Putjes in zijkant deur, hoe te maken?

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Rontwingo

Kwam net terug van de kapper 8) en jawel, wederom iemand zijn deur in mijn deur geknalt en niet te weinig ook :@ lak van die andere auto zat er nog helemaal op :gun:

Er zitten nu dus al een aantal putjes in van mensen die niet normaal kunnen uitstappen als er een auto naast staat, maar hoe kun je dit nou laten maken???

Is dit uit te laten deuken zonder spuiten of is het toch een kwestie van plamuren met spuiten?
mike16v

ik heb begrepen dat ze dit vrij goedkoop en zonder spuitenenzo eruit kunnen halen, weliswaar met speciaal gereedschap. zou het ff vragen aan een spuiter! ik moet het ook laten doen, barst van de putjes... :evil:
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Ja ik heb er sinds kort ook een paar inzitten. God mag weten waar ze vandaan komen.....

Ik quote even vanaf plusautoschade.nl:

"..Uitdeuken zonder spuiten
Dit is een techniek waarmee schades sneller kunnen worden hersteld terwijl er slecnts een beperkt aantal onderdelen wordt gedemonteerd en spuiten overbodig wordt. Met name bij zeer kleine schades kan dit een zeer grote kosten en tijdbesparing opleveren.
Bij deukjes die voor deze reparatiemethode in aanmerking komen kunt u denken aan deukjes als gevolg van hagel of kleine parkeerdeukjes die ontstaan zijn doordat het portier van een andere auto die van u heeft geraakt. Voorwaarde voor deze reparatiemethode is dat het deukje niet groter mag zijn dan een gulden. De lak moet natuurlijk onbeschadigd zijn
..."
* Stefan T-SPORT *
Panoramix

Neobyte schreef:Ja ik heb er sinds kort ook een paar inzitten. God mag weten waar ze vandaan komen.....
Van de doorsnee achteloze leaserijder die zijn auto lekker dicht tegen de jouwe aanzet en vervolgens het portier helemaal opendoet..

zie ook de site van dek & lak techniek
http://www.dlt.nl/
Matijs
Contacteer:

plusautoschade.nl schreef:... Voorwaarde voor deze reparatiemethode is dat het deukje niet groter mag zijn dan een gulden....
? :lol:
Mrtn
Car: R5GTT

en de lak mag niet te oud zijn, anders kans op scheuren, geloof niet ouder dan 8jaar :)
Mrtn = Maarten
Bram (vospower)

Je kunt de deukjes wegwerken met een uitdeuk set die je bij veel automaterialenzaken wel kunt krijgen. Daarna met zo min mogelijk plamuur ff wegwerken en spuiten. Of je laat het doen, wat ik zou doen als je erg veel schade hebt

grtz
Rontwingo

Dat uitdeuken zonder spuiten klinkt wel goed en niet te duur lijkt mij...!!!
Maar ja als die mensen niet zo hun deur opengooien alsof er nog 3 meter tussen zit, had ik het helemaal niet hoeven laten maken :s

Ik ga denk maar is informeren bij de schadehersteller/spuiter wat dat uitdeuken zonder spuiten gaat kosten. :)
*Stephan_RSI*

Mrtn schreef:en de lak mag niet te oud zijn, anders kans op scheuren, geloof niet ouder dan 8jaar :)
Ik had vorig jaar zomer via All-stoff (meeting) mijn zijkant uit laten deuken. Zaten aantal pitjes in.
Hij deed het voor 35 euro per deel van m'n auto (dus of een deur of motorkap of achterklep etc.)
Bij mijn deur ging ie met een bepaalde stok ofzo via mijn raam erin en deukte al m'n deukjes eruit. En bij m'n achterscherm deed ie het via mijn achterlichten, die hij eerst eruit had gehaald natuurlijk ;). Ik kon er gewoon op wachten. Duurde misschien max een half uurtje.

Maar mijn lak van m'n auto was zeker ouder dan 8 jaar. Hij komt uit '93 dus was toen 10 jaar oud m'n lak.

Groeten Stephan
Plaats reactie