Help, snap er nix meer van??
Ik heb een probleem met mijn clio 16v. Als hij warm is en je staat bijvoorbeeld voor het stoplicht begint hij te zagen bij het stationair lopen en uiteindelijk valt hij uit. Ook als je gas geeft maakt hij geen toeren meer en valt hij uit. Ik heb het idee dat het iets met de brandstoftoevoer te maken heeft. Kan het zijn dat de tankontluchting verstopt is en weet iemand hoe je die kunt schoonmaken? Kan het ook zijn dat de brandstofpomp niet genoeg druk meer levert (hij doet het meestal als er meer als 300km met de tank is gereden,met nog 15 liter in de tank ongeveer). Hoe kun je de brandstofdruk laten meten? De benzinemeter loopt ook ook niet helemaal terug. Bij een volle tank geeft de meter vol aan, dan loopt hij goed terug tot 3/4 vol en dan blijft hij hangen. Toen ik de auto had gekocht zat er maar 2 liter benzine in zo bleek later. Hij viel net voor ik thuiskwam al uit en ik ben vervolgens gaan tanken. Er ging toen 49,50 liter in. Kan er sprake van vapour-lock en hoe is dit te verhelpen? Ik heb al diverse dingen vervangen,zoals verdelerkap, rotor, bougies, bougiekabels, brandstoffilter en injectiereiniger. Verder gaf de computer geen foutmelding. Kan iemand mij helpen met deze problemen???
het zal niet je brandstofpomp zijn denk ik, want dan zal je eerder problemen krijgen met de toevoer in vollast toestanden....maar zeker niet als hij stationair loopt. Dat stationair probleem kon best eens in je stationairregelklep zitten. Het komt vaker voor, en je kan hem even demonteren en schoonmaken met remmenreiniger o.i.d, en eventueel daarna even doorblazen met perslucht. Je zal zien dat er een hoop zwarte zooi uitkomt.
Benzinemeter probleem zou aan je vlotter kunnen liggen. In de achterbak zit onder het tapijt een deksel, als je die eraf haalt kan je bij je vlotter. Je kan de stekkers en slangen even nalopen, en eventueel de vlotter zelf demonteren en nalopen. Eventueel kan je een andere proberen als iemand hier op het forum er toevallig nog 1tje heeft liggen.
Dit zou ik eerst proberen.
Succes
Benzinemeter probleem zou aan je vlotter kunnen liggen. In de achterbak zit onder het tapijt een deksel, als je die eraf haalt kan je bij je vlotter. Je kan de stekkers en slangen even nalopen, en eventueel de vlotter zelf demonteren en nalopen. Eventueel kan je een andere proberen als iemand hier op het forum er toevallig nog 1tje heeft liggen.
Dit zou ik eerst proberen.
Succes
Waar zit die stationairregelklep precies? Dan kan ik die ff schoonmaken. En kan het niet zijn dat de brandstofpomp af en toe geen contact maakt, want ik hoor hem volgens mij ook niet als ik contact weer aan zet na het uitvallen. Kan echt niemand mij vertellen waar de tankontluchting zit? Ik was nog vergeten te zeggen dat wanneer je er weer tien liter bij gooit, dat hij dan weer loopt. Waar zit het relais van de brandstofpomp eigenlijk kan ik die ff checken?