[5GTT] jos/sten/marts project, update 28-03-04 foto's
Na laatst al een rode compleet standaard GTT uit Maastricht te hebben gehaald.
[img]http://www.one2chat.nl/images/gtt.gif[/img]
zie ook topic:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... t=#1429704
Konden we het niet laten om een 'extremer' gevalletje te halen. Hij is al bij velen bekend dacht ik.
[img]http://www.one2chat.nl/images/gttblauw.jpg[/img]
moeten nog wel wat dingen aan gebeuren. We waren van plan om nu na deze aankoop de rode meteen weer weg te doen, maar die zit wat beter in de lak en praktisch roestvrij. Dus waarschijnlijk worden ze samengevoegd. Eerst contact opnemen met JL Tuning voor een afspraak, dan weten we precies waar we aan toe zijn
[img]http://www.one2chat.nl/images/gtt.gif[/img]
zie ook topic:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... t=#1429704
Konden we het niet laten om een 'extremer' gevalletje te halen. Hij is al bij velen bekend dacht ik.
[img]http://www.one2chat.nl/images/gttblauw.jpg[/img]
moeten nog wel wat dingen aan gebeuren. We waren van plan om nu na deze aankoop de rode meteen weer weg te doen, maar die zit wat beter in de lak en praktisch roestvrij. Dus waarschijnlijk worden ze samengevoegd. Eerst contact opnemen met JL Tuning voor een afspraak, dan weten we precies waar we aan toe zijn
Laatst gewijzigd door jshock op ma 28 mar 2005 21:51, 8 keer totaal gewijzigd.
GTT
succes 

Immer wieder die verdammte Holländer
De rooduh
Wel ff verlagen en Phase 1 velgen eronder doen! 
Tip om de bumpers weer op te poetsen: Valma Bumper Color Antraciet. Zien ze er weer mooi donker grijs uit



Tip om de bumpers weer op te poetsen: Valma Bumper Color Antraciet. Zien ze er weer mooi donker grijs uit

dikke pot vaseline deed ook wonderen.
nu zijn ze weer keurig donkergrijs!
Waarschijnlijk krijgt die rode verschillende onderdelen van de blauwe en wordt de rode helemaal overgespoten.

Waarschijnlijk krijgt die rode verschillende onderdelen van de blauwe en wordt de rode helemaal overgespoten.
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
da's zonde, hij is zo extreem, of de blauwe moet wel erg slecht zijn....jshock schreef:dikke pot vaseline deed ook wonderen.nu zijn ze weer keurig donkergrijs!
Waarschijnlijk krijgt die rode verschillende onderdelen van de blauwe en wordt de rode helemaal overgespoten.
ff een compressietest laten doen. dan weet ik al wat meer. Ben niet zo heel technisch. maar ik kan zo al zien dat niet alles in goede staat verkeerd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
is die blauwe dan zó slecht?? Hij ziet er namelijk ontzettend mooi uit op de foto's!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
We hebben nog niet alles eraf gehaald. dat is weer voor het volgende weekend. de blauwe hebben we net vrijdagavond gekocht. Alles moet nog nagekeken worden. Als die blauwe goed genoeg is dan gaat de rode de deur uit. is die niet goed genoeg dan moeten we nog maar is zien of we dan de boel gaan samenvoegen of toch twee aparte auto's bijhouden.....
kost allemaal wat om het weer een beetje op te knappen
overigens die rode komt uit 85, maar het interieur, de motor en de velgen komen van een GTT uit 92.
[img]http://www.one2chat.nl/images/gtt2.jpg[/img]
kost allemaal wat om het weer een beetje op te knappen

overigens die rode komt uit 85, maar het interieur, de motor en de velgen komen van een GTT uit 92.
[img]http://www.one2chat.nl/images/gtt2.jpg[/img]
Wel grappig, dieblauwe GT is mijn ouwe GT Turbo, de XH-72-BL....., leuk om hem weer es terug te zien...!
Ik heb er altijd met heel veel plezier in gereden, en ook nog aardig wat aan vervangen en versleuteld samen met Jochem....
Ik weet zeker dat ie technisch gewoon goed is, dat ding rijd gewoon echt super....
Enne een GT Turbi uit 1992 kan helaas niet....., dus dat klopt niet helemaal van die rooie '85 er.....
Ik heb er altijd met heel veel plezier in gereden, en ook nog aardig wat aan vervangen en versleuteld samen met Jochem....

