laguna rijdt op twee cilinders????
-
Hoi,
Ik heb een laguna uit 1994 2.0rxe en sinds enige tijd begon die moeilijk tedoen met rijden eerst op 3 cilinders nou ik heb er nieuwe bougies op gezet een nieuwe verdeel kap nou was ut even weg zomaar niet na dat ik de spullen had vervangen en ineens was ut er weer eerst drie cilinders nou later effe rijden weer weg zo effe door gegaan nou vorige week weer starten en drie cilinders ik denk rij nog effe en komt goed nou niet dus na twee dagen nog niks en ik rij achter uit en het zijn der nog maar twee nou heb ik er niks meer aan gedaan hij staat stil maar wat zou het kunnen zijn ik weet het niet meer.
met vriendelijke groet jef
Ik heb een laguna uit 1994 2.0rxe en sinds enige tijd begon die moeilijk tedoen met rijden eerst op 3 cilinders nou ik heb er nieuwe bougies op gezet een nieuwe verdeel kap nou was ut even weg zomaar niet na dat ik de spullen had vervangen en ineens was ut er weer eerst drie cilinders nou later effe rijden weer weg zo effe door gegaan nou vorige week weer starten en drie cilinders ik denk rij nog effe en komt goed nou niet dus na twee dagen nog niks en ik rij achter uit en het zijn der nog maar twee nou heb ik er niks meer aan gedaan hij staat stil maar wat zou het kunnen zijn ik weet het niet meer.
met vriendelijke groet jef
-
hoi,
Ja ik heb de bougies kabels wel naar gekeken der zitten wel een paar kleine scheurtjes in maar die gaan niet verder door dan de eerste bescherm laag.
Gr jef
Ja ik heb de bougies kabels wel naar gekeken der zitten wel een paar kleine scheurtjes in maar die gaan niet verder door dan de eerste bescherm laag.
Gr jef
Als je motor op 2 of drie pootjes loopt moet je eens een keer de kabels van de goede, omwisselen met degene die het niet doet...
Kun je gauw genoeg zien of het in je kabels zit
Of zijn het elke keer andere cilinders die niet mee willen?
Kun je gauw genoeg zien of het in je kabels zit

Of zijn het elke keer andere cilinders die niet mee willen?
Alleen nog maar VW!
Tot ergere schadeR(ay)Si schreef:Of je onzin uitkraamt weet ik niet maarje moet wel de hele kabel dus verwisselen he!
Niet alleen op de bougiesDan krijg je wel lekkere plofjes
![]()
Thnx Merijn

-
hey,
Ik heb ut gedaan maar dan doen ze het nog niet hij stink ook erg en der hangt ook een kabeltje los bij de dynamo met een geel draadje ik weet eigenlijk niet of die altijd los hangt maja maar de kabels zijn goed.
Gr jef
Ik heb ut gedaan maar dan doen ze het nog niet hij stink ook erg en der hangt ook een kabeltje los bij de dynamo met een geel draadje ik weet eigenlijk niet of die altijd los hangt maja maar de kabels zijn goed.
Gr jef
Als er scheurtjes inzitten, vervang ze dan maar allemaal meteen! je ziet echt niet of een bougie kabel goed is, je zal tot aangename verassingen komen te staan. Overigens kan een slechte kabel je bougie ook slopen.
-
hoi,
Nou daar aan ligt ut niet ik had er nog een paar liggen maar ze zijn gewoon goed ik heb hem gestart maar ik moet zeggen hij rookt een beetje en hij stinkt naar benzine??????
Nou daar aan ligt ut niet ik had er nog een paar liggen maar ze zijn gewoon goed ik heb hem gestart maar ik moet zeggen hij rookt een beetje en hij stinkt naar benzine??????
-
mischien een verotte bobine?
-
mmmm injectoren nee nog niet maar gaat dat makkelijk ik heb gehoord dat dat net zo makkelijk gaat bij mijn type auto of is da gelul en zo niet kan ik het zelf?
Gr jef
Gr jef
Luiter knul, als ie naar benzine stinkt verbrand ie het dus niet. Heb je NIEUWE geprobeerd?Neophyte2004 schreef:hoi,
-
ja ik heb nieuwe en de bekabeling zit op zelfde volgorde zoals altijd niks aan verandert ik laat de injectie wel reinigen en bezine pomp ook anders weet ik het echt niet meer maar thnx voor de hulp.
Gr jef
Gr jef
injectoren zelf zullen niet stuk zijn, maar vaak maken de stekkers slecht contact. dat kan je zelf dus controleren, en hoef je niks voor te laten reinigen.Neophyte2004 schreef:ja ik heb nieuwe en de bekabeling zit op zelfde volgorde zoals altijd niks aan verandert ik laat de injectie wel reinigen en bezine pomp ook anders weet ik het echt niet meer maar thnx voor de hulp.
Gr jef
Maar vooralsnog denk ik dat er iets met je ontsteking aan de hand is. Rij er anders maar ff mee langs een dealer. erg ingewikkeld kan dit niet zijn, dus in dat geval kunnen ze vrij snel de oorzaak vaststellen. Vanaf achter de PC is dat vrij lastig namelijk

Succes
Een falende injector spuit geen benzine. Logisch ja, dat je dan benzine ruikt. 

