hoeveel pk heb ik?
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
heb je een Phase 1 of Phase 2 motor?
Phase 2 is te chippen.
Chip is in duidsland te koop voor niet veel maar heeft eigenlijk alleen echt zin als je er een wilde nokkenas bijdoet.
Phase 2 is te chippen.
Chip is in duidsland te koop voor niet veel maar heeft eigenlijk alleen echt zin als je er een wilde nokkenas bijdoet.
prijs voor een "wilde" nokkenas is ook niet om van te schrikken "hagen" heeft een wilde voor 200 euro gekocht meen ik.......Hooliead schreef:heb je een Phase 1 of Phase 2 motor?
Phase 2 is te chippen.
Chip is in duidsland te koop voor niet veel maar heeft eigenlijk alleen echt zin als je er een wilde nokkenas bijdoet.
Clio 16v.....
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
een "wilde " nokkenas is een nokken as die meer kleplift geeft
zodat er meer en langer mengsel in de cilinder kan komen
tevens is de klepoverlap groter
zodat er meer en langer mengsel in de cilinder kan komen
tevens is de klepoverlap groter
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Druk maar op het knopje >>>>KNOPJEdjtheo schreef:ok wat is een wilde nokkenas en wat kost zo'n chippie? en waar te krijgen?
gr s

-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 3 mar 2004 11:05
- Locatie: Rotterdam
Aardig prijsje die nokassen 

Moet je even kijken bij http://www.dbilas.de , staan ze te koop voor 160.Blue Flash schreef:Aardig prijsje die nokassen
http://www.dbilas.de/Deutsch/Nockenwell ... nault.html
Als je goed kijkt zie je dat de prijs geld voor verslepen (regrind) originele exemplaren...marcel16v schreef:Moet je even kijken bij DBILAS , staan ze te koop voor 160.

Dan maar een set verse aub...

Waarom de Phase 1 niet?Hooliead schreef:Phase 2 is te chippen.
Vergeet het spaghetti uitlaatspruitstuk, geflowde en gevlakte cilinderkop (hogere compressie!), eventuele katvervanger, uitlaatsysteem van grotere diameter met absorptiedemper en getrokken bochten en de koude luchtinlaat niet...Hooliead schreef:Chip is in duidsland te koop voor niet veel maar heeft eigenlijk alleen echt zin als je er een wilde nokkenas bijdoet.
Je wil namelijk meer vermogen. Geen gebakken lucht en daar komt bij een atmosferische motor nog wel wat meer voor om de hoek kijken als gemodificeerde software. De motor moet ook nog wat meer lucht verpompen om werkelijk meer power te leveren.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
die van mij is ook verslepen maar ik heb nog geen problemen hoor
oohw ja vergeet te zeggen dat ie nog niet loopt hahahaha
oohw ja vergeet te zeggen dat ie nog niet loopt hahahaha
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Dit is mij inderdaad bekend, wist alleen niet dat dit 'slechter' zou zijn.speedline schreef:Als je goed kijkt zie je dat de prijs geld voor verslepen (regrind) originele exemplaren...marcel16v schreef:Moet je even kijken bij DBILAS , staan ze te koop voor 160.Niet te vergelijken dus.
Dan maar een set verse aub...
Na het slijpen wordt zo'n ding gehard, en dan is er nix mis mee, gewoon goed dus. Wel is 't zo dat je doorgaans maar 1 slagje wilder kan dan standaard, (maar voor de meeste weg-auto's is dat meer dan voldoende).
rev it like a rental
5 gte produceert 95 pk bij 5250 tpm en heeft een max koppel van 140 Nm bij 3000 tpm.
acceleratie 0-100 in 10.1 seconde, top 183 km
5 gt turbo phase 1 produceert 115 pk/5750 tpm en een max. koppel van 165 Nm bij 3000 tpm, accelereert in 7,6 seconde naar 100, top 198 km.
phase 2 produceert 120 pk/5750 en een max.koppel van 165 Nm bij 3750 tpm, accelereert in 8,1 seconden naar 100, top 197 km, raar maar waar, ik denk vanwege het iets hogere gewicht.
