hallo effuh een vraagje over mijn gte. mijn oliemetertje op het dashboard doet het niet kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen heb al gekeken naar loszittende sensors en zo maar weet eigenlijk niet waar k die moet zoeken en t is best irritant dat ie t niet doet... HELP...
alvast bedankt
oliemeter gte
-
Als je auto op kontakt zet, gaat de meter dan wel omhoog?djtheo schreef:ik heb 1 metertje voor oliedruk en die werkt niet (zit naast de watertempmeter)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Theo, dat is geen druksensor, maar een oliepeilmeter, deze doet het alleen op contact, bij starten en lopen vd motor gaat ie weer liggen.
Deze sensor zit in het midden van het blok ongeveer onderaan aan de voorkant. Een sensor met 2 draden, bruin en oranje! Op je instr.paneel zit een stekkerblokje met 2 draden, bij de toerenteller, ook oranje en bruin, dit zijn dezelfde draden. Meet ze maar eens door! succes
Deze sensor zit in het midden van het blok ongeveer onderaan aan de voorkant. Een sensor met 2 draden, bruin en oranje! Op je instr.paneel zit een stekkerblokje met 2 draden, bij de toerenteller, ook oranje en bruin, dit zijn dezelfde draden. Meet ze maar eens door! succes

Mrtn = Maarten
GTE heeft toch ook een oliedruk meter??Mrtn schreef:Theo, dat is geen druksensor, maar een oliepeilmeter, deze doet het alleen op contact, bij starten en lopen vd motor gaat ie weer liggen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Bij een GTE is het ook een drukmeter, zodra de motor loopt. Hetzelfde als bij een GTT dus.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
idd.... meestal als je ze op contact zet gaat hij wel omhoog maar als je dan start en hij moet druk aangeven doet hij of nix of hij doet spastisch die van mij beweeegt mee op de bas van de muziekMartijn *Baccara* schreef:Bij een GTE is het ook een drukmeter, zodra de motor loopt. Hetzelfde als bij een GTT dus.

Clio 16v.....
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Het is dus ook nog een VU-meter. Toch een mooi staaltje engineering van Renault!Vos schreef:idd.... meestal als je ze op contact zet gaat hij wel omhoog maar als je dan start en hij moet druk aangeven doet hij of nix of hij doet spastisch die van mij beweeegt mee op de bas van de muziekMartijn *Baccara* schreef:Bij een GTE is het ook een drukmeter, zodra de motor loopt. Hetzelfde als bij een GTT dus.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
- Contacteer:
Volgens mij doet hij het bij mij ook alleen bij contact aan en daarna niets meer. kzal straks er eens op letten.
-
- Contacteer:
En ik zal het alvast voor DJtheo vragen (wil het zelf ook graag weten) Hoe krijg je je instumentenpaneel eruit? of staat dat in de vraagbaak? heb er nog nooit echt naar gekeken moet ik eerlijk zeggen
kapje boven het paneel erafhalen (gewoon omhoog) dan zitten er nog 2 schroefjes in die draai je eruit (zie je zo zitten) en dan kun je hem eruit pakken....Hooliead schreef:En ik zal het alvast voor DJtheo vragen (wil het zelf ook graag weten) Hoe krijg je je instumentenpaneel eruit? of staat dat in de vraagbaak? heb er nog nooit echt naar gekeken moet ik eerlijk zeggen
Clio 16v.....
-
Ik heb het ook alleen bij contact, nu doet ie even niks meer want ik moet er een beetje olie erbij gooien. Maar ja auto gaat toch nergens naartoeHooliead schreef:Volgens mij doet hij het bij mij ook alleen bij contact aan en daarna niets meer. kzal straks er eens op letten.

instrumentenpaneel gte en gt turbo zijn identiek, ook de problemen met de gecombineerde oliepeil/oliedrukmeter uitlezing.
Is nu dus al uitgebreid besproken, aanwijzing olienivo gaat vaak eerst stuk, maar oliedruk uitlezing is vaak nog goed.
Ligt dus aan de meter in het instrumentenpaneel, niet aan de beide sensoren in het blok.
Is nu dus al uitgebreid besproken, aanwijzing olienivo gaat vaak eerst stuk, maar oliedruk uitlezing is vaak nog goed.
Ligt dus aan de meter in het instrumentenpaneel, niet aan de beide sensoren in het blok.
behalve de turbodrukmeter, foutje.pierre schreef:instrumentenpaneel gte en gt turbo zijn identiek, ook de problemen met de gecombineerde oliepeil/oliedrukmeter uitlezing.