[ALGEMEEN express diesel] APK diesel uitstoot meting

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Stefijn

Mijn Express kwam vrij moeilijk door de APK heen vanwege de roetuitstoot. Verder is het een meer dan prima auto.

Ik vraag me zo even af: al die ouwe Expresjes op diesel, maar ook alle andere auto's/merken, die moeten toch vallen als vliegen bij de APK op die roetmeting?

Veelal goede auto's die per direct naar de sloop kunnen vanwege die roetmeting, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat zoveel mensen in zo'n ding rijden terwijl al die ouwe bakken een kans van 75% hebben om afgekeurd te worden, effe simpel gesteld. Per slot van rekening lijkt me dat de meesten (dus ouwe diesels in het algemeen) toch wel behoorlijk "roeten".

Ik wil deze eigenlijk nog wel een jaar of 5 rijden, of in ieder geval weer een vergelijkbaar autootje aanschaffen als dagelijks transport als deze d'r uit zou moeten, maar als al die ouwe diesels zo gemakkelijk afgekeurd worden, dan wordt het toch maar benzine denk ik....anders koop je zon ding en bij de eerste APK kan ie richting sloop :( so much voor goedkoop transport
Marcel (mlg)
Contacteer:

Mijn express komt er perfect doorheen , bijna geen roet uitstoot .
FF wat reiniger er in gooien en dan gaan trappen .
Dat helpt vaak wel goed .
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

welnee joh als je even van te voren een goede brandstof reiniger er door gooit en warm lekker gaat planken is er met de meeste oude diesels geen probleem

en een beetje garage heeft wel een trucje .... :lol:
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Anonymous

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef: en een beetje garage heeft wel een trucje .... :lol:
IDD alleen jammer dat meneer de steekproef dat niet kennen wil...
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Tip is wel geen open airfilter er op te zetten, en een goede einddemper (mét filter) doet ook hééél veel ;) Wie weet ben je dan aan een andere einddemper toe, moet je er een voor diesel met roetfilter kopen, probleem meteen weg :D
-PAZ-
Über-Spammer

ik werk zelf ook in een garage, wanneer wij een auto hebben die moeilijk door de roetmeting heen komt vervangen we het brandstof filter en vullen dit met een diesel reiniger, en dan nog even een stukje rijden, en dan in 2e en 3e versnelling eens flink door trekken dan is de meeste roet er uit.
Werk nu al meer dan 3 jaar in een garage en heb nog nooit een auto gezien die er helemaal niet door kwam
Maarten GTT

ik heb zelf nooit mee gemaakt dat een diezel werd afgekeurt op een roet meting, en ik werk al 7 jaar met bedrijfs auto,s en als er gare bakken tussen zitten dan zijn het wel bedrijfs auto,s, wat ik doe bij een roet meting is ff flink stukje rijden in de 1e en 2e versnelling lekker hoog in toeren. mocht dat niet werken roet meten zonder lucht filter als hij dan nog niet er door heen kom brandstof filtertjes vernieuwen,
en een steek proef kontroleur kontroleerd aleen het roet strookje mocht hij twijfels hebben dan pas zou hij een nieuwe roet meting doen maar dat heb ik nog nooit mee gemaakt
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Rick D.

Marcel (mlg) schreef:Mijn express komt er perfect doorheen , bijna geen roet uitstoot .
FF wat reiniger er in gooien en dan gaan trappen .
Dat helpt vaak wel goed .
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:welnee joh als je even van te voren een goede brandstof reiniger er door gooit en warm lekker gaat planken is er met de meeste oude diesels geen probleem

en een beetje garage heeft wel een trucje .... :lol:
Is dit niet hetzelfde antwoord????
Plaats reactie