Ik weet zeker dat ie technisch gewoon goed is, dat ding rijd gewoon echt super....
Enne een GT Turbi uit 1992 kan helaas niet....., dus dat klopt niet helemaal van die rooie '85 er.....

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Ik vind die blauwe mooier dan die rode eigenlijk 
Zou wel jammer zijn dan, gaat er weer een GTT "weg".

Zou wel jammer zijn dan, gaat er weer een GTT "weg".
je hebt gelijk! gt turbo's zijn maar tot 90 gemaakt zie ik net op autotrader....vaag
dit was een stukje uit de oude advertentie:
bouwjaar 1985 met motor / interieur e.d. uit 92 (fase 2).
dan zal die wel 90 bedoeld hebben ofzo. het is toch wel allemaal fase 2 he?
@ivo: Hij geeft nogal wat rookpluimen tijdens het schakelen en er zit een raar goedje bovenop het spruitstuk. Je ruikt ook heel erg de uitlaatgassen binnen in de auto. dat betekent dus altijd met de raampjes open rijden. Verder vind ik ook dat ie er super uit ziet en lekker rijdt
dit was een stukje uit de oude advertentie:
bouwjaar 1985 met motor / interieur e.d. uit 92 (fase 2).
dan zal die wel 90 bedoeld hebben ofzo. het is toch wel allemaal fase 2 he?
@ivo: Hij geeft nogal wat rookpluimen tijdens het schakelen en er zit een raar goedje bovenop het spruitstuk. Je ruikt ook heel erg de uitlaatgassen binnen in de auto. dat betekent dus altijd met de raampjes open rijden. Verder vind ik ook dat ie er super uit ziet en lekker rijdt
Laatst gewijzigd door jshock op ma 31 mei 2004 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: do 24 jul 2003 18:49
- Locatie: Vianen (UT)
- Contacteer:
Ik vind die blauwe 10x mooier. Met kuipjes, dikke velgen en rolkooi. Kan de staat van de carosserie niet zien op deze afstand, maar het kan ook zijn dat ik blauw gewoon een mooiere kleur vindt 

