Hoe monteer ik me Raceland Racefilter op Clio II 1.4 16v

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

Ik heb een vraag:
Hoe monteer ik me Raceland Racefilter op Clio II 1.4 16v ?
Ik heb hem op de ETS in de RAI gekocht. En ik ging thuis kijken.Probleem: Hij begint ovaal... en me racefliter is rond.. moet ik dan een stuk pijp plaatsen zodat hij van ovaal naar rond gaat? en zo ja.. moet dat egt een ijzere pijp zijn?(zodat de wand niks doorlaat) en verliest hij dan geen power?

Alvast bedankt,

Clio-Freak
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

hoi clio-freak ,zou je je zelf eff willen voorstellen in dit TOPIC http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... oorstellen (Y)
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Waar sluit je 'm op aan dan? Wat begint ovaal?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

REMCO-X schreef:hoi clio-freak ,zou je je zelf eff willen voorstellen in dit TOPIC http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... oorstellen (Y)
Probeer een beetje te helpen ;)

Ik zou een passend filter kopen, volgens mij komt ie er bovenop te zitten hé? Zo niet, dan moet je idd een stuk pijp van rond naar ovaal hebben, probeer er iets op te fixen. Moet wel goed dichtzijn, maar mag best van rubber, hoeft zeker geen staal o.i.d. te zijn.
Waar je nog op moet letten is dat je met een slang voldoende koude lucht (bijv vanuit de bumper) op je filter blaast, anders ga je er uberhaupt niets op vooruit.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Niet dat ik off-topic wil gaan maar
vind het een beetje onzin om er een
nieuw topic over te starten !!

Maakt het bij een open l.f. nu echt erg
veel uit als je een goede koudeluchttoevoer
hebt, of zijn de winsten minimaal??
heb nl het idee dat ie nu het wat warmer wordt
er iets langer over doet om op toeren te komen
en zeker tijdens de tussensprint!!
Toch anders maar es een nieuwe slang maken vanaf
mijn bumper die recht op me filter afstormt 8)

Grtzz Tony
:smoke:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Er zijn topics over. Ik ben eerder van mening dat een open filter pas evenveel nut heeft als je origineel ALS hij koude lucht krijgt! Wel eens het aanzuigverlies gemeten op je filter? Net nix. Je originele box krijgt prima frisse lucht.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ovaal? net als de 16V's?? dan zou je hier een oproepje kunnen zetten voor zo'n stuk slang :) en dat vermaken zodat je een goed verloop hebt :)
Mrtn = Maarten
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Riël schreef:Er zijn topics over. Ik ben eerder van mening dat een open filter pas evenveel nut heeft als je origineel ALS hij koude lucht krijgt! Wel eens het aanzuigverlies gemeten op je filter? Net nix. Je originele box krijgt prima frisse lucht.
Filter zat er al op toen de auto op
mijn naam kwam dus heb nooit het verschil
kunnen bepalen en heb ook het originele
filter er niet bij helaas :evil:

Grtzz Tony
:smoke:
Plaats reactie