acceleratie 0-100 in 10.1 seconde, top 183 km
5 gt turbo phase 1 produceert 115 pk/5750 tpm en een max. koppel van 165 Nm bij 3000 tpm, accelereert in 7,6 seconde naar 100, top 198 km.
phase 2 produceert 120 pk/5750 en een max.koppel van 165 Nm bij 3750 tpm, accelereert in 8,1 seconden naar 100, top 197 km, raar maar waar, ik denk vanwege het iets hogere gewicht.
thnxs voor de reactie k heb zonet met oliinsma gesproken en die zei dat phase 1 en 2 gt turbo even snel zijn? weet jij daar meer van?pierre schreef:5 gte produceert 95 pk bij 5250 tpm en heeft een max koppel van 140 Nm bij 3000 tpm.
acceleratie 0-100 in 10.1 seconde, top 183 km
5 gt turbo phase 1 produceert 115 pk/5750 tpm en een max. koppel van 165 Nm bij 3000 tpm, accelereert in 7,6 seconde naar 100, top 198 km.
phase 2 produceert 120 pk/5750 en een max.koppel van 165 Nm bij 3750 tpm, accelereert in 8,1 seconden naar 100, top 197 km, raar maar waar, ik denk vanwege het iets hogere gewicht.
Officieel zou ene fase 2 op papier sneller moeten zijn, maarrrrrr.... door al die jaren heen rijd geen enkele GTT meer hetzelfde... of ze worden getuned of ze zakken een beetje in qa vermogen.
Anayway fase 2 heeft wel wat betere dingetjes waardoor die 5 pk winst is. (oa carb, ontsteking, cilinderkop, etc.)
Anayway fase 2 heeft wel wat betere dingetjes waardoor die 5 pk winst is. (oa carb, ontsteking, cilinderkop, etc.)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Op papier hebben ze ook nog nooit echt verschilt, allebei rond de 8 seconden, en top van rond de 210.
het schijnt dat de ph1 iets aggressiever moet reageren op het gas, maar in real-time moelijk voelbaar. Zeker aangezien de condities nooit hetzelfde zijn.
het schijnt dat de ph1 iets aggressiever moet reageren op het gas, maar in real-time moelijk voelbaar. Zeker aangezien de condities nooit hetzelfde zijn.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Hogere laaddruk!!Steven schreef:Officieel zou ene fase 2 op papier sneller moeten zijn, maarrrrrr.... door al die jaren heen rijd geen enkele GTT meer hetzelfde... of ze worden getuned of ze zakken een beetje in qa vermogen.
Anayway fase 2 heeft wel wat betere dingetjes waardoor die 5 pk winst is. (oa carb, ontsteking, cilinderkop, etc.)
de test waauit ik heb geciteerd is van performancedjtheo schreef:thnxs voor de reactie k heb zonet met oliinsma gesproken en die zei dat phase 1 en 2 gt turbo even snel zijn? weet jij daar meer van?pierre schreef:5 gte produceert 95 pk bij 5250 tpm en heeft een max koppel van 140 Nm bij 3000 tpm.
acceleratie 0-100 in 10.1 seconde, top 183 km
5 gt turbo phase 1 produceert 115 pk/5750 tpm en een max. koppel van 165 Nm bij 3000 tpm, accelereert in 7,6 seconde naar 100, top 198 km.
phase 2 produceert 120 pk/5750 en een max.koppel van 165 Nm bij 3750 tpm, accelereert in 8,1 seconden naar 100, top 197 km, raar maar waar, ik denk vanwege het iets hogere gewicht.
car november 1987
de getallen zijn als volgt
0-60 mph ( miles per hour ) phase 1 = 6.9 seconds
0-60 mph ( miles per hour ) phase 2 = 7.8 seconds
Ik heb voor phase 1 maar de nederlandse test aangehouden en kwam daar op 7,6 s naar 100 uit de autokampioen 28-31 1985.
