is.
Nogmaals bedankt.
Vr. gr.
BekkemaB
Bedankt voor jullie snelle reacties.
Zelf ben ik geen autokenner en zal dat ook zeker nooit worden :) . Omdat ik verder niet wist waar ik het kon posten heb ik dat op deze website maar gedaan.
Morgen zal ik een afspraak maken met de garage, er zit immers nog 2 jaar garantie op. Ik denk dat het gewoon een instelling moet zijn. De auto is nu 2 jaar oud en is altijd een demo geweest.
Ik laat nog wel weten wanneer het opgelost is.
Nogmaals bedankt.
Vr. gr.
BekkemaB