206 RC vs Clio Sport vs Ibiza FR

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
rreevvss

Als je een keus zou hebben uit de bovenstaande auto's. Welke zou je nemen en waarom?
De Ibiza met chip zal veruit het snelst zijn.
Maar ik denk dat de Clio met het speciale sportonderstel lekker strak zal rijden.
De 206 heeft in mijn geval de gunstigste prijs.

Nu heeft men hier vast de voorkeur voor de Clio :p
Maar waarom juist?
Maus

Omdat dat een Reno is! :p
Qua prijs verschillen de Peug en de Reno elkaar toch niet veel?
Alledrie de wagens hebben hun sterke en zwakke punten, denk dat ze elkaar qua prestaties niet veel zullen ontlopen. 't Zal meer een keuze zijn van welke auto je 't mooist vind, c.q. 't best bij je vind passen.
Steven
Car: M536

Sja het is een kwestie van smaak en wat je het lekkerste vind rijden.

Heb je ze allemaal al eens getest? Zoniet dan verzoek ik je vriendelijk eerst allen te testen alvorens verder te borduren op de vraag welke is het best. :p

Daarnaast wil je er meer vermogen uitpeuteren? Dan heeft de ibiza wel het voordeel vanwege de turbo.
Maarja power is nothing without control, dus moet ie ook wel lekker rijden.

Ik vind het een beetje gevaarlijke vraag voor op dit forum.
Robke
Car: Lexus IS250

In de Evo staat toevallig een artikel over de Peugeot en de Clio hoe die zich verhouden tegenover een 911 als goedkoop alternatief.
De Peugeot schijnt een beter weggedrag te hebben, maar verder is er technisch vrij weinig verschil.

De Seat is het goedkoopst, maar die vind ik persoonlijk ook het lelijkst. Als je de Peugeot het goedkoopst kan krijgen zou ik voor die keus gaan denk ik ook al rijdt half vrouwelijk Nederland er al in rond....

De Clio vind ik er het stoerste uitzien. Maar als je de Peugeot het goedkoopst kan krijgen doe je iets heel erg goed, die is namelijk iets van €6000,- duurder dan de Ibiza. :)
rreevvss

De Ibiza heb ik al gereden. Zonder chip uiteraard.
Nix mis met de auto, rijdt gewoon goed!
Uiterlijk vind ik een beetje lomp.

De 206 heb ik ook al gereden, overtreft de Ibiza redelijk makkelijk op alle punten. Ik denk dat een vergelijk tussen de Ibiza FR en 206 GTI beter is.
De Ibiza is wel net ff ruimer, maar dat is niet echt belangrijk. Een gechipte Ibiza hebben ze niet bij de dealert, dus dat wordt lastig testrijden.

Naar de Clio moet ik nog gaan kijken.. Dus ken die ken ik alleen van de "plaatjes". Maar de achterbumper + de 2 uitlaatjes vind ik erg lelijk.

Over de prijs. De Ibiza is een kale auto. Dus er moet nog t 1 en ander op aan opties.
En uiteindelijk gaat het bij mij om de leaseprijs.
Voor de 206 heb ik de standaard eigenbijdrage. Voor de Ibiza is de eigenbijdrage het hoogst, ivm de verwachte extra slijtage vanwege de chip.
StevenK
Contacteer:

rreevvss schreef:Als je een keus zou hebben uit de bovenstaande auto's. Welke zou je nemen en waarom?
De Ibiza met chip zal veruit het snelst zijn.
Maar ik denk dat de Clio met het speciale sportonderstel lekker strak zal rijden.
De 206 heeft in mijn geval de gunstigste prijs.

Nu heeft men hier vast de voorkeur voor de Clio :p
Maar waarom juist?
Zolang je geen bochten tegenkomt is de ibiza vast wel snel :)

Zowel de RS als de RC hebben een erg goed onderstel en een behoorlijk fijne atmosferische motor.

