haloo
ik heb hier een interieurke liggen van een clio 16v phase 1
zoals bij velen is de rugleuning van zowel chauffeurs- als passagiersstoel doorgezakt
is dit te herstellen?
hoe komt dat ze doorgezakt zijn?
er zijn geen scheurtjes in de zetels dus vind ik dat het de moeite waard is om ze te herstellen
iemand tips?
thx
interieur 16v: doorgezakte rugleuning
-
- Moderator
- Car: Megane
ik heb mij door veban rijswijk is laten vertellen dat alles 16v stoelen dit snel hebben. gewoon een foutje denk.
Hij zei ook dat de S stoel die ik heb sterker zijn
Alleen zitten ze iets minder maar dat boeit niet

Hij zei ook dat de S stoel die ik heb sterker zijn

Alleen zitten ze iets minder maar dat boeit niet

-

soms geen idee wat dat foutje is?
-
Het is te lassen. Bij mij helaas niet meer, dus ik nu een 'gewone' stoel erin 

-
ik kom dichter bij het antwoord
beetje met een keer
en wat moet er dan precies gelast worden?

beetje met een keer
en wat moet er dan precies gelast worden?

-
niemand toevallig een handig linkje? of een goeie tip?

kan je beter gewoon effe een 2e hands 16V stoeltje regelen scheeld een hoop in de kosten
-
mja, maar probleem is, de passagiersstoel is erger
dus allebei de stoelen zijn "gaar"
had graag nog dat interieurke verkocht, zal dus niet meer lukken
mvg

dus allebei de stoelen zijn "gaar"
had graag nog dat interieurke verkocht, zal dus niet meer lukken
mvg
k heb de oplossing
---> ik had het ook met me passagiersstoel, verschrikkelijk veel speling in de rugleuning..
k heb een vriend, die is lassen en best handig enzo
dus wij de stoel eruitgehaald en gekeken, bleken allebei de buisjes van de rugleuning van het frame afgebroken te zijn...
dit is goed te lassen, me stoel is nu weer perfect, geen speling meer aan de rugleuning...vrij irritant als je dat heb, als je flink in de ankers moet dan komt die rugleuning opeens naar voren zetten als dr dan uiteraard niemand op die passagiers stoel zit...
check ook gelijk de andere stoel, in mijn geval de stoel waar ik zelf op zit, die blijkt ook al aan 1 kant door te zijn waardoor je dus nog geen speling in de stoel heb, maar als de andere kant ook breekt dan heb je het zelfde probleem... die moet ik ook nog even laten lassen
maar suc6 ermee

---> ik had het ook met me passagiersstoel, verschrikkelijk veel speling in de rugleuning..
k heb een vriend, die is lassen en best handig enzo

dit is goed te lassen, me stoel is nu weer perfect, geen speling meer aan de rugleuning...vrij irritant als je dat heb, als je flink in de ankers moet dan komt die rugleuning opeens naar voren zetten als dr dan uiteraard niemand op die passagiers stoel zit...

check ook gelijk de andere stoel, in mijn geval de stoel waar ik zelf op zit, die blijkt ook al aan 1 kant door te zijn waardoor je dus nog geen speling in de stoel heb, maar als de andere kant ook breekt dan heb je het zelfde probleem... die moet ik ook nog even laten lassen
maar suc6 ermee
Precies dat had ik ook! Allebei die buisjes waren helemaal door.. Dat is goed te lassen hoor, en dan doet ie het gewoon weer als nieuw!willow schreef:k heb de oplossing![]()
k heb een vriend, die is lassen en best handig enzodus wij de stoel eruitgehaald en gekeken, bleken allebei de buisjes van de rugleuning van het frame afgebroken te zijn...
dit is goed te lassen, me stoel is nu weer perfect, geen speling meer aan de rugleuning...vrij irritant als je dat heb, als je flink in de ankers moet dan komt die rugleuning opeens naar voren zetten als dr dan uiteraard niemand op die passagiers stoel zit...![]()
maar suc6 ermee
Succes
-
Ik had het bij mijn vorige clio 16v ook bij de bestuurderstoel.
Daar was toen de linkerkant helemaal afgebroken, 1 kant zat dus helemaal los.
Wat ik me ervan kan herinneren was het ijzer dach ik vlak onder die buisjes gescheurd (die lopen niet helemaal tot onderin toch??).
Ik heb toen bij een staalbedrijfje een stuk ijzer laten snijden met 4 gaten erin geboord.
Dit stukje heb ik er toen opgeschroeft, zodat het weer stevig vast zat. De bekleding valt erover dus je zag er niks van
Dan hoeft de bekleding er ook niet af, wat bij lassen wel moet denk ik??
Gr, Frits.
Daar was toen de linkerkant helemaal afgebroken, 1 kant zat dus helemaal los.
Wat ik me ervan kan herinneren was het ijzer dach ik vlak onder die buisjes gescheurd (die lopen niet helemaal tot onderin toch??).
Ik heb toen bij een staalbedrijfje een stuk ijzer laten snijden met 4 gaten erin geboord.
Dit stukje heb ik er toen opgeschroeft, zodat het weer stevig vast zat. De bekleding valt erover dus je zag er niks van

Dan hoeft de bekleding er ook niet af, wat bij lassen wel moet denk ik??
Gr, Frits.