Ik heb gister 15" Clio 16V (phase 1) wielen met nieuwe 195/50/15 banden op mn GTT gelegd.
Maar nu lopen ze bij volledig insturen ergens aan (heb nog geen tijd gehad te kijken waar).
Heeft iemand hier ervaring mee....en liefst ook een oplossing?
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Eigenlijk zou er 195/45-15 onder moeten, dan heb je de originele rolstraal te pakken. Redelijke kans dat deze maat ook wel lukt, alleen ff zoeken waar ie aanloopt, en aanpassen. (randjes omtikken , plastic in vorm fohnen, etc, etc,).
Je grotere wielen zorgen natuurlijk voor een langere eindoverbrenging. Geen punt, als je tenminste niet voor max acceleratie gaat. Wel loopt ie ermee harder, minder toeren bij dezelfde snelheid, zuiniger etc. prachtig dus. Je kilometerteller kan je gewoon ff opnieuw calibreren, zodat ie weer klopt
Je grotere wielen zorgen natuurlijk voor een langere eindoverbrenging. Geen punt, als je tenminste niet voor max acceleratie gaat. Wel loopt ie ermee harder, minder toeren bij dezelfde snelheid, zuiniger etc. prachtig dus. Je kilometerteller kan je gewoon ff opnieuw calibreren, zodat ie weer klopt
rev it like a rental
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Thanks,
Ik dacht dat de ET-waarde zou moeten kloppen, zal dit nog eens even uitzoeken.
Det er 195/45/15 op moet en dan dat hij acceleratie verliest enzo wist ik, maar das geen probleem, dat is wel goed te maken met wat extra tiende barretjes
Deze bandjes kon ik tegen een zeer leuke prijs kopen, vandaar
Ik dacht dat de ET-waarde zou moeten kloppen, zal dit nog eens even uitzoeken.
Det er 195/45/15 op moet en dan dat hij acceleratie verliest enzo wist ik, maar das geen probleem, dat is wel goed te maken met wat extra tiende barretjes

Deze bandjes kon ik tegen een zeer leuke prijs kopen, vandaar
Laatst gewijzigd door Hans (-=Sleepie=-) op wo 12 sep 2001 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Maakt dat nou super veel uit in acceleratie als je 45 procent bandjes neemt blijft dit toch wel hetzelfde???Je grotere wielen zorgen natuurlijk voor een langere eindoverbrenging. Geen punt, als je tenminste niet voor max acceleratie gaat. Wel loopt ie ermee harder, minder toeren bij dezelfde snelheid, zuiniger etc. prachtig dus. Je kilometerteller kan je gewoon ff opnieuw calibreren, zodat ie weer klopt