allart
Het is me al twee keer gelukt, zoals in dat andere topic beschreven, voorste motorsteun van het blok afschroeven (3 bouten, handig als je mistlanpen er niet zitten), steun onder de ring van de poelie zetten en brug een 10 cm laten zakken en heel veel vloeken later. Als je carterpan erg vastgeplakt zit is een grote houten (!) hamer een aangename hulp om er wat beweging in te krijgen.Richard Lemmen schreef:Als je de carterpan eraf krijgt zonder het blok eruit te tillen mag je mij vertellen hoe je dat gedaan hebt. Mij is het namelijk niet gelukt, en pas vijf scheldwoordenboeken verder en een hijsoperatie later had ik de carterpan er onderuit.
Wel balen van dat lager zegZeker omdat de motor al gereviseerd was.
Weet je zeker dat het je drijfstang is? het zou zonde zijn van het werk als straks blijkt dat de rammel nog steeds in je blok zit (zelf ervaring mee)
Ik was voor het slijpen van alle 9 tappen, polijsten en alle lagers (hoofd +0.25, drijfstang +0.50, taats) iets minder dan 300 euro kwijt. Een nieuwe krukas keering monteren is dan misschien ook een goed idee als je daar toch bezig bent, alleen doe het dan wel goed en niet zo als bij mij dat het een lekkende bende wordtAllartino schreef:ik heb er nog niet mee gereden, hij heeft alleen stationair gelopen, dus de schade aan de krukas valt hopelijk mee... wat zou het slijpen van een krukas kosten? of is het beter een nieuwe te kopen?
ik wil zo graag rijden!