[nieuwe ICE R5] And then..... there was music

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Chris@R5

Ik heb net een Ground Zero composetje aangeschaft (~) maar ik heb er nog geen versterker voor. Is het een probleem als ik het versterkerloos eerst ff aansluit of heb ik dan een erg vaag geluid?
Ik neem aan dat ik gewoon niet het maximum uit m'n boxen haal.
Laatst gewijzigd door Chris@R5 op za 15 mei 2004 15:57, 6 keer totaal gewijzigd.
Marcel B.

mja, het speelt wel gewoon, alleen met versterker is altijd beter omdat je dan genoeg vermogen hebt om em aan te sturen, bij te weinig vermogen kan het sneller kapot gaan, geloof ik
Don't walk the grass... smoke it
slash

koop een versterker, want als je geen versterker hebt draait je radio op vol vermogen om er een beetje geluid uit te krijgen, en dan neemt ie 'ruis' mee, dus niet zo best voor je compo setje....
en je moet een versterker hebben die zo dicht mogenlijk qua rms waarde zit bij je compo set
en als je ook nog een sub wil aansturen, moet je een 4 kanaals verserker nemen...... maar dat wist je denk ik al
groet

Joppie
Chris@R5

Ok ik moet dus heel snel achter een versterker aan. Maar ik kan 'm wel normaal ff gebruiken? Dus niet hard aan, maar gewoon binnen beperken.

Ik heb btw een active sub, dus met ingebouwde versterker en mijn radio heft slechts een RCA uitgang. Kan ik dan nog wel een versterker aansluiten??
slash

één rca, of één links en één rechts, als je twee rca kabeltjes hebt kan je van caliber van die verloopjes kopen, dan maak je van 2 ,4 rca's
ja, gewoon niet snoei hard aanzetten...
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Óf een versterker nemen met een HI-input. dit geeft een beter kwaliteit dan gespleten kabels, en je kan de fader functie nog gebruiken.

Optimaal is dit natuurlijk niet
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ik zou ook niet al te lang zonder versterker spelen op die JVC. Die is er niet geschikt voor.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Chris@R5

Goed nieuws van Eric :P. JBL ampje erin :D >-) (~)
Stefan S.

Wat een ****shit hier. Het is geen enkel probleem als je een composet gewoon direct op je radio aansluit. Gewoon een kwestie van goed inbouwen,deur dempen en rekening houden dat je je volumeknop niet te ver opendraait. Tuurlijk speelt een speaker harder op meer vermogen, maar tis niet noodzakelijk voor een mooi geluid :wink:
Stefan S.

Welk GZ serie heb je gekocht, effe nieuwsgierig :D
Ferdy
Über-Spammer

dtune_stefan schreef:Wat een ****shit hier. Het is geen enkel probleem als je een composet gewoon direct op je radio aansluit. Gewoon een kwestie van goed inbouwen,deur dempen en rekening houden dat je je volumeknop niet te ver opendraait. Tuurlijk speelt een speaker harder op meer vermogen, maar tis niet noodzakelijk voor een mooi geluid :wink:
pcies, mee eens :)
mijn (standaard) composet in mn Clio II ph. II doet het ook supers, zonder versterker, klinkt goed en kan best wel wat hebben !
slash

tja jongens, maar vraag t maar es aan iemand die er echt verstand van heeft, kijk, je de rms van je radio is denk 10, 20 watt, en die van je compo, 75, gaat wel goed, maar geeft geen goede prestaties,
ik heb een 150 watt rms compo met een 100 watt rms amp, gaat echt als de bliksem
Stefan S.

Hmmm, volgens mij heb ik wel een klein beetje verstand van dat audiogebeuren :p Geloof me, dmv meer vermogen(versterker) gaat een speaker harder, maar dat wil niet zeggen dat ie dan kwalitatief beter klinkt!!! Dus met een radio die 18W rms levert, geef de speaker daadwerkelijk goede prestaties af, wees alleen voorzichtig met de volumeknop. Ik kan je garanderen dat bijv. deze Ground Zero speakers beter op je radio spelen dan op een Magnat, Boschmann of Marquant versterker. Deze hebben slechte filters waardoor het geluid bagger uit je speakers komt. Ooit daar eens aan gedacht :wink:
slash

ja das waar, maar dat zei ik in t begin ook al, dat ie niet te hard moet gaan....
maargoed
nee dat boschman en datsoort dingen kan je beter in de sloop tiefen ja
Chris@R5

dtune_stefan schreef:Welk GZ serie heb je gekocht, effe nieuwsgierig :D
:lol: Op jou zat ik al te w88 :lol:

Ik heb een GZHC 165 uit de Hydrogen serie.
Mwa, 150w max :~, maar dan wel 100w RMS (~) .

