Mijn renault laguna geeft een fout melding in het abs systeem. Deze melding geeft hij pas na ongeveer 400 meter gereden te hebben. Maar als ik rem voor dat hij de fout melding gegeven heeft reageert het rempedaal heel vreemd en is het net of de remdruk weg valt en maakt hij ook een tikkend geluid maar remt wel. Na de fout melding remt de auto weer normaal. De vorige eigenaar heeft de renault dealer al een keer laten kijken naar het abs systeem maar die konden niets vinden.
Wie kan mij helpen?
Groeten Rutger.
abs systeem laguna
-
heeft deze renault dealer ook de xr-25 of de clip erop aangesloten en een storing uit kunnen lezen ten tijde dat de storing aanwezig is ?
zo ja , welke storing was dat ?
groet jasper
zo ja , welke storing was dat ?
groet jasper
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
-
Goed dat ik eerst ging zoeken voordat ik mijn vraag kwijt kon
Ik heb dus ongeveer dezelfde klacht, ABS lampje gaat te pas en te onpas aan, laatste maanden meer aan dan uit, hij schakelt ook af en toe de ABS daadwerkelijk in, da's dat vreemde gevoel op je pedaal en dat rare geluid waar jij het dus over had.
Renault dealer heeft het een keer nagelopen, ze hebben toen de "stekker" gereinigd in de hoop dat het weg zou zijn, was idd 1 dag weg!!
Met de meter erop bij de dealer gaf het apparaat storing op 4 wielen, dus geen geval van een sensor op een wiel wat het veroorzaakt.
Mijn vraag is dus, wie o wie heeft een idee, behalve de ABS computer zonder meer vervangen wat erg kostbaar schijnt te zijn.
Andere vraag, wie waar waar die bewuste "stekker/connector" zit die schoongemaakt is en is evt dat niet te vervangen als deze niet helemaal jofel is?
Alvast bedankt voor het lezen.

Ik heb dus ongeveer dezelfde klacht, ABS lampje gaat te pas en te onpas aan, laatste maanden meer aan dan uit, hij schakelt ook af en toe de ABS daadwerkelijk in, da's dat vreemde gevoel op je pedaal en dat rare geluid waar jij het dus over had.
Renault dealer heeft het een keer nagelopen, ze hebben toen de "stekker" gereinigd in de hoop dat het weg zou zijn, was idd 1 dag weg!!
Met de meter erop bij de dealer gaf het apparaat storing op 4 wielen, dus geen geval van een sensor op een wiel wat het veroorzaakt.
Mijn vraag is dus, wie o wie heeft een idee, behalve de ABS computer zonder meer vervangen wat erg kostbaar schijnt te zijn.
Andere vraag, wie waar waar die bewuste "stekker/connector" zit die schoongemaakt is en is evt dat niet te vervangen als deze niet helemaal jofel is?
Alvast bedankt voor het lezen.

renault is zeer slecht in het uitlezen en oplossen van abs problemen.
zelf alle sensoren nameten en het hele systeem ontluchten en olie verversen.
verder alle connectoren en aansluitingen loshalen en schoonmaken.
helaas de renault dealer sucks op dit gebied

