motor vastgelopen
mijn motor is vast gelopen
, er zit nog steeds genoeg olie in en water maar starten doet die niet meer startmotor wil wel maar er komt geen leven meer in mijn 1916v

-
Hoe is het met de distributieriem?
Is die niet geknapt?
Is die niet geknapt?
Renault 5 GT Turbo "EVO"
volgens mij is distri nog heel
moet zeggen dat ik in zijn 2 90km/h reed en schakelde over naar zij 3 en bij 110 km/h stopte die er spontaan mee
dus ik denk dat er een paar zuigerveren naar de donderzijn
moet zeggen dat ik in zijn 2 90km/h reed en schakelde over naar zij 3 en bij 110 km/h stopte die er spontaan mee
-
Ja, en het kan best je distributie zijn.ramon16V schreef:volgens mij is distri nog heel
Ik reed in de Fiat Tempra van mijn pa en ik reed 30 ofzo, viel hij zomaar uit.
Wij starten, de startmotor draaide gewoon, maar dreef niks aan.
Zeiden we distributieriem geknapt.
En de garage zei hetzelfde na inspectie.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Geen getik enzo ? En de motor gaat zonder geluiden nog met de startmotor rond? Dan is er misschien helemaal niet zo veel aan de hand, en al zeker niet vastgelopen. Een stom losgevallen kabeltje kan al geen vonk meer geven. Check eerst es op makkelijke dingen 

Distributie kan je het makkelijkst controleren door even de verdelerkap eraf te halen, en de auto in de versnelling een stukje te duwen. Als de rotor draait weet je dat je riem er nog opzit. Dit spaart een hoop gekloot uit om je distributiekap eraf te prutsen.
tenzij door een of andere vage terugschakelactie, het toerental wat hoog opgelopen is en de riem versprongen is...zal niet de eerste keer zijn...Bart V schreef:Distributie kan je het makkelijkst controleren door even de verdelerkap eraf te halen, en de auto in de versnelling een stukje te duwen. Als de rotor draait weet je dat je riem er nog opzit. Dit spaart een hoop gekloot uit om je distributiekap eraf te prutsen.
dan draait je nokkenasje nog wel, maar loopt ie gegarandeerd niet of nauwelijks...

maar goed, het is een mogelijkheid, dus een simpele controle kan idd geen kwaad...
riem zit er nog netjes op, en als ik hem in versnelling zet en duw tegen de auto dan beweegd of draaid er helemaal nix ook v-snaar niet
Laatst gewijzigd door ramon16V op ma 7 jun 2004 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
dan moet je starten met de koppeling in 
Aanduwen ook geen effecT?

Aanduwen ook geen effecT?
ramon16V schreef:riem zit er nog netjes op, en als ik hem in versnelling zet en duw tegen de auto dan beweegd of draaid er helemaal nix ook v-snaar niet
er zit net een gereviseerde bak onder +\-2000 km neem an dat dat het niet is
Maar de auto gaat wel voorruit als je duwt in de versnelling (is me even niet duidelijk, maar gok van niet)ramon16V schreef:ramon16V schreef:riem zit er nog netjes op, en als ik hem in versnelling zet en duw tegen de auto dan beweegd of draaid er helemaal nix ook v-snaar niet
het enige wat beweegd is het blok zelf (heen en weer)
accu is nieuw en zit er een week in dus daar ligt het niet aan
-
- Contacteer:
als je de olie dop eraf haald en probeert te starten beweegt dan de nokkenas onder de oliedop?
geen beweging, helemaal nix
ik heb dit probleem ook gehad schakelde van de 2 naar de 3.en gebeurd was het.kon eerst ook nix vinden. maar heb toen luchtfilterbak er af gehaald en ja bdp sensor stuk en stukijzer van koppeling zat klem, had het vliegwiel meegenomen.
zou wel raar zij als dat het zou zijn maar je weet het nooit
ben er wel achter gekomen dat het koelvloeistofpompje geen stroom meer had en het dus niet deed,zou dat een oorzaak kunnen zijn?
dat zat ik later ook aan te denken
heb het er iets te snel neergezet
heb het er iets te snel neergezet