Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Ik heb gister 15" Clio 16V (phase 1) wielen met nieuwe 195/50/15 banden op mn GTT gelegd.
Maar nu lopen ze bij volledig insturen ergens aan (heb nog geen tijd gehad te kijken waar).
Heeft iemand hier ervaring mee....en liefst ook een oplossing?
Marius

Dan zullen die velgen niet de goede ET waarde hebben.
Doe even een search op het forum, in een ander topic wordt het uitgelegd.
Menno

Eigenlijk zou er 195/45-15 onder moeten, dan heb je de originele rolstraal te pakken. Redelijke kans dat deze maat ook wel lukt, alleen ff zoeken waar ie aanloopt, en aanpassen. (randjes omtikken , plastic in vorm fohnen, etc, etc,).

Je grotere wielen zorgen natuurlijk voor een langere eindoverbrenging. Geen punt, als je tenminste niet voor max acceleratie gaat. Wel loopt ie ermee harder, minder toeren bij dezelfde snelheid, zuiniger etc. prachtig dus. Je kilometerteller kan je gewoon ff opnieuw calibreren, zodat ie weer klopt
rev it like a rental
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Thanks,

Ik dacht dat de ET-waarde zou moeten kloppen, zal dit nog eens even uitzoeken.

Det er 195/45/15 op moet en dan dat hij acceleratie verliest enzo wist ik, maar das geen probleem, dat is wel goed te maken met wat extra tiende barretjes :smile:
Deze bandjes kon ik tegen een zeer leuke prijs kopen, vandaar
Laatst gewijzigd door Hans (-=Sleepie=-) op wo 12 sep 2001 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Job-turbo
Contacteer:

Je grotere wielen zorgen natuurlijk voor een langere eindoverbrenging. Geen punt, als je tenminste niet voor max acceleratie gaat. Wel loopt ie ermee harder, minder toeren bij dezelfde snelheid, zuiniger etc. prachtig dus. Je kilometerteller kan je gewoon ff opnieuw calibreren, zodat ie weer klopt
Maakt dat nou super veel uit in acceleratie als je 45 procent bandjes neemt blijft dit toch wel hetzelfde???
Heino

Ik heb ook clio 16V phase 1 velgen,maar met 185-55-15 bandjes,geen probleem.
Hij is overigens niet verlaagd.
Plaats reactie