* Stefan T-SPORT *
Die beste man zal wel niet beter geweten hebben.jshock schreef:je
dit was een stukje uit de oude advertentie:
bouwjaar 1985 met motor / interieur e.d. uit 92 (fase 2).
dan zal die wel 90 bedoeld hebben ofzo. het is toch wel allemaal fase 2 he?
Interieur is phase 2 maar is geleverd vanaf 1987 tpt 1990, dus kan vanaf dat jaar zijn. De motor is er misschien in 1992 ingelepeld?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Persoonlijk vind ik zo'n originele phase1 wel mooi....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
zo jullie zijn eigenaar nr 15 .
veel suc6 ermee , ik ben benieuwd wat het allemaal oplevert de waarde van de motor enz .
raampjes open ? dat moet standaard met een 5 GT T dat hoort ....
hij lekt een beetje bij de oliekoeler dat slaat dan door de rijwind tegen je downpijp/ uitlaat .
ff de moertjes aandraaien van de thermostaat
veel suc6 ermee , ik ben benieuwd wat het allemaal oplevert de waarde van de motor enz .
raampjes open ? dat moet standaard met een 5 GT T dat hoort ....
hij lekt een beetje bij de oliekoeler dat slaat dan door de rijwind tegen je downpijp/ uitlaat .
ff de moertjes aandraaien van de thermostaat
Afgelopen maandag bij JL tuning geweest, voor een compressietest. Blauwe kwam niet zo goed uit de test. 3 cilinders goede compressie, 1 echt een stuk minder. Flink wat roestvorming en hij heeft al aardig wat keren in elkaar gezeten. Hij vond het verstandiger als we alle goede onderdelen van de blauwe op de rode gingen zetten. Dat zijn we dus nu aan het doen. Alhoewel de blauwe er in mijn ogen op het eerste gezicht nog steeds goed uit ziet.....gaan we alles toch maar ombouwen.
dit weekend ff de ontsteking achter het schutbord gezet en alle bekleding eruit gehaald, om te zien hoe het met roest en vocht is gesteld. Viel mij reuze mee.
stoeltjes eruit
[img]http://www.one2chat.nl/images/foto9.gif[/img]
bekleding eruit
[img]http://www.one2chat.nl/images/foto10.gif[/img]
Hij was wel aardig vochtig aan de bestuurderskant
[img]http://www.one2chat.nl/images/foto11.gif[/img]
close up bestuurderskant
[img]http://www.one2chat.nl/images/foto12.gif[/img]
roest in de achterbak
[img]http://www.one2chat.nl/images/foto13.gif[/img]
de ontsteking op zijn nieuwe plek
[img]http://www.one2chat.nl/images/foto14.gif[/img]
Jeroen zou ons nog bellen wanneer het hitteschild binnen is, dan kunnen we dat er van de week weer op zetten.
Morgenavond gaan we ff kijken of we hem een paar cm kunnen verlagen.
dit weekend ff de ontsteking achter het schutbord gezet en alle bekleding eruit gehaald, om te zien hoe het met roest en vocht is gesteld. Viel mij reuze mee.
stoeltjes eruit
[img]http://www.one2chat.nl/images/foto9.gif[/img]
bekleding eruit
[img]http://www.one2chat.nl/images/foto10.gif[/img]
Hij was wel aardig vochtig aan de bestuurderskant
[img]http://www.one2chat.nl/images/foto11.gif[/img]
close up bestuurderskant
[img]http://www.one2chat.nl/images/foto12.gif[/img]
roest in de achterbak
[img]http://www.one2chat.nl/images/foto13.gif[/img]
de ontsteking op zijn nieuwe plek
[img]http://www.one2chat.nl/images/foto14.gif[/img]
Jeroen zou ons nog bellen wanneer het hitteschild binnen is, dan kunnen we dat er van de week weer op zetten.
Morgenavond gaan we ff kijken of we hem een paar cm kunnen verlagen.
inderdaad, genoeg te doen. Ik was laatst uitgebreid maik (woofer) zijn project aan het bekijken. Ik zag dat hij daar met de heftruck zijn GTT had gelift.....dat bracht me op ideeen. dat maakt het een stuk makkelijker om het benzinefilter te vervangen.
voor de zekerheid toch nog maar ff wat pallets en een balk eronder
[img]http://www.one2chat.nl/images/foto15.gif[/img]
niet te hoog, dan kan die ook niet zo hard vallen
[img]http://www.one2chat.nl/images/foto16.gif[/img]
[img]http://www.one2chat.nl/images/foto17.gif[/img]
daar zit ie dan.
[img]http://www.one2chat.nl/images/foto18.gif[/img]
voor de zekerheid toch nog maar ff wat pallets en een balk eronder
[img]http://www.one2chat.nl/images/foto15.gif[/img]
niet te hoog, dan kan die ook niet zo hard vallen

[img]http://www.one2chat.nl/images/foto16.gif[/img]
[img]http://www.one2chat.nl/images/foto17.gif[/img]
daar zit ie dan.
[img]http://www.one2chat.nl/images/foto18.gif[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Goed bezig heren

Ga zo door
.....