Kopien kunnen gefaxed worden, als ik zin heb en als iemand interesse heeft.
De laaddruk van phase 2 lijkt mij niet verhoogt, alhoewel vaak vermeld, dan zou namelijk het draaimoment van 165 Nm moeten stijgen en dat is voor beide versies niet het geval.
Ik adviseer bij de volgende meeting eens wat sprintjes tussen verschillende ongetunede 5 gt turbo's te organiseren.
wil je ze ook kopieren en mij opsturen en heb je toevallig ook die info voor een 5 gte?pierre schreef:de test waauit ik heb geciteerd is van performancedjtheo schreef:thnxs voor de reactie k heb zonet met oliinsma gesproken en die zei dat phase 1 en 2 gt turbo even snel zijn? weet jij daar meer van?pierre schreef:5 gte produceert 95 pk bij 5250 tpm en heeft een max koppel van 140 Nm bij 3000 tpm.
acceleratie 0-100 in 10.1 seconde, top 183 km
5 gt turbo phase 1 produceert 115 pk/5750 tpm en een max. koppel van 165 Nm bij 3000 tpm, accelereert in 7,6 seconde naar 100, top 198 km.
phase 2 produceert 120 pk/5750 en een max.koppel van 165 Nm bij 3750 tpm, accelereert in 8,1 seconden naar 100, top 197 km, raar maar waar, ik denk vanwege het iets hogere gewicht.
car november 1987
de getallen zijn als volgt
0-60 mph ( miles per hour ) phase 1 = 6.9 seconds
0-60 mph ( miles per hour ) phase 2 = 7.8 seconds
Ik heb voor phase 1 maar de nederlandse test aangehouden en kwam daar op 7,6 s naar 100 uit de autokampioen 28-31 1985.
Kopien kunnen gefaxed worden, als ik zin heb en als iemand interesse heeft.
De laaddruk van phase 2 lijkt mij niet verhoogt, alhoewel vaak vermeld, dan zou namelijk het draaimoment van 165 Nm moeten stijgen en dat is voor beide versies niet het geval.
Ik adviseer bij de volgende meeting eens wat sprintjes tussen verschillende ongetunede 5 gt turbo's te organiseren.
hoe meer hoe beter...
ik heb kopien welke gefaxed kunnen worden, wie heeft interesse ?djtheo schreef:wil je ze ook kopieren en mij opsturen en heb je toevallig ook die info voor een 5 gte?pierre schreef:de test waauit ik heb geciteerd is van performancedjtheo schreef:thnxs voor de reactie k heb zonet met oliinsma gesproken en die zei dat phase 1 en 2 gt turbo even snel zijn? weet jij daar meer van?pierre schreef:5 gte produceert 95 pk bij 5250 tpm en heeft een max koppel van 140 Nm bij 3000 tpm.
acceleratie 0-100 in 10.1 seconde, top 183 km
5 gt turbo phase 1 produceert 115 pk/5750 tpm en een max. koppel van 165 Nm bij 3000 tpm, accelereert in 7,6 seconde naar 100, top 198 km.
phase 2 produceert 120 pk/5750 en een max.koppel van 165 Nm bij 3750 tpm, accelereert in 8,1 seconden naar 100, top 197 km, raar maar waar, ik denk vanwege het iets hogere gewicht.
car november 1987
de getallen zijn als volgt
0-60 mph ( miles per hour ) phase 1 = 6.9 seconds
0-60 mph ( miles per hour ) phase 2 = 7.8 seconds
Ik heb voor phase 1 maar de nederlandse test aangehouden en kwam daar op 7,6 s naar 100 uit de autokampioen 28-31 1985.
Kopien kunnen gefaxed worden, als ik zin heb en als iemand interesse heeft.
De laaddruk van phase 2 lijkt mij niet verhoogt, alhoewel vaak vermeld, dan zou namelijk het draaimoment van 165 Nm moeten stijgen en dat is voor beide versies niet het geval.
