Hallo,
Ik heb sinds een tijdje problemen met de ABS, het is allemaal gekomen nadat ik een pas gelegde @%@#$-hobbel niet had gezien dus met een te grote snelheid erover heen reed. Meteen ging het lampje branden. Nadat ik me contact aan en uit had gezet leek het weer in orde (lampje weer uit). Maar af en toe gaat het lampje weer branden (ABS doet het dan ook echt niet heb ik getest) maar meestal na het contact aan het uit gezet te hebben ging het wel weer.
Ik heb er verder niet veel aandacht aan besteed tot ik gister bij een stoplicht aan kwam rijden en gewoon rustig op me rem trapte, toen schoot ineens die scheit ABS aan. Waardoor ik dus bijna tegen de man voor me aanrijd. gelukkig is het goed gegaan maar ik had geen slippende wielen of iets dergelijks, dus waarom ging die ABS werken??? En meteen daarna het lampje branden.
Kan het een stekkertje zijn? Of is het meer te verwachten dat hij gewoon helemaal naar de klote is.
Alvast bedankt,
Groeten Maurice
[clio 16v]problemen ABS
damn dat is wel link, en moet je serieus even uitzoeken. Het kan een kapotte sensor zijn gezien je drempel-avontuur. De sensoren zitten zeer nauw op de tandkransen, en mischien door de werkende krachten die ontstonden toen je de drempel raakte hebben de tandkranzen mischien 1 of meerdere sensoren geraakt met alle gevolgen. Je zou dus even alle sensoren na kunnen lopen. Anders even naar de dealer, daar kunnen ze een storingsdiagnose doen in het abs systeem.
Succes
Succes
-
- Contacteer:
misschien kan je ook even kijken of de abs goed contact maakt met de accu.
als die slecht contact maakt kan die ook zulke kuren geven
als die slecht contact maakt kan die ook zulke kuren geven