Koelvin Twingo

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Nickster

Het volgende is het geval:

Van mijn Twingo is het motortje van de koelvin van de radiateur kapot. Hoe moet ik dit vervangen....kan ik alleen het motortje vervangen, of moet er ook een nieuwe (kunstof) vin bij worden vervangen. Ik heb um namelijk uit mijn auto gehaald en het lijkt erop dat het allemaal 1 geheel is met elkaar.

Hoe zit dit precies :@ ?

Alvast bedankt

PS. Het gaat hierbij om een Twingo uit juni '96
wabba

Vervang alles in t geheel. Tis belangrijk dat de vin en het motortje goed op elkaar afgesteld zijn zodat deze zonder onnodige slingeringen gaat ronddraaien, anders krijg je heel raar geluid en kans dat je als nog het geheel kan vervangen.(knapt de vin). En als je toch wil doe het zelve net zolang prutsen en door gaan dat het weer mooi constant loopt.

succes
Mrtn
Car: R5GTT

motortje, ventilator en frame zijn 1 geheel toch?
Mrtn = Maarten
Nickster

Het is alweer gemaakt !!! :) Heb nieuw mortortje gekocht bij Brezan (scheelde bijna 100 eurie met meneer Reno, wel zelfde motortje...)
Zit er nu weer netjes in en loopt heerlijk soepel...
Nickster

Het is alweer gemaakt !!! :) Heb nieuw mortortje gekocht bij Brezan (scheelde bijna 100 eurie met meneer Reno, wel zelfde motortje...)
Zit er nu weer netjes in en loopt heerlijk soepel...
Droes

1x posten is voldoende :wink:
€100 verschil?! mooie koop (Y)
Nickster

Jah, foutje :wink:

Hoe kan ik btw. zien dat alles weer goed werkt ? Wanneer begint zo'n vin te draaien, is dit alleen tijdens het rijden als de motor te warm wordt of is dit ook te zien als ik net gereden heb en met draaiende motor onder de kap kijk (motor is dan nog goed warm gereden)

Alvast bedankt
Mrtn
Car: R5GTT

hij gaat juist draaien als je stilstaat met draaiende motor, dan heeft ie geen rijwindkoeling! Dus na een ritje even laten draaien...
Mrtn = Maarten
Nickster

[off topic] K*t Nederland zeg !!! :( :( :( [/off topic]

[on topic] Ik hoorde van een kennis dat je het ook kon controleren (of de koelvin het doet) door twee draadjes die onder aan je radiateur vast zitten tegen elkaar aan te houden.

Die maken dan kortsluiting en dan moet je motortje dus ook gaan draaien....

Iemand hier ervaring mee....en hoe krijg ik die draadjes los (kan ook stekkkertje zijn met twee polen of draadjes die kortsluiting moeten maken hoor)

Alvast bedankt,

Greetzzz Nicky
Riël
Über-Spammer

Stekkertje lospakken en er een paperclipje infrotten. Moet contact maken idd.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Nickster

Ik heb met stekkertjes lopen rotzooien, maar maakt geen contact, kan er nog op een andere manier getest worden of het allemaal werkt zoals het hoort ?!? :@
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Gewoon een stukje rijden en dan je auto ff laten draaien, dan moet ie gaan koelen!! toch????

S6
Rontwingo

Ronnie1984 schreef:Gewoon een stukje rijden en dan je auto ff laten draaien, dan moet ie gaan koelen!! toch????

S6
Ja idd, maar ligt eraan hoe je gereden hebt. Je mag dan wel flink je gas in hebben getrapt voordat hij begint te draaien bij stilstand, althans dat is bij mij. Maar als ik normaal een heel stuk heb gereden dan begint hij bij mij niet te koelen, want dat is dan niet nodig.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Maar ik rij nooit zo langzaam :D :D :D
Nickster

Ik ook nie hoor 8) Maar ik wil tog wel weten of ie het doet :@ anders heb ik straks weer hetzelfde verhaal in een file (is al erg genoeg) en mun auto kapt er weer mee !!!
Rontwingo

Ronnie1984 schreef:Maar ik rij nooit zo langzaam :D :D :D
Ik ook niet hoor :p , maar mijn koelvin slaat zelde aan als ik een stuk heb gereden. Wel als ik een brok in de file sta.
Rontwingo

Nickster schreef:Ik ook nie hoor 8) Maar ik wil tog wel weten of ie het doet :@ anders heb ik straks weer hetzelfde verhaal in een file (is al erg genoeg) en mun auto kapt er weer mee !!!
Ik heb het zelf ook een paar keer gehad dat ik in een file stil kwam te staan :( Wordt je niet echt vrolijk van. Ik dacht dus eerst ook dat ie te warm werd en dat ie daarvoor uitsloeg. Bleek dus mijn BDP sensor te zijn en had niets met oververhitting te maken.

Misschien een stom idee: als je je auto ff flink warm rijdt en daarna korte stukjes rijden en weer moet remmen en dan weer rijden enz enz enz...dus een soort file idee achtig. Daar wordt je auto wel warm van en dan heb je kans dat je koelvin aanslaat.

Of zoek een garage op met nog maar 1 plekje waar je heel moeilijk in komt en dan duizend keer steken, daar kookt je motor ook wel van :p ... Dat heb ik namelijk met mijn vorige auto gehad, hij begon behoorlijk te roken onder de motorkap.
Plaats reactie