En voor sommigen zal het veel te hoge verbruik van de ibiza ook wel een rol spelen.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:Daarnaast wil je er meer vermogen uitpeuteren? Dan heeft de ibiza wel het voordeel vanwege de turbo.
Maarja power is nothing without control, dus moet ie ook wel lekker rijden.
Euh, van de Clio RS is er inmiddels ook al een versie met turbo :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Robke
Car: Lexus IS250

Dan weet jij iets wat ze bij Renault zelf niet weten. :wink: :p
rasit..

Clio met turbo :s

De clio kan je mooier tunen. :P
H8bal

De 206 valt naar horen zeggen tegen, maar de ibiza is best wel leuk rechtdoorgaspeelgoed. :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

robclio16V schreef:Dan weet jij iets wat ze bij Renault zelf niet weten. :wink: :p
Niet af-fabriek, maar een stel tuners in volgens mij Engeland of Frankrijk hebben een turbo versie ontwikkeld van de clio 2.0.
geen idee meer hoeveel pk, maar was geloof ik haast iets van het dubbele en de conversie kostte rond de 10.000 euri
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
marcel16v

Olijnsma schreef:
robclio16V schreef:Dan weet jij iets wat ze bij Renault zelf niet weten. :wink: :p
Niet af-fabriek, maar een stel tuners in volgens mij Engeland of Frankrijk hebben een turbo versie ontwikkeld van de clio 2.0.
geen idee meer hoeveel pk, maar was geloof ik haast iets van het dubbele en de conversie kostte rond de 10.000 euri
Deze turbo versie is ontwikkeld in Zuid Amerika (volgens mij Venezuela) en gaat worden verkocht door K-Tec. Stond een heel verhaal over op het engelse clio forum.
Foeke

Zit je niet met je garantie te kloten als jij een nieuwe ibiza hebt en er gelijk een andere chip inzet??? hoe zit dat precies??
<-------So you know don't mess with a Reno------->
StevenK
Contacteer:

Foeke schreef:Zit je niet met je garantie te kloten als jij een nieuwe ibiza hebt en er gelijk een andere chip inzet??? hoe zit dat precies??
Volgens de dealer heb je dan geen garantie meer; echter zijn er ook bedrijven die chippen dan de garantie overnemen.

Daarnaast is het formeel zo dat de dealer de garantie niet zomaar af kan wijzen, maar eerst zal moeten bewijzen dat de schade veroorzaakt is door het chippen.

Maar zeg nou zelf, wat gaat er tegenwoordig nog stuk aan een nieuwe auto, dat je je druk moet maken om de garantie ?
Erik de Bruijn

Ik ken toevallig iemand die meteen zijn nieuwe auto, bmw x3 3.0d, vanaf de dealer liet chippen. Heeft dit overlegd met de dealer. De dealer zelf had daar een vast adres voor. Wanneer de auto afgeleverd wordt is hij al gechipd. De garantie behoud hij.
Foeke

oke, maar ik denk dat die atmospherische motoren de onderdelen langer heel houden als die ibiza met z'n turbo. Of praat ik nu koek?
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Erik de Bruijn

zo 3.0d is ook geblazen, ik meen dat het vermogen steeg van 204 naar 245 pk. Het koppel weet ik niet maar schat zo 'n 25%.

Lijkt me een aardige vermogenstoename, toch gaf de dealer nog de garantie.
rreevvss

Garantie is geen probleem, de dealer biedt dit aan in z'n pakket. Dus de keus is wel wat beperkt.

Dat een gechipte Ibiza meer slijtage zal hebben is duidelijk te merken in de leaseprijs :beer:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Toevallig heb ik twee weken geleden de ClioRS en de 206RC mogen testen.
Beide fijne auto's, maar de snelheidsbeleving met de Clio(op de Maasvlakte:D) vond ik persoonlijk toch veel leuker.
Ook vind ik de 206 ietsjes oudbollig ogen, er zit maar weinig verschil tussen het huidige model en die van 1998.
Tevens vind ik de bak van Peugeot nog steeds niet je van het.

De Seat kan ik geen oordeel over geven.