Laat je motor niet te lang op 2 poten lopen, anders gezegd zorg dat er niet teveel bezine niet verbrand wordt en je uitlaat inloopt en je katylisator inloopt daar houden katylisatoren niet van en gaan stuk en das erg duur
-
Hey,
Ik wou effe iedereen bedanken die mij heeft willen helpen met dit probleem ik heb vandaag een fles injectie reiniger gekocht beetje benzine derbij en efkes rijen en hij was weer
HEY MENSEN BEDANK!!!!!!
Gr Jef
Ik wou effe iedereen bedanken die mij heeft willen helpen met dit probleem ik heb vandaag een fles injectie reiniger gekocht beetje benzine derbij en efkes rijen en hij was weer

HEY MENSEN BEDANK!!!!!!
Gr Jef
Bedoelde het dus als tegenstelling ...
Maar 't was 't niet dus.. ook goed
Beters zo!

Je kan het wel zien eigenlijk......Riël schreef:Als er scheurtjes inzitten, vervang ze dan maar allemaal meteen! je ziet echt niet of een bougie kabel goed is, je zal tot aangename verassingen komen te staan. Overigens kan een slechte kabel je bougie ook slopen.
In een donkere schuur gaan staan en bij een draaiende motor, voorzichtig met een plantenspuit water nevelen.....krijg je vanzelf springvonkjes als je kabel niet goed is!

Alleen nog maar VW!
Dat is waar. Ik heb ook al eens verkoolde binnendraad gezien.
Beste Forum People, ik ben een nieuw lid op dit forum, omdat ik een vraag had, nl :
Ik heb de auto van ma gekregen, een Safrane 2.2i, uit Nov'95, de auto is pasgeleden ( lees : 2maand )voor de apk geweest ( Heron, Enschede ), na een tijdje kreeg ie meer problemen met starten
Het is starten, dan best wel bokken, dan afslaan, dan probeer je het weer een keer of 3/4, en dan is pakt ie , laat je de motor ff 2k toeren draaien, dan is het probleem voorbij, en kun je gewoon wegrijden,
Aangezien ik aankomende donderdag m'n rijbewijs ga halen, zit ik best met dit probleem, want als ik waneer ik weg wil, ( en dat is vaak
), eerst 10Min bezig met ben met de auto starten, das altijd minder he.
Iemand ideeen ?
Ik heb de auto van ma gekregen, een Safrane 2.2i, uit Nov'95, de auto is pasgeleden ( lees : 2maand )voor de apk geweest ( Heron, Enschede ), na een tijdje kreeg ie meer problemen met starten
Het is starten, dan best wel bokken, dan afslaan, dan probeer je het weer een keer of 3/4, en dan is pakt ie , laat je de motor ff 2k toeren draaien, dan is het probleem voorbij, en kun je gewoon wegrijden,
Aangezien ik aankomende donderdag m'n rijbewijs ga halen, zit ik best met dit probleem, want als ik waneer ik weg wil, ( en dat is vaak

Iemand ideeen ?
-
- Contacteer:
ik heb psies hetzelfde probleem emt mun safrane 2.2VIVaporized schreef:Beste Forum People, ik ben een nieuw lid op dit forum, omdat ik een vraag had, nl :
Aangezien ik aankomende donderdag m'n rijbewijs ga halen, zit ik best met dit probleem, want als ik waneer ik weg wil, ( en dat is vaak), eerst 10Min bezig met ben met de auto starten, das altijd minder he.
Iemand ideeen ?
uit 93, soms ook inhouden tijdens het rijden.
Volgens de dealer waar ik hem vandaan heb zit er onder
het luchtfilter een sensor met 3 draden, die
kan wel eens kapot zijn volgens hun.
Ik heb er bij mezelf nog niet naar gekeken, maar ik zou zeggen
zoek eens onder je luchtfilter naar iets emt 3 draden, klinkt erg wazig, is het ook, maar er schijnt maar 1 iets te zitten emt 3 draden.