Slotje omwisselen

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
DD_NL

Hallo,

Ik heb sinds 2 dagen een Renault 19 GTS, uit '92.
Het slot van het linkerportier zit een beetje los en de sleutel blijft er steeds in steken. Dan moet ik even wat wrikken en dan gaat de sleutel er wel weer uit. Maar wel steeds een gepiel dus. Kan ik het slot wisselen met die van de rechterportier? Zo ja, moet ik dan het binnen-paneel van de deur eraf halen? Kan iemand mij in het kort uit leggen hoe ik te werk moet gaan? Alvast bedankt.

PS:
1: Ja ik ben nieuw hier :wink:
2: Ik sleutel niet zo heel vaak aan auto's, dus ik zal hier wel vaker vragen komen stellen :wink:
3: Als ik foto's wil laten zien van de auto, moet ik dan het kenteken weg-fotoshoppen? :foto:

DD
Roy
Moderator

Volgens mij kan je de sloten zo omwisselen. Maar daarvoor moet je wel je deurpanelen eraf halen.

Stel je eigen even voor in het topic Wie is Wie :)
5 GT Turbo '88 GT5
Roy
Moderator

Deurpanelen zitten vast met torxschroeven, klikpennetjes en kit. Dus eerst alle schroeven eruit. Eventueel ook je speakers als die in je deur zitten. Dan kan je het paneel er zo af trekken. Wel een beetje met beleid doen anders breken al die pennetjes af.
5 GT Turbo '88 GT5
Bart V

Roy schreef:Volgens mij kan je de sloten zo omwisselen. Maar daarvoor moet je wel je deurpanelen eraf halen.

Stel je eigen even voor in het topic Wie is Wie :)
Wie is Wie
DD_NL

Ok zal ik doen, bedankt :)
Plaats reactie