[GTT] afslaan motor na installeren dumpvalve

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
jshock
Contacteer:

Eergisteren dumpvalve bij JLtuning gehaald en die ff erop gezet. werkte de hele avond super. flink nog wat kilometers gemaakt.

gisteren moest ik iemand ophalen op schiphol (kom zelf uit zaandam) dus ik daarheen. op de snelweg merk ik dat ie een beetje begint in te houden en te stotteren. Op schiphol aangekomen slaat ie steeds af wanneer ik ergens moet stilstaan. Heb al flink wat topics gelezen. carb, ontsteking, carter ontluchting, geen vacuum op de dumpvalve. Kan het dus zijn dat als er geen vacuum op de dumpvalve is dat de motor afslaat bij stilstand en stottert onderweg?
Benny_R

Wat voor dumbvalve is het? Niet dat ik je dan meer kan vertellen maar, ik denk dat de mensen met verstand van die dingen hier dat wel zouden kunnen doen dan. Ik weet toevallig dat die Bosch dingen wel eens willen "lekken" De veer drukt hem dan niet genoeg dicht, ofzo. Zou je moeten kunen horen volgens mij...

Nouja laat een van de mannen met verstand je maar advies geven :wink:
Rick D.

Gewoon ff bellen met JL-Tuning
Remco_Rs
Contacteer:

jshock schreef:Eergisteren dumpvalve bij JLtuning gehaald en die ff erop gezet. werkte de hele avond super. flink nog wat kilometers gemaakt.

gisteren moest ik iemand ophalen op schiphol (kom zelf uit zaandam) dus ik daarheen. op de snelweg merk ik dat ie een beetje begint in te houden en te stotteren. Op schiphol aangekomen slaat ie steeds af wanneer ik ergens moet stilstaan. Heb al flink wat topics gelezen. carb, ontsteking, carter ontluchting, geen vacuum op de dumpvalve. Kan het dus zijn dat als er geen vacuum op de dumpvalve is dat de motor afslaat bij stilstand en stottert onderweg?
Heb je zelf al gekeken onde de kap? check dan eff het kleine slangetje van de dumpvalve of die er nog wel opzit
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Vermoedelijk is de vacuumslang ergens vanaf geschoten of niet goed vast gedraaid dan gaat hij heel onregelmatig lopen.
.:: TurboPowerr ::.
jshock
Contacteer:

Alle slangen zitten er nog op. Hij start direct maar zodra ik de choke eraf haal, vallen de toeren helemaal terug naar nul. en slaat ie direct af. Ik heb ook al geprobeert ff de dumpvalve er tussen uit te halen en het T stuk af te dichten om te kijken of dit hielp. hou ik hetzelfde probleem. meteen afslaan.

[img]http://www.one2chat.nl/images/dumpvalve.gif[/img]
Jeroen Lubking
Contacteer:

1e Tip: Draai dumpvalve om,hij hangt nu boven de turbo!!!
Op deze manier heb je er geen week plezier van.

2e: Controleer je carb op de aanwezigheid van de co-schroef..

Als je de dumpvalve er tussenuit haalt heb je hetzelfde probleem?

Dan moet je het probleem ergens anders zoeken.

Controleer je carb op vuil en draai ook de stationair schroef er eens uit en blaas deze goed schoon.

Als dit niet helpt,kom dan maar eens een keer langs met de auto.
Waarschijnlijk is het iets simpels wat in 5 min te verhelpen is.

mvg jeroen Lubking,
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
jshock
Contacteer:

tnx jeroen!(vanavond ff gamen? ;) de dumpvalve zat ook andersom, maar we hadden hem ff omgedraaid om te kijken of alles luchtdicht zat.

ondertussen de carb nagekeken. de stelschroef was dus eruit! nu ff opgevuld met een doekje, en hij deed het weer als een trein. morgen ff een schroefje halen bij de garage.

pfffff we waren al bang dat er iets meer mis was.

en natuurlijk als beloning:

[img]http://www.one2chat.nl/images/unox.gif[/img]
Dennis VK

Jeroen Lubking schreef: Controleer je carb op vuil en draai ook de stationair schroef er eens uit en blaas deze goed schoon.
Ik heb dit probleem nu ook :(

De carborateur heb ik meerdere halen losgehaald (ook een pakking bij het vlotterkamer vervangen) en er is geen vuiltje te bekennen.

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/CO.jpg[/img]

De stationairschroef is in dit geval (A)..en daar valt toch weinig aan schoon te spuiten? Of varieert die schroef weer per model?

En wat zou er mis moeten zijn metten de CO-stelschroef ( B)? Kan deze er uitknallen soms? Of hoe bedoel je "check eens de CO-schroef?"

Dennis
Menno

Die schroef wil er inderdaad wel eens uitrammelen. En 't is natuurlijk een afstelschroef; een foute afstelling kan ook tot afslaan leiden.
rev it like a rental
Dennis VK

Heb net de CO-schroef er uitgedraaid en bekeken, terug er in gezet en gesteld. Maar het geeft totaal geen verandering in het stottergedrag....
speedline

Dennis VK schreef:Heb net de CO-schroef er uitgedraaid en bekeken, terug er in gezet en gesteld. Maar het geeft totaal geen verandering in het stottergedrag....
Ff goed lezen. Je krijgt dus problemen als deze stel schroef er niet in zit. Het verlopen van de afstelling heeft niet het bovengenoemde effect. Compleet er uit lopen van de schroef wel.

Jouw stotterproblemen hebben dus een andere oorzaak. Vuil in de carb, haperende brandstofdruk door slechte regelaar of pomp, vervuilde carb, etc.
jshock
Contacteer:

precies,

Doordat het stationairstelschroefje er niet meer in zat sloeg die overal af tenzij ik de choke helemaal uit had. doekje erin en er zat weer druk op en dan loopt ie weer normaal. Had niks met de dumpvalve te maken.
Dennis VK

zie mijn project...het probleem zat hem in de stationairsproeier. Ik begreep al niet wat er mis moest zijn met de stationairschroef....de stationairsproeier werd dus bedoeld in bovenstaand antwoord.
Plaats reactie