Hoi allen,
Ik heb een carkit van nokia (ck-7w) en wil deze graag inbouwen in een Laguna GT (model 2001>).
Heeft iemand tips? Bijv. beste plek, en aansluitingen?
Er zit een standaard radio/cd speler in (list?), ondersteund deze tel. mute?
Ook moet ik 1 draad aansluiten op een IGNS aansluiting, dit is toch de geschakelde + draad?
Toen ik het asbakje eruit haalde, zag ik daar ook een aansluiting zitten met een blindop erop. Daar stond CINCH op dacht ik. Weet iemand waar die voor is?
Tenslotte, weet iemand of er een boekje bestaat met alle elektrische aansluitingen en/of bedradingen? mag uiteraard ook een pdf.doc.txt bestand zijn.
Alvast hartelijk dank!!
inbouwen carkit nokia in laguna gt ll
-
Ik heb zelf bij de dealer een originele 'dashmount' gekocht waarop de carkit is gemonteerd. Ziet er perfect uit, zit stevig en het klepje van de radio en navi kan nog gewoon open/dicht. Bovendien geen schroefgaten etc. in je dashbord (uiteraard monteer je de carkit wel met schroefjes op de dashmount, maar daar is ie ook voor bedoeld. Volgens mij kan het niet mooier!
Enne, ja hoor, de originele radio is voorzien van een 'speech' functie waardoor de radio tijdelijk uitschakeld (op pauze gaat) als je telefoneert.
Succes ermee.

Enne, ja hoor, de originele radio is voorzien van een 'speech' functie waardoor de radio tijdelijk uitschakeld (op pauze gaat) als je telefoneert.
Succes ermee.

heeft me pa ook in zijn laguna II, zo'n mountgeval. Werkt inderdaad echt perfect! In zijn vorige (ook laguna II) zat dat ding (orig carkit van nodia red.) geschroeft, maar om nou te zeggen dat het mega super de vast en mooi zat...mwah. Hou zowiezo niet van geschroefde exemplaren. Zo'n mounting is echt een superuitvinding!