Hey allemaal.
2 weken geleden heb ik mn 5GTT gekocht. Hij is in vrij behoorlijke staat. Het enige wat me nog dwarszit is her feit dat mn kilometerteller (snelheid) niet werkt. Toerenteller en de rest werkt wel. Volgens de vorige eigenaar is het maar gewoon een kwestie van het kabeltje dieper in de motor te steken omdat ie het er niet goed ingestoken heeft toen hij de koppeling veranderde. Ben gisteren even onder mn 5je gekropen, maar kan het kabeltje niet vinden. Iemand die me wegwijs kan maken?
ALvast bedankt
Bakke
Kilometerteller aansluiting
kan soms ook iets heel simpels zijn; probeer eens om het dasboard er uit te halen en alles stekkertjes met wd40 te behandelen. daar lag het bij mij ook aan.
die plug die in de versnellings bak zit zit in de buurt van de rechter aandrijfas.. (bijrijderskant) aan de bovenkant van de versnellings bak. het is een grijze kabel en de stekker in de kabel naar de versnellingsbak zit bij/achter het luchtfilterhuis.. 

hij zit op een plek waar geen fototoestel lekker bijkomt, in het differentieel en behoorlijk verstopt als je auto op zij wielen staat. eigenlijk moet je hem even opkrikken en op pootjes zetten zodat je er onder kan.
there is no spoon.
K ben der net effe nog gaan onderliggen, en ik zie het dus echt niet. Welk heb ik gezien dat er aan de zijkant van de versnelligsbak naast het wiel (bestuurderskant) ook een kabel uitkomt. Voor wat dient deze?
Greetz
Bakke
PS, niemand een scan van het mechanisch schema van de versnellingsbak waar het op aangegeven staat ofzo?
Greetz
Bakke
PS, niemand een scan van het mechanisch schema van de versnellingsbak waar het op aangegeven staat ofzo?
Lulverhaal. Is electrische gever en die kan of erin of eruit. Nix geen kabel 'verder insteken'. Hij heeft hem ook niet los gehad bij koppeling vervangen, dat is onzin. Waarschijnlijk kabelbreuk/slecht contact. Je moet eens kijken waar een lichtgrijze kabel je schutbord naar binnen gaat. Achter je klokwerk zie je die ook. Waarschijnlijk heeft deze ergens slecht contact, eventjes helemaal nalopen. Hij loopt langs je achterste motorsteun naar onder, naar die sensor.bakke schreef:Hey allemaal.
2 weken geleden heb ik mn 5GTT gekocht. Hij is in vrij behoorlijke staat. Het enige wat me nog dwarszit is her feit dat mn kilometerteller (snelheid) niet werkt. Toerenteller en de rest werkt wel. Volgens de vorige eigenaar is het maar gewoon een kwestie van het kabeltje dieper in de motor te steken omdat ie het er niet goed ingestoken heeft toen hij de koppeling veranderde. Ben gisteren even onder mn 5je gekropen, maar kan het kabeltje niet vinden. Iemand die me wegwijs kan maken?
ALvast bedankt
Bakke
achteruitrijlicht.bakke schreef: Welk heb ik gezien dat er aan de zijkant van de versnelligsbak naast het wiel (bestuurderskant) ook een kabel uitkomt. Voor wat dient deze?
there is no spoon.
Mijn km-teller werkt ook niet, doet het eerst goed, maar bij hogere snelheid blijft hij tussen 60-80 stuiteren, is dat ook een kwestie van kabelbreuk, of moet ik toch aan een nieuwe sensor?
Idd, een R5 GTTrobclio16V schreef:Ik neem aan dat je het over de snelheidsmeter hebt en bij wat voor een auto?
is er een makkelijke manier om dat te achterhalen? Of moet ik dan meteen een nieuwe teller erop?robclio16V schreef:Dan zal denk ik eerder de snelheidsmeter zelf niet helemaal top meer zijn gok ik....

Ok, ik heb al een nieuwe gekocht via marktplaats, alleen ff wachten tot ie binnen is, dan kan ik het proberen...