Rijd ik lekker door op de A7 amsterdam-purmerend.
Hoor ik bij een gangetje of +-150 ineens iets met een hoop gekletter onder de auto doorschieten.
SHIT!
Wat the fak!?
Maar ja...ik merkte verder niks aan de auto.
Dus we besloten het erop te houden dat het OF iets op de weg was waar we overheen gingen(heel goed mogelijk) OF dat het iets van mn auto was waar ik dan thuis wel even naar zou kijken.
Dus mn maat en ik waren weer gerustgesteld verder aan t tuffen...
Totdat ik een paar minuten later weer een blik op mn temperatuurmeter wierp en tot mijn grote schrik zag dat die volledig omgeslagen was naar het rooie gedeelte(120+)!!!

fuk!
Hup, meteen auto langs de weg.
En , sorry lief turbootje...

Oke, kijken wat er aan de hand was...
Koelvloeistof was uit de drukbeveiligde dop van het reservoirtje gespoten zag ik (was nog bezig namenlijk...)
Das opzich mooi dacht ik.(geen kapotte koppakking?)
Ik zag verder geen slangen los zitten en kon ook nergens anders een lekkage ontdekken.
Spookte nog wel het idee van mn koppakking door mn hoofd(was eigenlijk eerste/ergste waar ik aan dacht) maar ik zag geen olie in het restant koelvloeistof zitten en ook mn kleppendekseldop zag er clean en zwart uit.
Ook had ik dan wel een behoorlijk witte wolk verwacht uit zowel motor als uitlaat. En de rookontwikkeling bleef beperkt.
Ik kijk verder...
Zie ik dat mn v-snaar eraf ligt!

Ik vroeg me toch echt af hoe die er in godsnaam vanaf is gelopen?!?!
Ah, dat verklaart al een hoop dus.
Geen v-snaar -> geen waterpomp -> geen koeling.
Ok, duidelijk, maar hoe is dat ding eraf gelopen?!?!?
DAt mag toch niet zomaar gebeuren?
Ik probeer hem in eerste instantie er weer op te zetten en strak te zetten.
Lukt voor geen meter.
Krijg het ding niet goed gespannen.
hmmm...dynamo zit wel erg crappy vast lijkt wel...
Nou wat blijkt....?
HEt onderdeel dat we onderweg dus waren verloren was de lange onderste bevestigingsbout van de dynamo...

Hierdoor was de dynamo dus scheefgetrokken waardoor de v-snaar eraf gelopen was etc. etc....
Dit is nou ook niet echt een onderdeel dat ik regelmatig controleer.
Maar kan dit breken ofzo???
Lijkt mij dat er niet echt grote krachten op staan.
Of issie gewoon losgetrild?
Hoe dan ook.
ANWB gebeld.(ik ben immers lid. laat ze maar effe werken voor de centen)
Lekker in het zonnetje langs de A7 gewacht.


Zeer vriendlijke anwb-er kwam langs.(die van het bestaan van injectie-systemen voor de gtt af wist?!?!?!)
Probleem uitgelegd.
Hij ter plekke een stukkie draadeind op maat gemaakt.
Et voila! het zat weer allemaal zoals t hoort.
Effe vullen met water.
Starten...
No problemo!
Pfew.
daar zijn we volgens mij weer mooi vanaf gekomen.
En ik ben weer een goede ervaring met de ANWB rijker.
dat had ik ook wel even nodig(remember France...).
Ik wil niet weten wat er was gebeurd als ik langer op de snelweg doorgereden was zonder werkende koeling...
Afijn, na dit avontuur toch nog met het gebakkie thuisgekomen.

En weer een wijze les geleerd.
That goes to show...
You never know, with a Renault!
Check dit dus ook af en toe is...
Jeroen Lubking (of iemand anders omgeving rotterdam), als je dit leest...
Heb je toevallig nog zo'n bevestigingsbout van t dynamo liggen?
Want ik wil wel weer even de originele bout erin hebben.
Groet, Krijn.