Uit de Telegraaf
Radarverklikjacht is geopend
door door Jeroen Hendriks en Dominique Weesie
SOESTERBERG - De jacht op de radardetector is nu echt geopend. Met ingang van deze week beschikt ieder politiekorps in ons land over de zogenaamde radardetectordetector (rdd). Hiermee kunnen radarverklikkers in auto's op kinderlijk eenvoudige wijze worden opgespoord. Overigens hebben uitgekiende automobilisten alweer een tegenmaatregel genomen.
Het nieuwe apparaat moet vooral de opsporing van onzichtbaar ingebouwde detectors vergemakkelijken. Dat heeft een woordvoerder van het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie gisteren bevestigd.
De radardetector is sinds 1 januari verboden in ons land. Sinds die datum heeft de politie al ruim 1200 van dergelijke apparaten in beslag genomen. Wie wordt betrapt, is niet alleen zijn detector kwijt, maar kan ook nog eens een boete van 250 euro tegemoet zien. Vanwege de hoge boete hebben volgens het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) veel weggebruikers eieren voor hun geld gekozen en na 1 januari de detector uit hun wagen gehaald. Het betreft echter vooral de mensen die rondreden met een zogenoemde raamplakker die duidelijk zichtbaar is van buitenaf.
Automobilisten die hun detector ingenieus en onzichtbaar hebben ingebouwd, blijken niet echt onder de indruk. Om deze laatste groep ook op de knieën te krijgen heeft justitie nu besloten de radardetector-detector in te zetten. De pakkans is volgens landelijk verkeersofficier nagenoeg 100 procent. De werking van het apparaat is simpel. Iedere keer wanneer een auto met een radarverklikker aan boord voorbij rijdt, krijgt de agent een signaal. Voorwaarde is wel dat de radardetector ingeschakeld is. De kans dat je tegen de lamp loopt is vele malen groter dan tot voor kort, zo waarschuwt landelijk verkeersofficier Koos Spee.
Tot op heden werden alleen auto's waar zo'n apparaat toevallig werd ontdekt op de bon geslingerd, maar die tijd is nu voorbij, aldus Spee, die afgelopen maand iedere politieregio in ons land van een radardetector-detector heeft voorzien. Agenten hebben inmiddels een opleiding gehad hoe het apparaat te gebruiken en justitie verwacht dan ook dat deze week de eerste automobilisten met een verstopte radarverklikker tegen de lamp zullen lopen dankzij het nieuwe wapen in strijd tegen snelheidsduivels.
het artikel
DUS LET OP!
radar detector detector (RDD)
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Bouw je radar in een metalen behuizing en breng alleen de sensoren naar buiten en hij is niet te detecteren
probleem opgelost

probleem opgelost
-
- Contacteer:
Laat die gasten eens een keer wat NUTTIGS gaan doen!
* Stefan T-SPORT *
-
- Contacteer:
ik zag maandag al zo'n ding in de flitsauto zitten op de N242 naar heerhugowaard, hij is iets groter als een radardetector en zit achter de voorruit van de flitser
-
- Contacteer:
Het apparaat detecteerd "lekstroom" van de radardetector, dus als je hem goed ombouwd en isoleerd dan moet er niks aan de hand zijnMrtn schreef:werkt dat zo Ad??
-
- Contacteer:
Ze gaan hem dan meten op lekstromen idd. en dus word het een soort van antenne. Als je een antenne helemaal in blik verpackt heeft hij (vrijwel) geen ontvangst meer.
Ga maar na als je met je GSM in een constructie staat met veel metaal heb je al bijna geen ontvangst meer.
Leg je gsm eens in een helemaal dichtte metalen kast dan heb je dikke kans dat hij val vol ontvangst naar niets gaat.
Dit is met de radardetector exact hetzelfde
Ga maar na als je met je GSM in een constructie staat met veel metaal heb je al bijna geen ontvangst meer.
Leg je gsm eens in een helemaal dichtte metalen kast dan heb je dikke kans dat hij val vol ontvangst naar niets gaat.
Dit is met de radardetector exact hetzelfde
-
- Contacteer:
daarom breng je alleen de ONTVANGENDE antenne naar buiten (en de lampje's /pieper)Mrtn schreef:maar dan doet dat ding al hélémaal nix meer, ze zijn al niet zo sterk
Ik heb dus net een stinger in de auto van mijn pa gebouwd en heb er zelf ook een ingebouwd ... beide met een aan/uit knop, maar naar mijn id is het haast onmogelijk om met zo'n RDD mijn pa te pakken te krijgen.. hij heeft niet alleen een stinger maar ook navi en andere electronische zooi, dat moet toch ook storing geven op zo'n RDD.????
Volgens mij is het gewoon een kwestie van bang maken zodat de mensen meer nadelen zien dan voordelen, en de radardetector eruit halen. En op die manier krijgt Spee nog zijn zin.
Volgens mij is het gewoon een kwestie van bang maken zodat de mensen meer nadelen zien dan voordelen, en de radardetector eruit halen. En op die manier krijgt Spee nog zijn zin.
-
in 2 auto,s zitten er bij mij een ventura ..
heb ook zeer aandachtig het forum gelezen .
En ook de website van de leverancier van de RDD..
Ook heb ik een aantal vrienden in de branche zitten die die zooi gebruikt .. die hebben mij verteld dat (afgezien dat het een nieuw speeltje van ze is) het bijna perfect werkt ... alleen ja ... de echt meetbare plaatsen he ... de zogenaamde storingsvrije plaatsen waar ze kunnen meten ..
heb ook zeer aandachtig het forum gelezen .
En ook de website van de leverancier van de RDD..
Ook heb ik een aantal vrienden in de branche zitten die die zooi gebruikt .. die hebben mij verteld dat (afgezien dat het een nieuw speeltje van ze is) het bijna perfect werkt ... alleen ja ... de echt meetbare plaatsen he ... de zogenaamde storingsvrije plaatsen waar ze kunnen meten ..
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
-
- Contacteer:
Ach, dan komen ze wel weer met een radardetectordetectordetector op de markt (RDDD). 

Of je koopt gewoon dat nieuwe ding van Quintezz, de locator. Kun je aan je PC hangen en dus updaten, de meeste mobiele controles staan er dan ook in. vraag me niet hoe het kan, maar het is zo. En deze is toegestaan, want het werkt via de GPRS. ik heb al veel klanten met zo'n ding rijden en krijg geen klachten. Ding kost alleen 300 euro, kost wat, maar heb je wat. En je kunt ook precies zien hoe hard je rijdt op de display. Geinig toch?
http://www.quintezz.nl/locator/index.php
http://www.quintezz.nl/locator/index.php