Ik adviseer bij de volgende meeting eens wat sprintjes tussen verschillende ongetunede 5 gt turbo's te organiseren.
hoe meer hoe beter...
De laaddruk van phase 2 lijkt mij niet verhoogt, alhoewel vaak vermeld, dan zou namelijk het draaimoment van 165 Nm moeten stijgen en dat is voor beide versies niet het geval.
150Nm voor een ph1 als ik me niet vergis.
Ik kijk de specs nog eens door, maar er zat zo'n 150mBar verschil in.
volgens kluwer vraagbaak renault 5 voor C1J782 en 788 (phase 2) is de turbolaaddruk gelijk, 680 Mbar bij 3500tpm en 700 Mbar bij 5500tpm.Riël schreef:De laaddruk van phase 2 lijkt mij niet verhoogt, alhoewel vaak vermeld, dan zou namelijk het draaimoment van 165 Nm moeten stijgen en dat is voor beide versies niet het geval.
150Nm voor een ph1 als ik me niet vergis.
Ik kijk de specs nog eens door, maar er zat zo'n 150mBar verschil in.
de wast gate openingsdruk schijnt wel te verschillen.
het is ook eens handmatig gemeten bij mijn auto door een renault monteur, in rijdende toestand en bleek inderdaad zon 700 Mbar te zijn.
Ik had toen een klacht over een gebrek aan vermogen en toen zijn we eens een stukje gaan rijden met meetapparatuur in de hand.
Jah maar dit zijn allemaal van die zweverige dingen, die laaddruk was +/- 50 mbar volgens cupboek.
Dus die waardes fluctueren (mooi woord
) zo sterk dat je daar gewoon geen rechte lijn in kan trekken.
Trouwens het fase 1 uitlaatspruistuk heeft een ruimere diameter als de fase 2, dus dat kan de hogere laaddruk - zelfde wastegate opening verklaren.
Verder zitten we gewoon weer mieren te neuken op het randje, de verschillen zijn klein.
Trouwens, 6.9 en 7.8 spoort niet he, al die test heb je ook geen reet aan..
Dus die waardes fluctueren (mooi woord

Trouwens het fase 1 uitlaatspruistuk heeft een ruimere diameter als de fase 2, dus dat kan de hogere laaddruk - zelfde wastegate opening verklaren.
Verder zitten we gewoon weer mieren te neuken op het randje, de verschillen zijn klein.

Trouwens, 6.9 en 7.8 spoort niet he, al die test heb je ook geen reet aan..
De drukinstellingen voor Phase 1 en Phase 2 zijn respectievelijk 675 en 825Mbar met een positieve of negatieve marge van inderdaad +/- 50MBar.
En dat is gebaseerd op data van Garrett Honeywell. Juist de fabrikant. Die data is correct.
En dat is gebaseerd op data van Garrett Honeywell. Juist de fabrikant. Die data is correct.
klopt, staat hier ook in kluwer, is de wastegate.speedline schreef:De drukinstellingen voor Phase 1 en Phase 2 zijn respectievelijk 675 en 825Mbar met een positieve of negatieve marge van inderdaad +/- 50MBar.
En dat is gebaseerd op data van Garrett Honeywell. Juist de fabrikant. Die data is correct.
deze waarden verschillen zoals al gemeld.
voor de rest interesseren de getallen mij niet zo, ik ben niet de slimste van de klas en wil dit zeker ook niet zijn.
groeten, pierre.
Tja, wat zegt de waste-gate instelling door de turbo-fabrikant nou over de vuldruk op de auto? Zekers een gt-tje, met z'n wirwar aan slangen en T-stukken, een stuk of 3 calibers, duwen en trekken aan beide kanten van het wastegate-doos-membraan, en zelfs een uitlaatgastegendruk die mee mag doen. Ga nou gewoon van de Renault specs voor de gtt uit.speedline schreef:De drukinstellingen voor Phase 1 en Phase 2 zijn respectievelijk 675 en 825Mbar met een positieve of negatieve marge van inderdaad +/- 50MBar.
rev it like a rental