Waar kan ik het beste 16v blok laten tunen, en wat?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
The Cabrio Kid

Ik kreeg gisteren een zeer leuk berichtje van de belasting dienst :) !

Met het geld dat ik terugkrijg wil ik uit mijn 19 16v
zoveel mogelijk BETROUWBAAR vermogen halen.

Ik ben een groot turbocompressor liefhebber dus daar zou mijn voorkeur naar uit gaan.

Wie raden jullie aan om mijn blok onder handen te laten nemen en welke modificaties zijn het beste voor veel vermogen (maar net zo belangrijk is dat het heel blijft).

Groeten, Bas
Merijn.V
Contacteer:

Ik zou het budget en je vragen eens aan RICA in Wateringen voorleggen.
Jasper16v

Verdiep je misschien eerst in wat je wilt, pluis het forum eens rond want er zijn al erg veel topics geweest over het vermogen van een F7P motor opkrikken. Fastchip is volgens mij bezig met een soft-turbo, Speedline weet hier wel wat meer over. Er liep ook een topic over.
The Cabrio Kid

Dat is juist het probleem Jasper.
Ik heb me er al zoveel in verdiept, dat ik nu graag wat praktijk ervaringen van mensen wil horen.

Fastchip is volgens mij al 50 jaar bezig met een turbo! (net zoals K-Tec in Engeland)
Jasper16v

Dan ben je als goed is toch ook wel wat namen tegen gekomen van tuners? Achterbeg bijvoorbeeld.
Fastchip heeft nu zijn assortiment volges mij wel een turbo kit, staat iig wel op de site. Maar dat is geen soft geval, dus dan moet je meer aanpassen aan je blokkie om het betrouwbaar te houden.
speedline

De broer van Fastchips Henk Dijkstra rijdt in een 19 16v turbo rond die er al meer als 50.000kilometer op heeft zetten met de turbokit erop. Deze kit is opgebouwd op een 2e hands auto.

Verder rijden er klanten rond van BB Performance (Engelse tuner) met turbokits. BB heeft/had zelf 1 of 2 demonstratie auto's. Momenteel wordt er gewerkt aan een Clio RS met turbokit. Henk Dijkstra van Fastchip stelt al deze BB Performance tuningsprojecten af en levert hier de elektronica voor.

In combinatie met de hogedruk (1000MBar) kits sneuvelen de Renault versnellingsbakken regelmatig. Maar hier kan Reinier aka Canonballman weer wat voor je betekenen met een gemodificeerde versterkte versnellingsbak. Ga je voor lage druk hoeft er niets aan de bak te gebeuren. Alleen de koppeling verdient een update in de meeste gevallen.

Lage druk in combinatie met een standaard motor is zeker mogelijk. Reken op 400-600Mbar laaddruk met standaard compressieverhouding en afhankelijk ofdat je een tussenkoeler monteert.

Mijn pm en/of e-mail staat bovenaan. Ik heb een paar standaard documentjes met de mogelijkheden. De BB turbokit folder heb ik ook tot mijn beschikking.
Laatst gewijzigd door speedline op zo 4 apr 2004 10:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Donleben
Contacteer:

The Cabrio Kid schreef:Ik kreeg gisteren een zeer leuk berichtje van de belasting dienst :) !
Ik helaas echt niet. Moet onverwachts een redelijk bedrag betalen. :(

Zo een LPT zit zeker ook nog rond de 4000 euro? Ik denk dat het ook makkelijk is om gewoon de kop te laten vlakken en te reviseren. Tegelijk de kanalen bewerken en eventueel nog grotere kleppen gaan monteren. Daarbij nog een set scherpere nokkenassen en alles opnieuw laten afstellen. Kom je ook al een heel eind mee en is financieel gezien minder duur dan een turbokitje.

Hier nog info over de LPT: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... hlight=lpt
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
speedline

€ 4000,- is een redelijke schatting inclusief arbeid.

Bij BB kost de losse low boost kit overigens € 6911,- inclusief BTW en arbeid.
Job-turbo
Contacteer:

speedline

Boy Huizer Motorsports
Zinkweg 232
3262 BH Oud Beijerland
0186-610390
0186-616080
Heeft vaker krachtige F7's gebouwd. Met meer als 165pk aan de wielen op de dynojet in Goes... :worship:
speedline

Ik heb mijn LPT turbokit thread en de posts daarin geedit met vollediger informatie en prijsindicaties.

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RADhAvsUbN*ZhgLetLTXs120K2zOM6ZqUMsWgcf4HJulvtT8SX!WEdcvBlrTn9rweYxXJ52yhTlZK4bjfmvdLKBrOT7UpKzNVHjwVS6dWDI/Turbokit.jpg[/img]
-> KLIK FOTO
catrinus

Bekende uitlaatspruitstuk. Daar heb ik nog 1tje van liggen :)
There will be plenty of time to rest when your dead
Plaats reactie