GTT- niet starten (loopt leeg)

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
bart manders
Berichten: 20
Lid geworden op: di 6 apr 2004 19:56
Locatie: lieshout
Contacteer:

mijn gtt start niet meer heb de accu en dynamo veranderd (van sloop campus)en nog laait ie niet bij . ook heeft m'n toerenteller de laatste tijde spastische uitschieters ?? (N) ....heeft iemand hier ook problemen mee gehad en het denkt te weten dan graag (snelle) reactie (Y) :worship: (F) (~)
5 alive
Marko
Berichten: 256
Lid geworden op: do 16 jan 2003 14:39
Locatie: Huizen

Krijgt die wel benzine..?
bart manders
Berichten: 20
Lid geworden op: di 6 apr 2004 19:56
Locatie: lieshout
Contacteer:

ja hij krijgt wel benzine,maar geen prik .
5 alive
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

start ie wel als je startkabels gebruikt? klinkt als een kapotte dynamo.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

de man met ervaring ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
jean-paul
Berichten: 852
Lid geworden op: wo 16 jan 2002 0:00
Locatie: HAARLEM

-Ray- schreef:de man met ervaring ;)
massa bij het schutbord losgetrild....?
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

-Ray- schreef:de man met ervaring ;)
:lol: helaas wel ja :P
bart manders
Berichten: 20
Lid geworden op: di 6 apr 2004 19:56
Locatie: lieshout
Contacteer:

ik heb de dynamo van een campus over gezet die (99 %zeker goed was)en ook de accu maar hij start weer n paar keer en t is over ! met startkabels of duwend doet ie het meteen ! ...........................................................iemand ??? (F)
5 alive
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Ben je er zeker van dat je 2 kabels op 1 schroef hebt aangesloten? En dan nog 1 schuifklemmetje??

Voor zover ik het mij nog kan voorstellen zat het zo in mekaar.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

aansluitingen op dynamo zijn verkeerd, hierdoor loopt de accu snel leeg bij stilstand.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Brand toevallig het laadstroomlampje op je dash als je de motor eenmaal aan de praat hebt????

En weet je zeker dat de stekker van de spanningsregelaar goed contact maakt??
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Blijft de motor wel gewoon lopen nadat je m gestart hebt?? dus langere ritten zijn mogelijk?? langer dan 5 km dus :p Als dat zo is laadt de accu wel bij, anders red je dat niet eens, ook zal je acculampje branden! dan wel langzaam gaan oplichten!

Al gemeten wat de accu doet tijdens starten en tijdens het lopen vd motor?
Mrtn = Maarten
bart manders
Berichten: 20
Lid geworden op: di 6 apr 2004 19:56
Locatie: lieshout
Contacteer:

ik heb al wel een paar keer verdere stukken gereden maar wel zuinig met stroomfreters !! de accu loopt wel leeg ,hij lekt ergens stroom denk ik ; heb al een deel nutteloze kabels (van vorige eigenaren) weg gehaald en m'n radio is er ook uit alle draden zijn afgedekt met kroonsteentjes.
het accu lampje brand juist niet (allen ter controle bij het starten) ik heb wel gemeten dat er op 1 min kabeltje 4v (motor stil) en 12 v (lopend) en dat hoord dus niet .
5 alive
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Een methode om uit te zoeken of de dynamo de schuldige is :

- demonteer na stilstand de stroomkabeltjes aan de dynamopool aan de motorzijde, meestal is deze afgedekt door een plastic kapje- pas op deze staan onder stroom.
(niet de twee stekkers bovenop)

De accu zou nu geen stroom meer moeten verliezen, ik weet dat het nogal bewerkelijk is en misschien niet uitvoerbaar elke dag, maar de enigste methode om het te vinden.

Als blijkt dat er stroom bij stilstand via deze altijd onder stroom staande dynamopool weglekt moet je de controleren of de juiste draden zijn aangesloten of dat de apparatuur waarnaar zij lopen lekstroom trekken door een sluiting.
Plaats reactie