Wat je ook kiest, ik vind het alledrie mooie wagens om te zien.

Revs, je had nu toch ook al een Clio?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
speedline

marcel16v schreef:Deze turbo versie is ontwikkeld in Zuid Amerika (volgens mij Venezuela) en gaat worden verkocht door K-Tec. Stond een heel verhaal over op het engelse clio forum.
Volgens mij is de enige turbokit die klaar is van BB Performance. € 10k is idd een goed richtbedrag.

Ennuh, Henk Dijkstra van fastchip modificeert in ALLE gevallen de originele Renault (Siemens) elektronica voor turbogebruik. Dus in hoofdzaak voor een mapsensor met een groter meetbereik en andere injectoren. En nog een berg details waar ik jullie niet mee ga vervelen. Denk maar aan de beveiligingen die aangepast moeten worden voor turbogebruik.

250pk aan de wielen (met voldoende turbodruk) is overigens geen probleem om te realiseren. Alleen schijnen de JC5 bak en de koppeling dit niet zo te waarderen. :p

Oh ja, VAG 1.8T blok in Ibiza kun je veel leukere dingen mee doen met minder geld als bovenstaande concurrenten. Maar onderstel en versnellingsbak van die Spaanse Golf hebben wat werk nodig om 'm echt scherp te maken...

De RS Phase 3 met sports chassis (= hetzelfde als Jean Ragnotti en Coupe onderstel) heeft bij mij als purist de voorkeur.

Maar een 2e hands 206GT (die met die dikke bumpers) met een zelfontwikkelde turbokit vind ik ook wel een "leuk" idee...
rreevvss

M'n ma heeft een Clio ikke nie.
Ik rij in de afgetrapte Laguna van laguna2.

Net in weer is in een Leon Topsport gereden :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Duidelijk? :lol:

Maandag maar even leaseprijsje opvragen met chip :p
Diddy

Ik zou duidelijk voor de Clio Sport gaan, ik geloof dat het vermogen tussen de Clio en de Peug niet zoveel verschilt maar ik persoonlijk vind de Clio veel mooier.

Maareh volgens mij kan die Ibiza die andere 2 niet bijhouden tog, de FR versie dan, die heeft maar 150 peekaatjes das ongeveer 30 minder als de Clio en de Peug... Of zijn turbo peekaas niet hetzelfde?

(en dat vraagt iemand met een 5-turbo (S) )
* Renault 5 GTTurbo ph.1 *
Merijn.V
Contacteer:

Die Ibiza's worden met prikstokken geleverd, die heb je nodig om ze de bocht om te prikken.

Bovendien is het een lelijk hok.

Als je het over een Leon zou hebben, dan begreep ik het nog enigszins, maar een Ibiza....IEUWWW.

Peugot is niet mijn auto, maar echt veel valt er niet op af te dingen. Clio lijkt een voor de hand liggende keuze. (Ten minste op dit forum :lol: )
Thierry

Ik zou ook bijna zeker voor de Clio gaan.
Die 206-jes kom je tegenwoordig echt veels te veel tegen :S , maar er is wel mooi spul voor te krijgen.
SMILLIAW

marcel16v schreef: Deze turbo versie is ontwikkeld in Zuid Amerika (volgens mij Venezuela) en gaat worden verkocht door K-Tec. Stond een heel verhaal over op het engelse clio forum.
denk dat je het hierover hebt...

http://forum.cliosport.net/display_topi ... n%20style=
laguna2
Contacteer:

rreevvss schreef:Ik rij in de afgetrapte Laguna van laguna2.
Hoezo afgetrapt? :@
marcel16v

SMILLIAW schreef:
marcel16v schreef: Deze turbo versie is ontwikkeld in Zuid Amerika (volgens mij Venezuela) en gaat worden verkocht door K-Tec. Stond een heel verhaal over op het engelse clio forum.
denk dat je het hierover hebt...

http://forum.cliosport.net/display_topi ... n%20style=
Dat was em, kon het namelijk niet terugvinden.
Plaats reactie