helaas de renault dealer sucks op dit gebied

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
-
Maaruh, ff over mijn eerdere vraag:mark 5t schreef:renault is zeer slecht in het uitlezen en oplossen van abs problemen.
helaas de renault dealer sucks op dit gebied![]()
"Andere vraag, wie waar waar die bewuste "stekker/connector" zit die schoongemaakt is en is evt dat niet te vervangen als deze niet helemaal jofel is?"
Iemand een plaatje waar dat ding zit, achter dashboard, onder kap en waar?? Wie?
mark doelt op de sensoren, de ecu alles wat met abs te maken heeft. Dus kruip er onder en check alles met je ogen en gebruik genoeg contactspray na dat je de contacten hebt schoongemaakt.
dus volg de kabeltjes!
dus volg de kabeltjes!
juist gewoon op onderzoek gaan maar ik weet vrijwel zeker dat dat praatje over die stekker van de dealer
gewoon lulkoek is ja sorry voor mijn taalgebruik maar ik kan soms erg boos worden over de service van de renault dealers
zijn wat mij betreft gewoon arrogante lui!!!!!
heb je al geprobeerd om de abs computer eens los te halen en dan na zeg 5 minuten weer aan te sluiten.
het schijnt dan dat het ding gereset wordt.
meet verder al je sensoren na dit is heel goed te doen met een eenvoudige multimeter.
gewoon lulkoek is ja sorry voor mijn taalgebruik maar ik kan soms erg boos worden over de service van de renault dealers

zijn wat mij betreft gewoon arrogante lui!!!!!

heb je al geprobeerd om de abs computer eens los te halen en dan na zeg 5 minuten weer aan te sluiten.
het schijnt dan dat het ding gereset wordt.
meet verder al je sensoren na dit is heel goed te doen met een eenvoudige multimeter.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
-
Hi Mark,
Bedankt voor je antwoord.
Vandaag weer bij de dealer geweest, kachel was ermee gestopt
Erg vervelend met dit weer, niet alleen de kou, ook geen ontwaseming van de ruiten, dus ik MOEST wel ff langs..........
Gelijk gevraagd nog snel even naar de ABS storing te kijken.
KAchel hebben ze de stekkers gereinigd (jawel!) onder dashboard, was massa bijna van doorgebrand doordat ze te loszaten (?!), geschuurd, ingespoten en kachel werkt weer.
ABS aan de meter gehangen, wederom stekker gereinigd (weet nog steeds niet waar dat ding zit, evenals de ABS controller zelf), gaf no storing op 2 wielen (links) vorige keer op 4 wielen, dus we gaan vooruit
Heeft niks uitgehaald het reinigen dan die stekker, is evt. uitgebreid speurwerk (lees: ARBEIDSLOON) voor nodig een keer, ja daaaaag.
Al met al, 93 euro kwijt voor het schuren en inspuiten van wat connectors en doormeten van ABS, vind het schandalig die prijzen, als ik weet waar die connectors zitten had ik met 5 euro (spray) klaar geweest, maar goed.
Dit was mijn relaas weer even.........
Bedankt voor je antwoord.
Vandaag weer bij de dealer geweest, kachel was ermee gestopt

Gelijk gevraagd nog snel even naar de ABS storing te kijken.
KAchel hebben ze de stekkers gereinigd (jawel!) onder dashboard, was massa bijna van doorgebrand doordat ze te loszaten (?!), geschuurd, ingespoten en kachel werkt weer.
ABS aan de meter gehangen, wederom stekker gereinigd (weet nog steeds niet waar dat ding zit, evenals de ABS controller zelf), gaf no storing op 2 wielen (links) vorige keer op 4 wielen, dus we gaan vooruit

Heeft niks uitgehaald het reinigen dan die stekker, is evt. uitgebreid speurwerk (lees: ARBEIDSLOON) voor nodig een keer, ja daaaaag.
Al met al, 93 euro kwijt voor het schuren en inspuiten van wat connectors en doormeten van ABS, vind het schandalig die prijzen, als ik weet waar die connectors zitten had ik met 5 euro (spray) klaar geweest, maar goed.
Dit was mijn relaas weer even.........

Koop een boek...over je auto. Kom je ook al heel wat wijs uit en spaart je inderdaad klauwen vol geld. Bij de garage rekenen ze 56,- ex.BTW voor "arbeid". Vind een Haynes ofzo...zijn er genoeg te krijgen.
http://www.asnbooks.nl/ShopASN/enter.html
Moet je even zoeken, maar hier vind je een hele lijst.
http://www.asnbooks.nl/ShopASN/enter.html
Moet je even zoeken, maar hier vind je een hele lijst.