Ik heb net kabels getrokken met een maat van mij.
Morgen haal ik bij Erik een JBL versterker op van 2x 75w RMS (4ohm) en dan kan deze jongen eens lekker genieten van z'n centjes (hoop ik). (~) :)
slash

prima spul, veel luister plezier, ik heb trouwens ook nieuwe shit: 2 maal 10' polk audio woofers, en 2 nieuwe amps, signat digi 2, digitale versterkers....manmanman wat een sound
een versterker voor mn compo, ook polk de mm6, 150 watt rms, en de ander op 2 ohm om mn woofers met 400 watt rms.....prima zeg ik
hoihoi
trouwens speedline, wanneer komt nu eens mn chargecooler binnen :worship:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

dtune_stefan schreef:Hmmm, volgens mij heb ik wel een klein beetje verstand van dat audiogebeuren :p Geloof me, dmv meer vermogen(versterker) gaat een speaker harder, maar dat wil niet zeggen dat ie dan kwalitatief beter klinkt!!!
Ik ben het deels met je eens Stefan, wij weten beide nogal wat van deze shit af.

Tuurlijk is op een versterker spelen harder, maar bij een beetje redelijk merk krijg je ook kwalitatief beter geluid. Dmv betere filters, beter spoelwerk, hoger rendements versterkers. En nog een aantal factoren.
De radio's tegenwoordig zijn kwalitatief behoorlijk goed aan het worden, en ook zeer sterk.(zo komt panasonic dit jaar met een 4x70 watt model).
Maar ze zullen het altijd ( en nu heb ik het niet over genoemde supertech, boschmann en marqant rommel) afleggen tegen een goede versterker.
Ik hoop dat je dit met me eens bent.
slash

maargoed, je hebt toch meer lol met een versterker
Stefan S.

Chris@R5 schreef:
dtune_stefan schreef:Welk GZ serie heb je gekocht, effe nieuwsgierig :D
:lol: Op jou zat ik al te w88 :lol:

Ik heb een GZHC 165 uit de Hydrogen serie.
Mwa, 150w max :~, maar dan wel 100w RMS (~) .

Ik heb net kabels getrokken met een maat van mij.
Morgen haal ik bij Erik een JBL versterker op van 2x 75w RMS (4ohm) en dan kan deze jongen eens lekker genieten van z'n centjes (hoop ik). (~) :)
Goede keuze, dat gaat zeker lekker spelen in je auto :worship:
Stefan S.

Olijnsma schreef:
dtune_stefan schreef:Hmmm, volgens mij heb ik wel een klein beetje verstand van dat audiogebeuren :p Geloof me, dmv meer vermogen(versterker) gaat een speaker harder, maar dat wil niet zeggen dat ie dan kwalitatief beter klinkt!!!
Ik ben het deels met je eens Stefan, wij weten beide nogal wat van deze shit af.

Tuurlijk is op een versterker spelen harder, maar bij een beetje redelijk merk krijg je ook kwalitatief beter geluid. Dmv betere filters, beter spoelwerk, hoger rendements versterkers. En nog een aantal factoren.
De radio's tegenwoordig zijn kwalitatief behoorlijk goed aan het worden, en ook zeer sterk.(zo komt panasonic dit jaar met een 4x70 watt model).
Maar ze zullen het altijd ( en nu heb ik het niet over genoemde supertech, boschmann en marqant rommel) afleggen tegen een goede versterker.
Ik hoop dat je dit met me eens bent.
Tuurlijk, ik ben het helemaal met je eens (Y), maar de doelstelling was of je een composet direct op je radio kan aansluiten, zonder dat dit schadelijk is voor je composet. Niet iedereen kan namelijk gelijk een goede composet en versterker tegelijk kopen, snappie :wink: :D
Laatst gewijzigd door Stefan S. op zo 2 mei 2004 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris@R5

Jummie, het is genieten :P.

Nu nog een nieuwe sub plus amp, want die trekt dit echt niet bij :~. Dus maar ff de amp van de compo op half vermogen gezet :lol: (maar nog steeds (~) ).

Eerst maar weer sparen voor nieuwe spulletjes >-) .
Stefan S.

Indien je de deuren goed dempt met bitumen matjes komt er een hele mooie kickbass uit deze Ground Zero speakers en maakt het wachten op een subwoofer draagbaar :p
GTI1-G60

Een stevige compo set op een radio verbrand je de woofer.
Ooit van klippen van je versterkertje gehoord?

1e signaal is je tweeter die kapot gaat.
2e signaal is je woofer die verbrand.

Een goedkope hoog redement set, kun je prima op een radio laten spelen.
Maar een stevige set, for the big boys, moet op een versterker.

Maar goed ik heb er waarschijnlijk geen verstand van.
Playing at >143db. (F)

[img]http://members1.chello.nl/~a.bruinenber ... rlinks.jpg[/img]

2x kick 16cm 90wRMS 2ohm
1x mid 13cm 75wRms 4 ohm
1x tweeter 2.5cm 35wRms 4 ohm
Alles aktief gestuurd.

[/url]
Chris@R5

dtune_stefan schreef:Indien je de deuren goed dempt met bitumen matjes komt er een hele mooie kickbass uit deze Ground Zero speakers en maakt het wachten op een subwoofer draagbaar :p
Die isolatie matjes bedoel je toch??
Hmmz, we hebben weer wat te doen deze week :wink: .
Chris@R5

Ik heb net ff een snelle blik op m'n deuren geworpen maar die van een R5 zijn nogal smal.
Dus als ik van die matjes ertussen prop dan is er geen ruimte om mijn raam te laten zakken.
Iemand die dit kan toelichten?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Chris@R5 schreef:Ik heb net ff een snelle blik op m'n deuren geworpen maar die van een R5 zijn nogal smal.
Dus als ik van die matjes ertussen prop dan is er geen ruimte om mijn raam te laten zakken.
Iemand die dit kan toelichten?
Die bitumen matjes zijn relatief erg smal, die plak je tegen het metaal aan van de deuren. De ramen kunnen makkelijk naar beneden.
Ik denk dat je in de war bent met isolatie materiaal voor de subwoofer.
Een bitumen matje is ongeveer 2 a 3 mm dik. weet ik niet exact meer. Simpel maar doeltreffend.
Chris@R5

Ja idd, ff in de war :D.

Die matjes komen in de deuren binnenkort en de rest van de auto maak ik dan ook ffies (zo goed mogelijk) dood.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Je doet wel even goed (nieuw en dikker) draad naar de speakers he :wink:
Chris@R5

Hey, me ain't stupid :lol: (S) .

Ik heb alleen nu het volgende:

Heel leuk die compo, maar die filters trillen als de ziekte :( .
Het printplaatje trilt in de behuizing, kan ik hier iets tegen doen? Afkitten?
Het is dus de printplaat en niet het kastje zelf.
Stefan S.

Filters die trillen :s , waar heb je deze gemonteerd dan?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

dtune_stefan schreef:Filters die trillen :s , waar heb je deze gemonteerd dan?
IDD
Chris@R5

naast de woofertjes... :X

//off// erik waarom hebbie msn nie an???
Stefan S.

Toch maar een andere plek kiezen dan :wink:
Chris@R5

ik trek mijn woorden van een paar posts terug in ;) (S)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Chris@R5 schreef:naast de woofertjes... :X

//off// erik waarom hebbie msn nie an???
//off//

Ik zit een aantal dagen in Rotterdam :lol: dat wist je ook wel, want daarom moest ik zondag weg.

Geeft niet als je het vergeten bent of niet snapte, ging allemaal zo snel Zondag.

Maar ik ben het weekend er weer
Plaats reactie