Deurpinnen vervangen R5
Excuses vosje.
Voor de 5 is hier speciaal gereedschap voor, een beugel met een pin en een speciale trekker.
Voor de 5 is hier speciaal gereedschap voor, een beugel met een pin en een speciale trekker.
^k
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Aha dus een rvs bout met kleine ronde kop door de pin laten vallen ,daar een moer op en maar slaan.
Waren we toch goed bezig,alleen de bout vond niet zo leuk dat we zo hard sloegen.
Daarna hebben we de schanieren maar doorgeslepen. 
Waren we toch goed bezig,alleen de bout vond niet zo leuk dat we zo hard sloegen.


Met een ronde kop trek je het alleen maar strakker! Maargoed, je bent eruit. De tool bestaat uit vrij sterk materiaal, die beugel is al zwaar van zichzelf, kan ik goed op rossen, in tegenstelling tot het pinnetje, die na 4 deurpennen zo krom als een hoepel en 3 cm langer was 

opzich maakt de prijs niet zo heel veel uit.. als die klotedingen er maar uitgaan....Benny_R schreef:De brezan heeft ze misschien. Ik heb ze bij Heuts gehaald. Ze zijn er van het merk "mid lock" (duur) en "drapper". Voor die laatste heb ik 19 euro betaald.
Clio 16v.....
Jah heb ik ook geprobeerd, lukte voor geen meter... Zo'n tooltje gehaald, flink wat WD40 erop en dan moet je toch nog flink rossen!Vosje schreef:ik kan het nog niet helemaal volgen via dat plaatje... heb het al eens geprobeerd maar domweg rossen helpt niet.
vosje
Zo'n "pennetrekker" is moet je gewoon zien als een lange smalle schroef. die steek je door de deurpen. dan moertje derop aan de bovenkant. (moertje is dikker dan de deurpen maar dunner dan het gat waar de deurpen in zit.) Je steekt een stang, met een U-vormige uitsparing, achter de kop van de schroef en rost met een hamer vol op die stang. Na 5 minuten zul je zien dat ie los komt.
De stang is bij mij gewoon recht. Dus misschien is dit bij het plaatje een beetje misleidend.
Hoop dat dit het duidelijker maakt...