Ga zo door

-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Jullie zijn ook goed bezig 

Renault 5 GT Turbo "EVO"
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:


Goed bezig, suc6 verder!
Kheb er nieuwe bouten opgezet, met borgringen en loctite. Thermostaathuis nog extra afgedicht met vloeibare pakking. Dat zit wel goed, maar hij lekt nog op 1 slang. Denk als je er een klem bijzet het helemaal over is. Maar dat thermostaathuis is gegarandeerd dicht.jochem de haas schreef:zo jullie zijn eigenaar nr 15 .
veel suc6 ermee , ik ben benieuwd wat het allemaal oplevert de waarde van de motor enz .
raampjes open ? dat moet standaard met een 5 GT T dat hoort ....
hij lekt een beetje bij de oliekoeler dat slaat dan door de rijwind tegen je downpijp/ uitlaat .
ff de moertjes aandraaien van de thermostaat
Verders een superkanon die blauwe

Volgens jeroen is het superkanonnige er aardig vanaf
Uiteraard hadden wij dat ook liever anders gezien. Er zitten in ieder geval nog genoeg onderdelen op voor de andere GTT. Maar wie weet wat we nog met die blauwe gaan doen. Het zou toch zonde zijn om hem helemaal weg te doen. Het is wel nog steeds een eyecatcher (op ietwat afstand) van dichtbij begint ie al aardig ouderdomsverschijnselen te vertonen en motorisch is die ook niet meer 100%

We hadden gisteren ook ff de achterwielen van de blauwe eraf gehaald. Nou heb ik nog nooit een spacer of spoorverbreder gezien, dus mijn vraag is wat zit er hier op. er zat nl rechtsachter een grote schijf (denk spoorverbreder) en een kleine ring zodat de oz velgen er wel op passen. Maar linksachter zat dus alleen dat kleine ringetje erop zonder die schijf..... ik neem aan dat dat niet de bedoeling is en dat je aan alle twee de kanten evenveel moet verbreden? of heeft het een andere functie
[img]http://www.one2chat.nl/images/foto19.gif[/img]
[img]http://www.one2chat.nl/images/foto19.gif[/img]
Volgens mij is die blauwe nog gekeurd tot december, ik zou dus zeker tot die tijd er mee blijven rijden. Het is en blijft een gave 5 om te zien, gewoon ff aankijken hoe lang hij het vol houdt.
Succes met de projecten!
Succes met de projecten!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Meerdere factoren. Wij waren het gewoon met Jeroen eens. We hebben 2 GTT's eentje is echt nog heel goed (de rode) en de andere moet je eigenlijk niet teveel meer aan doen, die is gewoon redelijk tot slecht. (motorisch en de staat van de carosserie). Wij willen gewoon een GTT in elkaar zetten die nog heel erg goed is. Ik weet ook wel dat die blauwe er op het eerste gezicht goed uit ziet, maar van de rode kunnen we veel langer plezier hebben (die blijft waarschijnlijk niet rood)
GTT
Go Phase 1!

En nou niet de skirts mee gaan spuiten he, da's zonde. Of zet dan die Ph.2 skirts over van die blauwe als je gaat spuiten.
Ik houd me in ieder geval aanbevolen voor de Ph.1 hoekjes onder de achterlichten, want die zoek ik nog steeds voor mijn Ph.1 Coupe Project


En nou niet de skirts mee gaan spuiten he, da's zonde. Of zet dan die Ph.2 skirts over van die blauwe als je gaat spuiten.
Ik houd me in ieder geval aanbevolen voor de Ph.1 hoekjes onder de achterlichten, want die zoek ik nog steeds voor mijn Ph.1 Coupe Project

ik denk ook dat we dat gaan overzetten, of we laten het origineel. als we de hoekjes niet meer nodig hebben dan pm ik je wel!
GTT
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
kun je anders een wat detail foto's maken van die blauwe? ben toch wel nieuwsgierig naar die zwakke punten.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Superrrjshock schreef:ik denk ook dat we dat gaan overzetten, of we laten het origineel. als we de hoekjes niet meer nodig hebben dan pm ik je wel!


Moet jij niet sleutelen nu? 

Ik heb een verzoek, kan ik van iemand dat tuininrichtings programma kopieren/kopen? is toch wel handig om alles tot in details te zien.
@ olijnsma: ik zal vanavond ff wat fotos maken, het gaat uiteraard niet alleen om de carosserie.
@ olijnsma: ik zal vanavond ff wat fotos maken, het gaat uiteraard niet alleen om de carosserie.
Laatst gewijzigd door jshock op ma 14 jun 2004 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
GTT