Tankinhoud C.Q. Reserveinhoud

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Even een vraagje,

Als ik mijn tank zover leegrijdt
totdat het lampje gaat branden hoor
ik achterin een zoemgeluid.
De motor blijft wel gewoon lopen maar
het geluid gaat door dus ik neem aan
dat het niet mijn brandstofpomp is die
droog aan het draaien is ??!!

Kan het zijn zijn dat dit een overhevel-
pompje is vanaf mijn reservetankinhoud
naar mijn gewone tank of is het een geheel
zonder appart reserve resevoir ???
Ik tank namelijk ook maar max 40 liter terwijl
en oficieel een 50 liter tank onder zit !!!
Je hoord het geluid ook alleen als mijn reserve-
lampje brand namelijk.

Wie kan mij precies vertellen hoe dit in elkaar zit ??? :) 8)
Richard Lemmen
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 19:57
Locatie: Heythuysen

Dat kopt helemaal :D
Naast je hoofd benzinetank waar elke 5 mee rond rijdt heeft de gtt een klein 10 liter tankje extra wat voor de hoofdtank is gemonteerd. (kijk maar eens door de spaken van je lichtmetalen wiel rechts achter, dikke kans dat je het tankje ziet zitten.)
Als de hoofdtank leeg raakt (reserve dus) gaat er een extra benzinepompje werken wat die 10 liter nog even in je hoofdtank gooit zodat je het volgende benzinestation haalt.
Edwin16v
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Naar weten heeft hij een Clio en geen GTT :)
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Maakt niet uit het is bij de clio en 5 hetzelfde.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

43 normaal en 7 liter reserve. Totaal 50 liter :)
5 GT Turbo '88 GT5
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Mickael schreef:Maakt niet uit het is bij de clio en 5 hetzelfde.
Het zal eens niet zo zijn :lol:
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Als ik al een stukje op reserve zit, dan tank ik nog maar max zo'n 38 liter. Vreemd :s
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Het is ook niet goed voor je motor om de tank te ver leeg te rijden, dus wat maakt het uit. Het laatste restje benzine bevat relatief veel verontreinigen, dus lekker laten zitten en het weer aanlengen met verse peut.
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Kijk daar hebben we wat aan en idd
ed het is een clio 16v maar als daar
geen verschil in zit, er zit idd een
klein reservetankje onder nog.

Vervuiling daarin zal toch wel meevallen,
ik neem aan dat ie de verse benzine daar
eerst doorheen pompt, zit tenslotte toch
eerst na de vulhals ??!
Maar hoe zit dat, gaat dat pompje aan als je
lampje brand of werkt die via een apparte
vlotter om m aan te schakelen ??
Richard Lemmen
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 19:57
Locatie: Heythuysen

en zo leer ik alweer wat bij! :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

En kan iemand me het NUT uitleggen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Het nut van een reservetank is dat als je tank leeg is en het lampje gaat branden, dat je dan de benzinepomp nog kan halen :D

Mocht je even niet doorhebben dat je tank leegraakt dus.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Sow hé (Y) ;) zover was ik al.

Maar waarom geen lampje als het niveau van de tank op een bepaald punt staat in plaats van zo'n onnozele overhevel-pomp-constructie? Mijn vespa draaide je op RES dat was nog logischer.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Vonden ze schijnbaar een fantasties
systeem denk ik bij de heren van renault
want ik heb nog ff een stukje zo door-
gereden vanmiddag en als mijn lampje gaat
branden dan hevelt ie t over met t pompje
tot er weer wat in zit en het lampje uit
gaat en dan gaat het pompje ook weer uit.
Ik kon vervolgens precies 40 liter tanken
dus dan zou er nog 10 liter in die reserve-
tank moeten zitten.
De motor ging ook na langere tijd het pompje
te hebben gehoord niet inhouden of stotteren
dus benzine kreeg ie nog wel dus het is zeker
niet me brandstofpomp die droog draaid :lol:

Raar maar waar dus ghehe :worship: (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Snap het voordeel nog steeds niet. Heb het me altijd afgevraagd en ik verwacht hier ook een antwoord te vinden :evil:

:)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Marko
Berichten: 256
Lid geworden op: do 16 jan 2003 14:39
Locatie: Huizen

Riël schreef:Snap het voordeel nog steeds niet. Heb het me altijd afgevraagd en ik verwacht hier ook een antwoord te vinden :evil:

:)
Reken daar maar niet op...Het is gewoon niet logisch en het maakt nog eens herri ook :gun:
iwi
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 16 feb 2003 12:43
Locatie: Noord Holland

ze wilden na het maken van de standaard auto gewoon nog wat extra tankinhoud en dit was waarschijnlijk de goedkoopste-makkelijkste oplossing...
Marko
Berichten: 256
Lid geworden op: do 16 jan 2003 14:39
Locatie: Huizen

iwi schreef:ze wilden na het maken van de standaard auto gewoon nog wat extra tankinhoud en dit was waarschijnlijk de goedkoopste-makkelijkste oplossing...
Kan je toch ook een tank met grotere inhoud onder de auto leggen...of doe ik nou heel dom
iwi
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 16 feb 2003 12:43
Locatie: Noord Holland

daar is volgens mij niet echt veel ruimte voor. Tenminste bij een 5
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Riël schreef:Mijn vespa draaide je op RES dat was nog logischer.
Leuk ook bij een auto, rij je op de snelweg, opeens stotteren, schokken, stilvallen, koppeling in, snel je kraantje op RES zetten, ontkoppelen, motor slaat aan en je rijdt weer verder :lol:
Mrtn = Maarten
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja idd. PIIIINGEL PIIIINGEL Hahah.

Maar dat tankje hadden ze via de onderkanten kunnen verbinden met elkaar, dan hadden ze toch ook extra inhoud zonder dat billig pompje?

Nee, ik wil een andere reden horen ...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Marko
Berichten: 256
Lid geworden op: do 16 jan 2003 14:39
Locatie: Huizen

Riël schreef:Ja idd. PIIIINGEL PIIIINGEL Hahah.

Maar dat tankje hadden ze via de onderkanten kunnen verbinden met elkaar, dan hadden ze toch ook extra inhoud zonder dat billig pompje?

Nee, ik wil een andere reden horen ...
Nou ja ligt er naatuurlijk aan hoe je het verbind met elkaar :wink: ...Maar ik denk dat er dan altijd een restje blijft in 1 van de 2 tanks als je deze met elkaar verbind.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dat moet ook ivm vuil.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie