ontsteking achter shutbord [5GTT]

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
blowaway

hoi,

ik ga 1 van de dagen men ontsteking achter het shutbord plaatsen voor de veiligheid.

Heeft er iemand foto's van hoe hij of zij dat bij zijn of haar gtt heeft gedaan.

Mijn planning was gewoon twee draadstangen te lassen op de plaatsen waar deze staan aan de andere kant.
Maar komt dit dan wel uit

Graag wat info

Stef
Bart V

Doe eens een search, meen dit al eens voorbij hebben zien komen met foto's.
Ollie

Recentelijk is Joost daar mee bezig geweest...maar het is véél meer gedaan uiteraard, dus hop hop naar die zoekknop! :D
Job-turbo
Contacteer:

Er is een beugeltje voor die gewoon te bestellen is bij de dealer. Volgens mij heb ik er ook nog wel 1 voor je liggen. Bakje om de ontsteking heb ik sowieso nog wel liggen..

PM maar als je interesse hebt.....
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ing_04.jpg[/img]

Ik heb het op de simpelste manier gedaan denk ik. Je hebt 2 lange (dacht M8) bouten, en dan 6 moern. Je haalt je ontsteking aan de ene kant er uit, en monteert hem aan de andere kant op de volgende manier:

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... plaats.jpg[/img]

It's as simple as that. (oja, zoals je op mijn foto ziet, zitten de bouten andersom dan zo ik ze getekend heb. werkt ook :) )

Owja, ik heb de originele draden nog kunnen gebruiken. Die heb ik allemaal door het gat waar de draden al doorheen gaan gekregen.
blowaway

dat moest ik weten. Bedankt voor de info.
Nu heb ik nog is een vraagje.
De pingelsensor is aangesloten op het ontstekingsmodule met drie draden. 1 Draad hangt hier bij mij gewoon los. Het is een draad zonder plastic bescherming. Is dit normaal of moet die ergens aangesloten worden.

Bij voor baat dank

stef
Chrisv

Ik wilde dit een tijd terug ook doen, maar kwam tot de ontdekking dat er een slang ofzo te kort was om hem te verplaatsen naar achter het schutbord.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Chrisv schreef:Ik wilde dit een tijd terug ook doen, maar kwam tot de ontdekking dat er een slang ofzo te kort was om hem te verplaatsen naar achter het schutbord.
Owja, klopt inderdaad. Dat is de vacuumslang, die was inderdaad te kort. Moet je een stukje vacuumslang kopen ergens. Ow en ook een sensor (denk ik, middelste aansluiting op ontsteking) was te kort.

Maar succes met het ombouwen! Als je alle onderdelen hebt is het zo gedaan, piece of cake.

Van de pingelsensor weet ik het helaas niet, onder mijn motorkap is het een mengelmoes van ph1 en ph2 door elkaar, en welke nou precies ph1 en welke ph2 is weet ik niet :)
Plaats reactie