Ik neem aan dat ik gewoon niet het maximum uit m'n boxen haal.
pcies, mee eensdtune_stefan schreef:Wat een ****shit hier. Het is geen enkel probleem als je een composet gewoon direct op je radio aansluit. Gewoon een kwestie van goed inbouwen,deur dempen en rekening houden dat je je volumeknop niet te ver opendraait. Tuurlijk speelt een speaker harder op meer vermogen, maar tis niet noodzakelijk voor een mooi geluid
dtune_stefan schreef:Welk GZ serie heb je gekocht, effe nieuwsgierig
Ik ben het deels met je eens Stefan, wij weten beide nogal wat van deze shit af.dtune_stefan schreef:Hmmm, volgens mij heb ik wel een klein beetje verstand van dat audiogebeurenGeloof me, dmv meer vermogen(versterker) gaat een speaker harder, maar dat wil niet zeggen dat ie dan kwalitatief beter klinkt!!!
Goede keuze, dat gaat zeker lekker spelen in je autoChris@R5 schreef:dtune_stefan schreef:Welk GZ serie heb je gekocht, effe nieuwsgierigOp jou zat ik al te w88
![]()
Ik heb een GZHC 165 uit de Hydrogen serie.
Mwa, 150w max, maar dan wel 100w RMS
.
Ik heb net kabels getrokken met een maat van mij.
Morgen haal ik bij Erik een JBL versterker op van 2x 75w RMS (4ohm) en dan kan deze jongen eens lekker genieten van z'n centjes (hoop ik).![]()
Tuurlijk, ik ben het helemaal met je eensOlijnsma schreef:Ik ben het deels met je eens Stefan, wij weten beide nogal wat van deze shit af.dtune_stefan schreef:Hmmm, volgens mij heb ik wel een klein beetje verstand van dat audiogebeurenGeloof me, dmv meer vermogen(versterker) gaat een speaker harder, maar dat wil niet zeggen dat ie dan kwalitatief beter klinkt!!!
Tuurlijk is op een versterker spelen harder, maar bij een beetje redelijk merk krijg je ook kwalitatief beter geluid. Dmv betere filters, beter spoelwerk, hoger rendements versterkers. En nog een aantal factoren.
De radio's tegenwoordig zijn kwalitatief behoorlijk goed aan het worden, en ook zeer sterk.(zo komt panasonic dit jaar met een 4x70 watt model).
Maar ze zullen het altijd ( en nu heb ik het niet over genoemde supertech, boschmann en marqant rommel) afleggen tegen een goede versterker.
Ik hoop dat je dit met me eens bent.
Die isolatie matjes bedoel je toch??dtune_stefan schreef:Indien je de deuren goed dempt met bitumen matjes komt er een hele mooie kickbass uit deze Ground Zero speakers en maakt het wachten op een subwoofer draagbaar
Die bitumen matjes zijn relatief erg smal, die plak je tegen het metaal aan van de deuren. De ramen kunnen makkelijk naar beneden.Chris@R5 schreef:Ik heb net ff een snelle blik op m'n deuren geworpen maar die van een R5 zijn nogal smal.
Dus als ik van die matjes ertussen prop dan is er geen ruimte om mijn raam te laten zakken.
Iemand die dit kan toelichten?
IDDdtune_stefan schreef:Filters die trillen, waar heb je deze gemonteerd dan?
//off//Chris@R5 schreef:naast de woofertjes...
//off// erik waarom hebbie msn nie an???